• operfekt

häftigt frieri, men vad tycker ni om slutet?

">

Vill inte säga hur jag känner förrän folk har kikat, förstår lite av överraskningen då ;D
  • Svar på tråden häftigt frieri, men vad tycker ni om slutet?
  • förlovadflicka

Har sett den innan och den är ändå härlig! Jag hade så klart velat vara med och planera allt själv, men handen på hjärtat tjejer, vem hade inte blivit överlycklig över en sådan överraskning? Som en dröm. En konstig dröm som jag aldrig önskat mig själv men som jag blivit skitglad för ändå faktiskt :P

• masz

Helt otroligt. Alla människor som var med på alla sätt.. Och allt för henne ! De säger att den perfekta pojkvännen inte finns, men jag vet inte ;)
    Jag hade absolut velat va med om det där... ! Fast även "förnyat" löfterna senare för att få göra det vanligt..

Pojkvännen är så jäkla söt mitt i hans dans när han smilar Man smälter. Haha.

• Aleta
    förlovadflicka skrev 2011-09-15 20:39:31 följande:
    Har sett den innan och den är ändå härlig! Jag hade så klart velat vara med och planera allt själv, men handen på hjärtat tjejer, vem hade inte blivit överlycklig över en sådan överraskning? Som en dröm. En konstig dröm som jag aldrig önskat mig själv men som jag blivit skitglad för ändå faktiskt :P
    Jag och min man kan verkligen säga att det där hade varit en mardröm för oss!
    Så tråkiga är vi.
    En kul grej till något annat tillfälle kanske, som när man fyller år.  

Det ju en massa skådespelare, det är ett TV-program. Vad är charmen i det?
    Tänk om det vore på riktigt i stället. Att alla ens kompisar dyker upp och man har ett överraskningsbröllop. Det hade varit en helt annan sak. Något som brudgummen faktiskt hade arrangerat själv. Då skulle det vara helt annorlunda, det skulle jag tycka var romantiskt. Utan en miljon kameror, okända människor och TV-tittare.
    Men bara båda är nöjda så är det ju jättekul. Jag tycker nog också att det blir lite hafsigt med själva vigseln och hon har ju egentligen inget val. Det kräver ett enormt mod att väga säga: Nej, vi gifter oss senare. Hon älskar ju sin man och även han har ju press på sig att hon ska säga ja. Hur många hade klarat att be att få vänta?

Här kommer en annan godbit från en bröllopsmiddag
    Kompisarnas hyllning till bruden.

">

• förlovadflicka
    Aleta skrev 2011-09-16 09:14:09 följande:
    Så tråkiga är vi.

Tänk om det vore på riktigt i stället. Att alla ens kompisar dyker upp och man har ett överraskningsbröllop. Det hade varit en helt annan sak. Något som brudgummen faktiskt hade arrangerat själv. Då skulle det vara helt annorlunda, det skulle jag tycka var romantiskt. Utan en miljon kameror, okända människor och TV-tittare.
    Men bara båda är nöjda så är det ju jättekul. Jag tycker nog också att det blir lite hafsigt med själva vigseln och hon har ju egentligen inget val. Det kräver ett enormt mod att väga säga: Nej, vi gifter oss senare. Hon älskar ju sin man och även han har ju press på sig att hon ska säga ja. Hur många hade klarat att be att få vänta?

">

" target="_blank">

Är inget på riktigt? Jag har liksom bara sett videon :)
  • Aleta
    förlovadflicka skrev 2011-09-16 09:17:01 följande:
    Är inget på riktigt? Jag har liksom bara sett videon :)
    Jo, det är på riktigt, men det är i ett TV-program.

Alltså är det andra som har arrangerat allt. Brudgummern själv har ju inte gjort detta. TV-programmet har flugit dit de gäster han har sagt till om, men sedan har de bara kört hela grejen. Det skulle ha kunnat vara vilket par som helst som ställde upp på den här grejen liksom. 

De har säkert gått ut och letat efter ett par som skulle passa i deras programidé. 
  • Aleta

Jag kan tillägga att jag har blivit friad till oväntat och inför främlingar. 
    Det är en enorm press och det var inte kul alls.
    Ett så stort beslut tycker jag att man ska ta tillsammans.
    Jag var ung och kände mig tvungen att säga ja trots att jag inte alls var redo.
    Alla tankar som for genom huvudet, att bestämma sig på en gång, hela ens liv påverkas av ett beslut som man är tvingad att ta.
    Det är inte rätt att göra så. Man sätter en press som gör att det blir svårt att neka. Eftersom man inte vill såra den man älskar så kanske man säger ja trots att man hade behövt tänka igenom det hela.

Efteråt rullade allt bara på. Det var den lyckligaste tiden i vårt förhållande, hela planerandet av bröllop, kanske det enda vi verkligen gjorde helhjärtat tillsammans. Därför så trodde jag att jag hade gjort rätt när jag sa ja. Jag tror inte att det dröjde mer än ett år efter bröllopet förrän vi ansökte om skilsmässa. Vi skildes åt som vänner som faktiskt inte passade ihop.

Jag önskar att jag hade varit så här stark.

">

• queenelin

Snarlikt hur det gick till när jag friade till min M2B...

• Fröken Emma

UNDERBART!!!
    Jag hade defenetivt sagt JAAAAA. Och med hela familjen där o allt hade jag inte behövt nått annat, o sen desutom ha det på film i så många vinklar....

Hade det där varit jag hade jag varit värdens lyckligaste fru vid det här laget!!

TS
    När du skrev så där i början var jag rädd i slutet att dom skulle säga att det var på skoj och att hon inte var gift. ;)

Mer sånt tack!!!

• förlovadflicka
    Aleta skrev 2011-09-16 09:34:16 följande:
    Jag kan tillägga att jag har blivit friad till oväntat och inför främlingar.
    Det är en enorm press och det var inte kul alls.
    Ett så stort beslut tycker jag att man ska ta tillsammans.
    Jag var ung och kände mig tvungen att säga ja trots att jag inte alls var redo.
    Alla tankar som for genom huvudet, att bestämma sig på en gång, hela ens liv påverkas av ett beslut som man är tvingad att ta.
    Det är inte rätt att göra så. Man sätter en press som gör att det blir svårt att neka. Eftersom man inte vill såra den man älskar så kanske man säger ja trots att man hade behövt tänka igenom det hela.

Efteråt rullade allt bara på. Det var den lyckligaste tiden i vårt förhållande, hela planerandet av bröllop, kanske det enda vi verkligen gjorde helhjärtat tillsammans. Därför så trodde jag att jag hade gjort rätt när jag sa ja. Jag tror inte att det dröjde mer än ett år efter bröllopet förrän vi ansökte om skilsmässa. Vi skildes åt som vänner som faktiskt inte passade ihop.

Jag önskar att jag hade varit så här stark.

">

" target="_blank">

Ok, jag hoppades nog så starkt att han hade fixat allting och sedan var kamerorna där för att dokumentera att jag trodde på det, haha! Nej, jag tycker inte heller om offentliga frierier egentligen, men man blir bara så otroligt glad av videon tycker jag! Mitt önskefrieri var att vi skulle vara utomhus för oss själva, titta på varandra och inse att nu var det dags och att han frågade utan att gå ner på knä eller något, och det var precis så det blev! :D
  • Aleta
    förlovadflicka skrev 2011-09-16 09:41:12 följande:
     Mitt önskefrieri var att vi skulle vara utomhus för oss själva, titta på varandra och inse att nu var det dags och att han frågade utan att gå ner på knä eller något, och det var precis så det blev! :D

Underbart!
  • missuniversum
    Aleta skrev 2011-09-16 09:14:09 följande:
    Så tråkiga är vi.

">

" target="_blank">

Ja, jag håller med! Det skulle ha varit deras kompisar å mer på riktigt, inte ett tv-program.
    För mej hade det nog mer varit en mardröm än underbart! Själva frieriet hade jag kanske tyckt vart roligt, men att va "tvungen" att gifta sej på plats? Nä, då hade jag nog blivit lite sur. Det är ju roligt att planera till bröllopet tycker jag! Detta känns så väldigt USA, så överdrivet. Men de verkar ju ha roligt iaf. =)
  • Syrinx

Ärligt talat så orkade jag inte ens titta klart. Jag tyckte bara att det är för mycket, för sliskigt, för amerikanskt, för opersonligt. Absolut inte my cup of tea, eller min fästmans heller för den delen. 

Så jag håller absolut inte med er som skriver att det skulle vara den perfekta pojkvännen som gör detta, eller att "handen på hjärtat, vem hade inte blivit överlycklig över en sån överraskning". Jag hoppas att detta par blev glada och lyckliga, för det är ju allt som betyder något. 

• Wintercandles
    operfekt skrev 2011-09-15 18:46:30 följande:

">

" target="_blank">

Vill inte säga hur jag känner förrän folk har kikat, förstår lite av överraskningen då ;D
    Hrm jag hade inte velat att min kille gjorde så. Kan inte bestämma mig för om det För Amerikanskt eller om han är lite psyko. Jaja smaken är ju olika. Förhoppningsvis uppskattade hon det :)
  • Fröken Emma

Alla är olika, och hon viste ju redan innan hur dann han var, iom att hon frågade redan i början om det här var ett av hans skämt!
    Och MÅSTE ALLA?!?! drömma om ett stort fett bröllop?!??!
    Hon kanske blev jätteglad ända in i hjärtat, och nöjer sig såhär.
    Jag vet att jag hade gjort det. Huvudsaken var ju att vännerna och familjen var med och säkert blev det fest efteråt.

• Kitten Sf

jag tycker de var skitkul att se. vilken grej! men jag hade VERKLIGEN inte uppskattat de själv. Frieriet okej, de hade varit lite kul, men ABSOLUT inte att gifta sig där, direkt, utan att få ha planerat något i en ful klänning som inte ens är knäppt. De känns lite som mardrömmarna jag har om att de är dags att gifta sig och vi har glömt att bjuda gästr/köpa klänning/ boka kyrka eller vad de nu kan vara =P

• Aleta
    Kitten Sf skrev 2011-09-28 11:00:21 följande:
    jag tycker de var skitkul att se. vilken grej! men jag hade VERKLIGEN inte uppskattat de själv. Frieriet okej, de hade varit lite kul, men ABSOLUT inte att gifta sig där, direkt, utan att få ha planerat något i en ful klänning som inte ens är knäppt. De känns lite som mardrömmarna jag har om att de är dags att gifta sig och vi har glömt att bjuda gästr/köpa klänning/ boka kyrka eller vad de nu kan vara =P
    Ja faktiskt! :
    De där mardrömmarna som var helt vansinniga strax före bröllopet var ju väldigt lika detta.  
  • Kitten Sf
    Aleta skrev 2011-09-28 21:50:59 följande:
    Ja faktiskt! :
    De där mardrömmarna som var helt vansinniga strax före bröllopet var ju väldigt lika detta.  
    Jag är inte ens förlovad än och har redan börjat drömma sånnt =P Så de kommer nog bli tufft för mig när de väl närmar sig på riktigt.
  • Aleta
    Kitten Sf skrev 2011-09-29 22:39:01 följande:
    Jag är inte ens förlovad än och har redan börjat drömma sånnt =P Så de kommer nog bli tufft för mig när de väl närmar sig på riktigt.
Svar på tråden häftigt frieri, men vad tycker ni om slutet?