• Aniara4

den ångestfyllda gästlistan

Det verkar jobbigt för alla er som har stora släkter som förväntar sig att bli bjudna, oavsett om man har kontakt eller inte. Jag inser att vi har tur som har så förstående släktingar!

Vi sållande hejvilt bland släktingarna, och det fanns många anledningar för den som ville att ta illa upp. Vi bjöd tre av mina kusiner, men inte deras halvsyskon (som är yngre och som jag inte alls haft samma kontakt med), min mammas syskon, men ingen från min pappas sida (det var på håret att pappa fick en inbjudan, tack och lov kom han inte). På makens sida bjöd vi alla hans föräldrars syskon, men inga kusiner. EN familj försökte tjata in sina barn, men vi stod på oss med att det var inga barn, och inga kusiner på hans sida, som gällde. Jag tror de såg på festen att det var samma regler för alla, och om de blev sura har de i alla fall vett att dölja det. Glad

Och min morbror har försäkrat att de inte tyckte det var konstigt att vi inte bjöd hans andra barnaskara, jag vet inte om det faktum att de inte skickade någon gratulation var en markering eller om de bara är unga och inte tyckte det behövdes. Jag vill inte stöta mig med dem, men eftersom vi ändå bara ses sådär vart tionde år så känns det inte helt livsavgörande...

Svar på tråden den ångestfyllda gästlistan