• Jessicaia

den ångestfyllda gästlistan

Vi kör stenhårt på att bara bjuda de vi vill och faktiskt umgås med! Blivande makens släkt är jättetajt och liten så alla därifrån får komma, t.o.m. hans fars kusin (inte speciellt nära egentligen). Min släkt är stor... och jag gillar inte alla... därav kommer vi bara bjuda de som vi träffat mer än typ 2 gånger det senaste året och som faktiskt skulle bidra med glädje till vigseln. Jag har skillda föräldrar och därför 5 styvsyskon. Styvsyskonen på mammas sida har jag bra kontakt med men de på pappas sida träffar vi knappt alls. Först tänkte vi inte bjuda några av dem alls, mest rättvist, men nu har vi ångrat oss men tänker att bara det syskon som haft ett längre förhållande får ta med sin respektive. Kanske lite hårt, men vi har liksom inte råd annars...

Från min pappas släkt bjuder jag bara farfar (och pappa med fru då). Hur kommer det sig egentligen att vi alla har sämre kontakt med pappans släkt?

Det är lite svårare med vänner tycker vi... vi har kommit överens om att vi bjuder de absolut bästa vännerna, blir 10 st med respektive, men så har man nära vänner som frågar mycket om bröllopet och räknar med att de får komma....jag har försökt förklara att vi inte kommer kunna bjuda alla vi vill pga ekonomiska skäl! DET är något vi grämer oss för, när inbjudningarna är utskickade och några av våra vänner kommer inse att de inte får någon...

Svar på tråden den ångestfyllda gästlistan