• IdaDan

Någon mer som har haft/skall ha bröllopsfesten på Överås Slott i Göteborg?

Jag och min blivande skall gifta oss i augusti 2012 och har precis bokat Överås Slott som festlokal. Är det någon mer som planerar att ha, eller har haft sin fest där? Det hade vart kul att utbyta små tips och idéer angående planeringen och upplägget av festen i dessa lokaler. 

• Svar på tråden Någon mer som har haft/skall ha bröllopsfesten på Överås Slott i Göteborg?
  • Wintercandles

Vi ska gifta oss där i Januari :)
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

• IdaDan

Vad kul!! :)
    Vi har har inte kommit så väldigt långt med planeringen än men vi har bokat stora och lilla salongen samt biblioteket för kvällen. Vi kommer nog att bli runt 70 gäster.  Vilka salar har ni bokat? Hur många blir ni?

• Wintercandles

Vi blir också runt 70. Men nu efterhand när inbjudningarna gått ut och vi dubbelmätt lokalen så blir det snortaight vid middagen. Som tur är har vi bokat alla rummen, så folk kan mingla mellan varven.

• pelin2012

Vi har också bokat Överås i augusti nästa år. Vi räknar också med att bli runt 70 gäster. Vi bokade alla rum (ej källardelen). Vi har inte kommit så långt i vår planering än. Vigseln är det som ligger näst på planeringslistan.

Ni som varit där och mätt; Räknade ni med honörsbord längs spegeln med tre tungor?
    Någon som har funderingar på att ta dit band till sin fest isf i trappan eller stora salen?

• IdaDan
    Wintercandles skrev 2011-10-03 23:49:01 följande:
    Vi blir också runt 70. Men nu efterhand när inbjudningarna gått ut och vi dubbelmätt lokalen så blir det snortaight vid middagen. Som tur är har vi bokat alla rummen, så folk kan mingla mellan varven.
    Ja, jag kan tänka mig att det kan bli liiite trångt, men hon som jobbar där sa att de hade mätt upp så att det skall få plats upp till 75 gäster. Det kommer säkert att bli bra, det finns ju gott om mingelutrymme i övriga delar av huset för dem som blir sugna på att sträcka på benen lite! :)

• IdaDan
    pelin2012 skrev 2011-10-18 13:07:34 följande:
    Vi har också bokat Överås i augusti nästa år. Vi räknar också med att bli runt 70 gäster. Vi bokade alla rum (ej källardelen). Vi har inte kommit så långt i vår planering än. Vigseln är det som ligger näst på planeringslistan.

Ni som varit där och mätt; Räknade ni med honörsbord längs spegeln med tre tungor?
    Någon som har funderingar på att ta dit band till sin fest isf i trappan eller stora salen?
    Kul, då har vi samma månad! Vilket datum i augusti har ni bokat? Vi är inbokade lördagen den 4 augusti. Vigseln lyckades vi få i Örgryta gamla kyrka, så det blir nära och bra!

Om man skall få plats med så många gäster som möjligt så får man ha honörsbordet vid spegeln och tre tungor, så skall vi ha det hade vi tänkt att ha det. 

Angående festmusiken så har jag också funderat på vart det blir bäst att ha bandet /dj'n (vi har inte bestämt oss för vilket det blir än). Tydligen så är det väldigt fin akustik i "trappan" men det kanske blir lite mer partystämning om man har dansgolvet i festsalen...
  • Wintercandles
    IdaDan skrev 2011-10-23 15:51:26 följande:
    Kul, då har vi samma månad! Vilket datum i augusti har ni bokat? Vi är inbokade lördagen den 4 augusti. Vigseln lyckades vi få i Örgryta gamla kyrka, så det blir nära och bra!

Om man skall få plats med så många gäster som möjligt så får man ha honörsbordet vid spegeln och tre tungor, så skall vi ha det hade vi tänkt att ha det. 

Angående festmusiken så har jag också funderat på vart det blir bäst att ha bandet /dj'n (vi har inte bestämt oss för vilket det blir än). Tydligen så är det väldigt fin akustik i "trappan" men det kanske blir lite mer partystämning om man har dansgolvet i festsalen...
    Vi kommer att ha honnörsbordet vid spegeln och tre tungor ner, precis som du skrev. Så länge folk sitter kommer det vara ok :) Vi har bokat en kille som är dj och musiker, men han avråde oss att spela någon musik just under middagen då den ändå avbryts hela tiden av tal osv. Så han kommer börja spela efter middagen o sen övergå till dj:andet. Efter middagen o tårtan tas hälften av borden bort, så det blir plats för dansgolv. I lilla salongen kommer vi ha en bar, som vi hyr. Vill gästerna få lite lugnare och mingla har vi ju nedervåningen också.
  • Klura

Ser att det varit tyst i den här tråden ett tag men hoppas att jag kan väcka lite liv i den! :)

Jag och min blivande ska gifta oss nästa år och har haft jättesvårt att hitta en bra lokal för bröllopsfesten. Därför blev vi jätteglada när vi hittade Överås Jag har ännu inte varit där och tittat men det ser kanonfint ut!

Hur mycket har ni betalat i hyra och vad  ingår i hyran? Står ni för all mat och dryck själva?

Svar på tråden Någon mer som har haft/skall ha bröllopsfesten på Överås Slott i Göteborg?