• chrpe

Toalettarrangemang

Jag har en fråga kring toeletterna, hur ska ni göra med dem. Vår festlokal står för blommor och sånt på den, men jag har sett att några väljer att ställa in en cd spelare med fin musik, korgar med "nödgrejjer" osv. Såg för ett tag sen någon som skrivit en bra text till en sån låda, någon som vet var man kan hitta den?

• Svar på tråden Toalettarrangemang
  • niamh

Vi har nog tänkt att piffa lite på toaletterna i alla fall. Inte så mycket för att det behövs egentligen, utan mer för att det är en rolig grej. Jag tänker mig att fixa några fina tvålar, kanske lite roliga/romantiska/tänkvärda citat, dikter ect. på väggarna samt en liten korg på varje toalett med "nödvändigheter".

• förlovadflicka

Åh vad nördig jag känner mig när jag tänker på det! Vi har ju då öppet hus i en lokal som är lite folkets hus-aktig (aningen finare) och sedan bröllopsmiddag i slottsliknande miljö.

På öppet hus är toaletterna ganska medelmåtta så vi har köpt toapapper med kärleksdikter på (fanns runt alla hjärtans dag), tvålar som ser ut som röda rosor och som ska ligga på vackra dekorationsstenar på ett fat och så har jag pysslat ihop toalettkorgar som finns på bloggen också om någon är nyfiken.

På middagen gör vi inget mer än att ta med korgarna, det är rätt lyxiga toaletter där så det behövs ingen ytterligare dekoration :)

Jag tycker att det är kul att dekorera överallt så att folk inte glömmer att det är ett bröllop de är på, varje hörn ska andas kärlek och skönhet :)

• Kattpoet

ckajsa, för att idag kan inte folk komma ihåg att med sig menskydd, huvudvärkstabletter och kondomer till ett bröllop.... 

Ibland känns det som gästerna behandlas  som barn som inte kan ta hand om sig själva. 

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-09-10 22:27:49 följande:
    ckajsa, för att idag kan inte folk komma ihåg att med sig menskydd, huvudvärkstabletter och kondomer till ett bröllop....

Ibland känns det som gästerna behandlas som barn som inte kan ta hand om sig själva.

Det är skillnad på att behandla någon som ett barn och som en gäst som är innerligt älskad och hjärtligt välkommen och som man vill ska vara lika lycklig som en själv...

Jag håller med om att det är sjukt onödigt, men jag tycker det är en gullig gest och jag hade älskat om det till exempel fanns nagellack så att jag kunde hejda den där maskan på strumpan som gör att man inte kan tänka på något annat än den.

Om vi känner för att behandla våra gäster så väl vi bara kan så är det väl ändå bara positivt, det enda negativa är att det kostar pengar och merarbete för oss, men det lider väl inte du av? :)

• Kattpoet

Innerligt älskad ligger i hjärtat, det kan man visa genom en kram, ett leende och  orden  Du, vännen, jag älskar dig.

Hjärtlig välkommen borde man känna sig om en vän möter en med ett leende och säger, hej vad glad jag är att du kom...

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-09-10 22:47:29 följande:
    Innerligt älskad ligger i hjärtat, det kan man visa genom en kram, ett leende och orden Du, vännen, jag älskar dig.

Hjärtlig välkommen borde man känna sig om en vän möter en med ett leende och säger, hej vad glad jag är att du kom...

Ja, och det kan de få också, men vad skadar det att visa det lite extra?

Förstår inte varför du måste vara så kritisk så fort det är något onödigt på tapeten, det kan vi väl få ha om vi vill? :)

• Kattpoet

Visst är det fint att folk ska måna om sina gäster men ibland känns det lite väl hönsmammigt och sedan när folk tror att det måste ha ena och andra onödiga prylen för att ha ett fint bröllop då vill man säga nej, det behövs inte, tänk efter.

Men jag är en av de få som har gift för under 10 000 kr  här och jag tror inte mina gäster led  och kände sig  oälskade. 

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-09-10 22:55:30 följande:
    Visst är det fint att folk ska måna om sina gäster men ibland känns det lite väl hönsmammigt och sedan när folk tror att det måste ha ena och andra onödiga prylen för att ha ett fint bröllop då vill man säga nej, det behövs inte, tänk efter.

Men jag är en av de få som har gift för under 10 000 kr här och jag tror inte mina gäster led och kände sig oälskade.

Självklart behöver man inte ha allt det för att ha ett fint bröllop och jag är övertygad om att ni hade det helt underbart och era gäster också, men jag kan lova dig att det är ingen som tror på allvar att man måste ha en toalettkorg för att få ett fint bröllop, men man måste kunna få diskutera sådana saker också utan att du varje gång kommer in och säger att man inte behöver det, det vet vi alla ändå och det känns faktiskt lite tråkigt, för jag har flera gånger känt att jag är jätteglad för något som jag tycker kommer bli jättefint på vårt bröllop och så kommer du och säger att det är helt onödigt. Och liksom, det vet jag också och håller med om, men bara för att det är onödigt betyder inte att det inte är fint och något som kommer bli väldigt uppskattat...

Sedan är det ju självklart att du ska få skriva vad du tycker också, det låter som att jag inte tycker det, men det gör jag, det är bara att du formulerar det som att alla sätt är fel förutom ditt, det har ingen positiv klang när man skriver "Ibland känns det som gästerna behandlas som barn som inte kan ta hand om sig själva. " Förstår du hur jag menar?

För att förtydliga är jag absolut inte sur på dig eller så, det kan lätt verka så i textform :)

Svar på tråden Toalettarrangemang