Kattpoet skrev 2011-09-10 22:55:30 följande:
Visst är det fint att folk ska måna om sina gäster men ibland känns det lite väl hönsmammigt och sedan när folk tror att det måste ha ena och andra onödiga prylen för att ha ett fint bröllop då vill man säga nej, det behövs inte, tänk efter.
Men jag är en av de få som har gift för under 10 000 kr här och jag tror inte mina gäster led och kände sig oälskade.
Självklart behöver man inte ha allt det för att ha ett fint bröllop och jag är övertygad om att ni hade det helt underbart och era gäster också, men jag kan lova dig att det är ingen som tror på allvar att man måste ha en toalettkorg för att få ett fint bröllop, men man måste kunna få diskutera sådana saker också utan att du varje gång kommer in och säger att man inte behöver det, det vet vi alla ändå och det känns faktiskt lite tråkigt, för jag har flera gånger känt att jag är jätteglad för något som jag tycker kommer bli jättefint på vårt bröllop och så kommer du och säger att det är helt onödigt. Och liksom, det vet jag också och håller med om, men bara för att det är onödigt betyder inte att det inte är fint och något som kommer bli väldigt uppskattat...
Sedan är det ju självklart att du ska få skriva vad du tycker också, det låter som att jag inte tycker det, men det gör jag, det är bara att du formulerar det som att alla sätt är fel förutom ditt, det har ingen positiv klang när man skriver "Ibland känns det som gästerna behandlas som barn som inte kan ta hand om sig själva. " Förstår du hur jag menar?
För att förtydliga är jag absolut inte sur på dig eller så, det kan lätt verka så i textform :)