• 11juni2011

Någon som har blekt sina tänder här??

Hej hej,
    Håller precis på och bleker mina tänder här hemma. Jag använder opalescence 15% med skenor som är gjorda hos tandläkaren. Det var några år sedan sist och jag minns att förra gången gav det ett "fläckligt" resultat de första dagarna. Men jag minns inte hur länge det var fläckigt sist.
    Jag har blekt i 2-3 timmar per dag i 4 dagar nu, och har fått märkbart vitare tänder men har fortfarande vitare fläckar. När försvinner dom? Någon som vet?

Tyvärr har tandläkaren inte fredagskvälls öppet så det går inte att ringa henne, och google hjälpte inte mycket! Så ett svar från någon som vet hade uppskatats mycket!

Kram

• Svar på tråden Någon som har blekt sina tänder här??
  • Tärna 2011

Du kör samma metod som en kompis till mig gjorde :) Nu var det ett tag sen, men minns att hon också hade problem med fläckar. De bleknade dock mer och mer, men det tog i princip en hel omgång. När hon var klar fanns det fortfarande liiite, liiite fläckar kvar, men för att se dem krävdes det att man verkligen stirrade. Hon hade däremot högre styrka på sin gel, vilket betyder att hon inte kunde ha skenan i så länge. Tror det blir bättre resultat om man har lite lägre styrka (typ som din) och istället har skenan i länge. Har tandläkaren sagt att du "bara" ska bleka i några timmar? Nu är jag inte tandläkare själv och vill inte ge råd som förstör dina tänder, men min kompis hade skenorna över natten. Lycka till!

• Callie

Jag blekte mina tänder hos tandläkaren och fick också fläckar. Tydligen vanligt att man får så. Till mig sa de att de försvinner på ungefär 2 veckor efter avslutad behandling och det stämde precis in på mig.

• 11juni2011
    Tärna 2011 skrev 2011-09-09 21:08:25 följande:
    Du kör samma metod som en kompis till mig gjorde :) Nu var det ett tag sen, men minns att hon också hade problem med fläckar. De bleknade dock mer och mer, men det tog i princip en hel omgång. När hon var klar fanns det fortfarande liiite, liiite fläckar kvar, men för att se dem krävdes det att man verkligen stirrade. Hon hade däremot högre styrka på sin gel, vilket betyder att hon inte kunde ha skenan i så länge. Tror det blir bättre resultat om man har lite lägre styrka (typ som din) och istället har skenan i länge. Har tandläkaren sagt att du "bara" ska bleka i några timmar? Nu är jag inte tandläkare själv och vill inte ge råd som förstör dina tänder, men min kompis hade skenorna över natten. Lycka till!
    Tack för ditt svar! Skönt att höra att jag inte mindes galet gällande fläckarna!
    Jag tror man har dom olika länge beroende på hur tänderna är innan man bleker. Jag hade rätt vita innan, å ville bara ha "det lilla extra". På den lappen man får, så kan tandläkaren kryssa i antingen "över natten/8h" eller "2-4h", och min tandläkare valde "2-4h" på mig. Men det är alldeles riktigt att vissa bleker över natten!
  • 11juni2011
    Callie skrev 2011-09-09 21:32:53 följande:
    Jag blekte mina tänder hos tandläkaren och fick också fläckar. Tydligen vanligt att man får så. Till mig sa de att de försvinner på ungefär 2 veckor efter avslutad behandling och det stämde precis in på mig.
    Åh vad härligt att höra! Då kör jag på då, så hoppas jag att de försvinner om ett par veckor
    Tack!
  • eosinmimmi

Jag skulle vilja göra det med! Vad kostar det!?

• 11juni2011
    eosinmimmi skrev 2011-09-09 22:29:15 följande:

Jag skulle vilja göra det med! Vad kostar det!?

min väninna är tandläkare så det kosta 400 kr första gången för mig. å denna gången behövde jag bara gelen, å den kosta 117 kr för 4 sprutor 
    Fast jag tror det är dyrare om man går till den vanliga tandläkaren!
  • Callie

Det är riktigt dyrt första gången man går till tandläkaren, det kostade 3600 kr hos folktandvården. Det dyra är att göra skenorna. Då ingår skenor, blekmedel samt kontroll efteråt så att tänderna ser bra ut. Sedan kan man köpa en spruta gel varje eller vartannat år och för att fräscha upp blekningen. Tror en spruta kostade 200 kr men lite osäker här. Men absolut inte mer.

Dyrt men så värt det! Jag blekte tänderna i höstas och köpte till en spruta veckan jag gifte mig och mina tänder var blänkande vita Skrattande. Dock körde jag bara medlet en natt för jag ville inte få fläckar på tänderna lagom till bröllopet.

Svar på tråden Någon som har blekt sina tänder här??