• Chicita

    Respektera övriga brudpar...

    FruForsmark skrev 2013-02-04 18:50:53 följande:
    Men jösses... helt otroligt! Bra att du delger din historia för det är ju lätt att brudpar helt drabbas av "detta är BARA MIN DAG" syndromet. Jag har varit på bröllop där jag tycket att vissa gäster borde ha betett sig bättre (typ inte äta och väsnas när någon håller tal eller dricka sig dyngrak när det dessutom finns barn i lokalen).
    Ja det var min tanke när jag skrev tråden från första början.
    Alltså att få folk att förstå att dom oftast inte är helt ensamma om att gifta sig den dagen och att man kanske måste tänka ett snäpp längre ibland Glad 
  • Chicita
    MarieTherese05 skrev 2013-02-04 20:16:34 följande:
    JAG KOKAR........... DEN SISTA IDIOTEN ÄR EJ FÖDD Skäms

    Så respektlöst emot andra... Jag tycker du gjorte rätt i att ej flytta på dig... det är din tid ej deras...

    Tack för att du delar med dig Glad 

    Jag hoppas din-er dag ej förstödes helt & hållet
    / M 
    Vi hade en underbar dag annars Solig
    Och på sätt och vis så hjälpte det här ju till.
    Om något annat inte gick precis enligt planen så bleknade det ju vid sidan av detta Flört 
  • Chicita

    Allt blir ju vad man gör det till.
    Vi hade kunnat gå och irritera oss på detta hela kvällen sen. Men då hade vi ju bara förstört för oss själva.

    Istället vände vi det till något kul och gick och småskrockade lite åt det brudparets gäster som säkert önskade att dom var på vår middag istället när dom satt där uppsträckta i finkläderna på finmiddagen Flört 
    (sen hade dom säkert jättetrevligt på sitt bröllop också, men eftersom någon gäst hade uttalat en önskan om att få stanna på vårt bröllop för det verkade roligare, så lät vi den tanken gro och växa till något positivt istället för "f-n dom rotade i våra saker" )

    Och det kan ju kanske vara något att tänka på...
    Vänd saker som går fel till något positivt.
    I absolut värsta fall så är det något ni kan skratta åt när de värsta nerverna har lagt sig Flört 

  • Chicita
    Maria466 skrev 2013-06-08 18:35:46 följande:
    Vi hade en helt underbar dag. Delvis pga det där tror jag. Allt annat (även andra missar som kan ha gjorts) bleknade ju i jämförelse Flört
    kouki skrev 2013-06-09 12:09:06 följande:
    Jag brukar efterlysa sunt förnuft.
    Det borde nästan vara ett ämne i skolan Flört 
    Med sunt förnuft och lite empati kommer man långt även om man inte är helt bevandrad i alla etikettregler som finns.
    Tyvärr verkar många i dagens samhälle ha kopplat ur både hjärna och hjärta. 
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-09 13:17:20 följande:
    Gud ja! Sorgligt att det ser ut som det gör :(
    Jag menar, på balen var det fast placering för att hålla koll på specialkost, vilket vi informerade alla om. Ändå så var det folk som flyttade på sig och höll på, utan att höra med dem vars platser de tog ifall de hade specialkost. Suck. Ungdomar. 
    Ja dom förstår liksom inte varför dom inte kan få flytta på sig.
    "Det spelar väl ingen roll vart jag sitter, jag ska inte ha specialkost.. Och dom här är ju mycket trevligare att sitta med..." *typ*

    Men jag kan säga att det inte blir så mycket bättre med vuxna.
    Vi har ibland haft 600 middagsgäster på det hotellet jag jobbade på förut. Typ Vägverkets julfest eller något annat stort företag. Det finns vuxna som inte anmält specialkost och blir jättesura när kocken inte bara kan "slänga ihop något" åt dom.
    Det finns vuxna som inte vill ha sitt kort med nummer på bordet (som anger vem personen är så vi kan matcha specialkosten med rätt person). Så efter att ha tagit 2 tuggor av det som alltså är någon annans mat så kommer dom på "men det här är ju inte min mat"... Har haft någon sån som var jättesur för att jag inte visste om vem den var när jag delade ut maten när inte lappen fanns där (alla servitriser hjälps åt och får ut maten till ett bord i taget, men att alla i princip får samtidigt vid det bordet) hur lätt är det för mig att veta att just den gästen är vegetarian / laktosintollerant / osv om dom inte har något som visar det. Ja dom fick en lapp av hovmästaren när dom kom. Men det sitter ju inte bilder på dom med full födoinollerans-information vid serveringsstationen liksom Tungan ute
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-09 14:17:40 följande:
    Jomen precis! 0% insikt i hur saker fungerar och går till. 0% respekt för de som anordnar saker för deras skull osv :(
    Man får hoppas att dom vaknar en dag och förstår varför det finns regler i vissa fall. Och att det inte är för att jävlas med dom Flört
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-09 14:40:50 följande:
    Verkligen! Men försöker låta bli att räkna med det och hålla mig till de som förstår sig på det från början. Blir tyvärr alldeles för energitagande för mig annars x)
    Ja man kan ju bara påverka sig själv... och kanske på så sätt föregå med gott exempel Glad
  • Chicita
    Alyllyra skrev 2013-06-10 11:43:25 följande:
    Jamen precis...
    Det här är ju ett jättebra exempel på att folk inte fattar och inte kan följa reglerna bara för att dom tycker att dom är fjantiga.
    Och ändå är reglerna där för ens säkerhet.
    Jag vet inte heller varför armstöden ska vara nere. Men det är säkert något med turbulensen att göra. Typ att du ska ha något att grabba tag i vid turbulens så du inte flaxar runt och slår någon annan... Eller tja jag vet inte... Men det finns säkert en bra anledning Tungan ute
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2013-06-10 13:59:18 följande:
    Armstöden tror jag ska vara nerfällda för att om en utrymningssituation uppstår är det lättare att ta sig ut. Kanske?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Borde det inte vara lättare om dom är uppfällda då? Så att dom liksom är mellan ryggstöden istället för nedfällda som armstöd? Obestämd
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2013-06-10 14:56:10 följande:
    Jo för tusan-jag sitter här och tänker helt tvärtom! Alltså, jag menar att det inte ska finnas något armstöd som är ivägen...

    ...men om de SKA vara framme så vet jag inte-för att var och en tjockis ska hållas fast så noga som möjligt på just sitt säte? ObestämdCool

    Nä..varför?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    haha... ja precis... Så att vi sitter där vi ska sitta. Speciellt om man är lite bred över rumpan och knappt får plats Flört
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2013-06-10 15:12:28 följande:
    Ja "kila fast dem bäst det går".
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    hehe... Det kanske är finkänsligt... De som inte bältet räcker till kommer ju sitta fast bra nog om dom kilas fast mellan armstöden Oskyldig
    Då slipper dom den där extrabiten med bälte Flört
  • Chicita

    Oh yea... en konspiration mot oss med lite större "bagage" Förvånad
    Jag tycker att vi ger Alyllyra i uppdrag att undersöka detta på nästa resa och ta reda på hur dom ser på tjockisar och deras policy med "extra bagage" och den där "övervikts-boten" man tydligen kan få...
    Alltså om jag vill ta en extra kakbit till kaffet innan jag kliver på planet (eller tja en extra kakbit till varje kopp kaffe sista året innan resan) så ska jag väl inte behöva böta för övervikt?
    jag menar... det är ju inte viktväktarna Obestämd 

  • Chicita
    passionsblomman skrev 2013-06-10 15:42:44 följande:
    Ja-nu vill jag veta varför det är sådär med armstöden! Någon anledning måste det ju finnas.
    Man kanske skulle starta ett flygbolag med "Slim-fit-only"-om man anpassar det efter modellideal och anorektíker, skulle man ju få in typ dubbelt så många resenärer som i ett vanligt plan. Då tjänar man ju mer på varje flight. Och så behöver man inte servera någon mat-för ingen får ju ändå äta något. Och man kan sälja speciella pulverdietspåsar till skyhöga (höhö) priser...

    Haha, nä nu ballar jag ur-det är bäst jag tar mig samman och går till biblioteket, vilket är vad jag egentligen ska uträtta just nu.
    Så här OT har jag inte gått på mycket länge....
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Skrattande

    Känns som om det är dags göra ett nytt försök att damma av min "kan man verkligen-tråd" (spinoffen av "kan jag gå in med min blivande i kyrkan")
  • Chicita
    Alyllyra skrev 2013-06-10 16:01:26 följande:
    Kan ju tilläggas också att om man googlar på "nedfällt armstöd flygplan varför?" och liknande så kommer en fruktansvärt otrevlig disskusion ang. att tjocka borde köpa två säten på FamiljeLiv upp som första träff. Och jag kände bara "vad snällt BT är i jämförelse!".
    Ja även om inte alla är överens (alltid) här så är det inte många som är här för att jävlas.
    Och dom få som är det blir snabbt påkomna och utslängda  - eller tröttnar på att dom inte får någon respons på sina elakheter Glad 

    Sen så kan det ju ibland låta som att någon är elakare än dom är. Men bara man försöker komma ihåg att försöka läsa inläggen med tanken "dom menar inget illa" så brukar det gå bra Glad 
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-10 16:19:29 följande:
    Ja den personliga tolkningen gör mycket.
    Det har hänt att jag har skrivit om ett inlägg flera gånger när man har hamnat i en hetsig diskussion för att verkligen försöka få fram det jag menar men på ett snällt och trevligt sätt. Och efter att jag är nöjd (försökt lägga till extra glada/snälla smileys för att verkligen förstärka att jag inte menar något illa) och postar inlägget så får jag tillbaka svar som tyder på att jag har sagt något verkligt elakt Förvånad 
    Men det är ju bara att skaka av sig...
    Jag gör ju det jag kan för att det inte ska mistolkas.
    Men om någon nästan går in för att misstolka och läser mellan raderna så har nog den personen mer problem än vad jag kan fixa, och då är det bara att backa undan Glad 
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-10 16:38:02 följande:
    Jomen precis! Glad
    Vi hade det problemet i en arbetsgrupp, men där kunde man ju sen träffas öga mot öga och reda ut saken, lite svårare att göra så med forumsmedlemmar Drömmer
    Det kan ju vara en så enkel sak som att man använder ett utropstecken istället för punkt som gör att man känner att "oj vad arg hen var"... 
    Precis som att att alltid använda stora bokstäver eller bold-font också kan tolkas som ilska eller "skrik".
    Men det är ju sånt som man kan aktivt bortse ifrån. Om jag tycker att personen känns arg bara för att det är utropstecken överallt så kan jag ju bara försöka läsa om inlägget och se om det känns bättre om jag tänker mig att personen sitter och ler och att det bara var vanliga punkter exempelvis Glad 
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-10 16:45:55 följande:
    Japp :) Mycket bättre att andas och försöka sätta sig på "andra sidan datorn" ^^
    Ett bra knep kan ju vara att tänka "skulle jag säga det här om jag satt mittemot den här personen". 
    Om svaret blir nej så bör man nog inte posta inlägget Glad 
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-10 16:50:57 följande:
    Japp! En bra funktion som finns på ett forum, om det var i Norge eller Finland eller USA vet jag inte, där man tvingades lyssna på när inlägget lästes upp av en datoriserad röst för att man skulle kunna höra om man kunde tåla att få det sagt till sig själv :) Var tydligen en rätt lyckad lösning.
    Ojoj... det hade varit något för den community jag administrerar Flört
  • Chicita
    kouki skrev 2013-06-10 17:05:34 följande:
    Haha do it! ;D
    Synd nog är det inte jag som kodar den... Annars hade det nog varit rätt givet Tungan ute
Svar på tråden Respektera övriga brudpar...