Inlägg från: Amor in aeternum |Visa alla inlägg
  • Amor in aeternum

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

augusti2012 skrev 2012-04-25 14:58:31 följande:
    Angående att inte säga att det är till bröllop tycker jag är lite fel. Dem tittar ju i tidningen sen och ser att man har ljugit. Bor man som jag på en liten ort är det inte så vidare roligt... Tror att ärlighet varar längst och att man får hitta andra hål att minska pengar på.

Fast det får man väl överväga själv. Om man som jag inte vill lägga ut en massa pengar på en dag och vet att det blir billigare att säga att det är till någon som fyller jämnt eller att det är till sambons "whatever" så är det ju min fulla rätt att göra det. Om butiksägare sätter ett överpris på grejer bara för att man nämner ordet bröllop, ja då får de skylla sig själva tycker jag. Men i och med att jag vet hur det är så har jag köpt det mesta på tradera, ebay och etsy, då kan man kolla i lugn och ro och slipper ha en flåsande expedit bakom.

Och jag undrar lite nyfiket vad du menar med "andra hål"?

Jag skäms inte för att jag vill ha saker med kvalité med så billigt pris som möjligt, det är ju ändå jag som betalar i slutändan, inte dom?!

Hehe, men vad vet jag, jag är rätt snål, det finns ett gemensamt liv dagen efter bröllopet också. Vi kommer att bjuda runt 45 personer och med ringarna så ligger vår budget under 20.000:- .
  • Amor in aeternum
    drömmer skrev 2012-04-25 16:11:36 följande:
    Jag håller med dig . Jag är nog inte snål, men jag vill faktiskt inte lägga hur mkt som helst på bara EN dag. Däremot vill jag ju ha mitt drömbröllop och då är det att jaga reor, ebay och att få ner priserna så mkt som möjligt som gäller. Dock kommer jag nog inte kunna "mygla" med blommorna. Ska ha en brud, 4 tärn, 2 näbb och 4 corsage. Svårt o säga vad de ska vara till om det inte är bröllop . Kommer dock gå till floristskolan och se vad de tar. Tror man kan tjäna massor på det!!
    Haha, ja blommorna kan ju bli liite svårt

"jaha, va kan jag hjälpa till med?" "Jaaaaaeee, eeehhh, jag skulle vilja köpa en stor bukett, några mindre och ehhh ... typ corsage även fast det inte ska var till det.. eller kanske.. eller?!"

Det kan bli roligt. Men floristskola är ett jättebra val.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)