• ulrikajohansson

Bra plats för bröllopsfest i närheten av Vänersborg?

Vi ska gifta oss nästa sommar i Västra Tunhems kyrka. Problemet är att jag inte kan komma på nåt bra ställe där vi kan ha vår bröllopsfest. Är det någon som har något bra förslag?? Vi har funderat lite på Lagergrenska inne i Vänersborg men jag tror att jag skulle vilja ha en mysig utemiljö. Huset ligger lite inklämt. Annars är det jättefina lokaler.  Festlokalen vid Restad gård har vi också pratat lite om men det kostar 7500 kr att hyra. Skulle nog vilja ha ett lite billigare alternativ. Västra Tunhems bygdegård ligger jättemysigt men vi ska ha ca 80 gäster och då är det för litet. De tar nog bara runt 70 personer. Jag har sökt och sökt på internet men hittar inte det perfekta!! Det behöver inte vara i Vänersborg men ändå i närheten. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bra plats för bröllopsfest i närheten av Vänersborg?
  • Januaribrud

Hej

Kul att se en Vänersborgare här Vi har själva bestämt oss för Lagergrenska huset. Blev helt kär i lokalerna när vi var där. Bra pris och bra bemötande från kalasboden också. Vi ska ju gifta oss i januari så utemiljön är ju inte lika viktig för oss men förstår din fundering. Finns ju en liten gräsplätt med ett lusthus på innergården. Vet inte om det hör till kalasboden utan kanske till skatteverket (låter inte så stämningshöjande ) Kanske man iaf kan ta brudskål där. Allt beror ju på hur mycket ni har tänkt att vara ute. Vet inte om detta var till så stor hjälp. Ska fundera lite och återkommer om jag kommer på andra lokaler. Lycka till i letandet

• lia

Hej!
    Ställer mig precis samma fråga nu i stunden så lustigt att se att du står inför samma kval. Vi ska gifta oss i januari och jag känner lite stress inför att inte hitta bästa lokalen. Vi tänker ha ca 100 gäster och många ställen är för små =(, Lagergrenska är ju superfint och håller god kvalitet på maten såvitt jag hört. Jag blev överförtjust i något som hette Stensliden och ligger i Sjuntorp, men de har stängt januari-februari. Vet dock inte alls deras kvalitet utan bara kikat på nätet... Jakten går vidare. Eventuellt Villa Elfhög i Trollhättan... men där får man inte dansa.
    Lycka till! =)

• ulrikajohansson

Hej!
    Tack för svaren! Ja det var skoj att se fler vänersborgare härGlad Va skoj att ni också ska gifta er! Jag tycker också att lokalerna på Lagergrenska är jättefina. Jag får nog gå dit och titta en gång till hur utemiljön ser ut. Det mesta kommer man väl ändå vara inne. Ja bemötandet från Kalasboden var jättebra.

Precis som du skriver lia så är många ställen för små. Jag ska titta hur Stensliden och Villa Elfhög ser ut också. Vi var på bröllop på Karlsrogården i Öxnered i augusti. Det var ett bra ställe men vet inte hur många man får vara därObestämd Det var ca 60 gäster på det bröllopet, får nog förmodligen inte plats 100 st.

Ni får jättegärna höra av er om ni kommer på något mer alternativ!  

• Maleva

Ronnums herrgård är jättefin!
    Har varit på bröllop i Skidstugan en gång, var också fint.
    Själv hyrde jag Odd Fellows lokal till mitt bröllop.
    Vi hade catering från Kalasboden och det var bra.
    Lycka till.

• lia

Jag har varit på Karlsro på bröllop med hundra gäster. Det fick precis plats faktiskt, fördel om det är sommar då man kan öppna upp dörrar till närliggande uteplats. Väldigt mysigt. Vi ska kika på Lagergrenska nästa vecka, det blir spännande. Hur många får plats i skidstugan?

• ulrikajohansson

Tack för ytterligare förslag! Jag har hört andra som varit i skidstugan på bröllopsfest men jag trodde att man måste känna någon som är medlem men jag måste kolla upp det. Odd fellows ska jag också kika på. Jag har tittat lite på Ronnums herrgårds hemsida. Det är ju jättefint där men vad jag förstår måste man köpa deras "färdiga paket", tycker det blir lite dyrt då.

Lia: Va bra att du vet att det får plats så många på Karlsro. Det var väldigt mysigt där.

Svar på tråden Bra plats för bröllopsfest i närheten av Vänersborg?