• Eimi147

Bröllopsbuffé till 130 gäster - TIPS

Är jag lite överambitiös när jag säger att familjen kommer att ordna med buffén till vårt bröllop? Jag och fästmannen har pratat om det här fram och tillbaka och efter många om och men har vi nu bestämt att i ska göra så mkt det bara går själva (o få hjälp av familjen och bestmännen och brudtärnorna) 

Jag tänkte.. Om jag själv kunde ordna buffé för 50 pers (hade nog räckt till 60 kanske) på vår sons dop bör ju nästan 10 pers kunna ordna buffé för 130 pers.. Eller?

Min fråga är nu.. Vad ska man ha för nåt? har ni några tips? 

• Svar på tråden Bröllopsbuffé till 130 gäster - TIPS
  • Tiisa

Jaaa.. Det tror jag absolut ni klarar! :D Jag tror det mesta hänger på att ha tillräckligt med kylutrymme?

Jag har velat fram och tillbaka om vad vi kunde tänkas ha och gästerna började önska då istället, blev en salig blandning men du kanske får något tips :)

Olika pastasallader med pesto, kyckling/tonfisk osv

Ägghalvor med kaviar och räka

Olika sorters kallskuret kött; skinka, kalkon, vitlöksmarinerad oxfilé/fläskfilé, rostbiff

Potatissallad, potatisgratäng

Grönsallad

Smör och kuvertbröd

Oliver

Olika ostar, kanske kex, kaffeost (lappsläkt)

Olika korvar i slantar, älg-hjort-vildsvin-ren

Godisbuffé ;)

Googla på buffé! Varmt, kallt eller både och? Finns många bra matsidor :)

Lycka till!

• Eimi147

jo jag hoppas att vi klarar det.. allt kommer att förvaras hos alla som ska hjälpa till med maten så det bör gå. och jag ska titta på nätet mkt nu och hitta bra recept.. det känns som att jag har levt på internet nu senaste veckan haha

tack för tipsen.

Svar på tråden Bröllopsbuffé till 130 gäster - TIPS