• vargaa

Billig brudklänning till gravid/näbbklänning till 1-åring

Jag och min sambo ska gifta oss i höst och kommer att ha en borgerlig vigsel för oss själva med två vittnen. Vi vill att allt ska vara enkelt men vill gärna vara fina och få vackra bröllopsbilder att ha kvar som minne. Jag kommer att vara gravid i ca v 28 och vår dotter är runt 1,5 år.

Jag skulle vilja hitta en vit klänning till mig, som är ganska enkel och som magen får plats i. Samt nånting fint för dottern att ha, gärna en klänning och en kofta som känns lite extra men inte är helt i siden och sådär flådiga som man hittar överallt. Vill att vi är fina men inte överdrivet pampiga och gärna för en inte allt för stor summa. Platsen för vigseln är en gård från 1700-talet.

Vart ska jag leta? Jag har tittat på vanliga sidor som H&M och liknande, och även försökt söka på google. Hittade en del fina klänningar till mig på internationella sidor men har svårt att hitta priser och leveranstider. Vigseln sker om 2 månader så det är lite tidspress. Och kan man lita på att man får det man beställer i rättan tid osv? Hur pålitligt är det att köpa på nätet? Nån som har erfarenheter av olika nätsidor?

Känner mig lite vilsen...

• Svar på tråden Billig brudklänning till gravid/näbbklänning till 1-åring
  • Stintan82

Har du kollat på Bonprix? har en söt brudklänning där som man kan ha gravidmage i=)

• Moster Stina

Hej! Jag vet hur det är med att känna tidspress!

Jag skulle själv gifta mig i augusti, blev överraskande gravid (efterlängtat sen flera år) och bytte datum till juni istället. Sen fick jag fruktansvärda gravideksem över hela kroppen. Värst var ansikte, hals, axlar och armar. Hade verkligen ingen lust att prova brudklänningar då. Men tack vare akut behandling på hudklinik, så blev jag snabbt mycket bättre. Två månader innan vigseln blev det plötsligt tydligt för mig att jag inte längre skulle behöva skämmas över huden. Men då var det för sent att sy upp en klänning.

i alla fall...min räddning var att åka till Stockholm och gå till Bridal outlet i Ropsten. Där hittade jag snabbt en perfekt gravidklänning, och kände mig sedan som en drottning på själva bröllopet. Jag rekommnderar dem varmt. De var mycket tillmötesgående, och hjälpsamma. Klänningarna mycket billiga och riktigt fina. Om du har möjlighet så åk dit!

Lycka till!

• vargaa

Tack för tipsen! Ska titta där.

• Mariahove

Jag har köpt en "kina" klänning på nätet som jag gillar, man får ange alla möjliga mått så lägg bara till lite extra för magen.
    Till vår dotter på 3år köpte jag i dag en klänning på Lindex som är festfin, mörk rosa/ceris aktig för 399kr.

• sofin526

Jag måste tipsa om en säljare på E-bay som gör jättefina näbbklänningar; capesforalloccasions
    Man hittar hennes onlineaffär här
    http://myworld.ebay.com/capesforalloccasions/?_trksid=p4340.l2559 

Jag köpte två näbbklänningar och fick betala endast 331kr inklusive frakt! De har jättebra kvalitet och jag fick precis vad beställde. Kan verkligen rekommenderas!

• Fossing77

Den här köpte jag till vår dotter på ebay från capesforalloccasions... betalade 183 kr inkl frakt och den levererades på under en vecka. Kanonfin klänning!
  • Nicky

Hej. Jag har letat överallt efter en klänning som skulle passa min tema på bröllopet och den här skulle passa perfekt men när jag gick in på deras hemsida så e det ett otomlands företag? Det står att den kosta 19.90 us dollar, vad blir det i svenska kronor?

Svar på tråden Billig brudklänning till gravid/näbbklänning till 1-åring