• Fru Nordström 2011

Någoon som vet vars man kan hitta dessa noter:

Hej.

Jag skulle vilja få tag på noterna till "From This Moment" med Shania Twain samt "Kärleksvisan" med Sarah Dawn Finer. Vill helst slippa betala för dom, vissa sidor måste man ju beställa dom för att se, men jag tyycker det borde gå att hitta på Internet =)

Någon som kan hjälpa mig, har Du sett dessa noter någonstans? Då kanske du vill tipsa mig?

Sköt om er!

//FruNordström2011

• Svar på tråden Någoon som vet vars man kan hitta dessa noter:
  • Cantaton

Jag vet precis var noterna finns, men givetvis kostar de! Låtskrivarna ska få betalt för sitt arbete, och det handlar faktiskt bara om ca 35kr totalt inklusive alla skatter, moms, mellanhänder etc... Ledsen att jag är "bitter", men du vill väl också ha betalt för ditt arbete? Dessutom är spridning av noter olaglig, vilket har varit ett stort samtalsämne här på BT och resulterat i många avstängda användare när noter skickats kors och tvärs...

"From this Moment" finns (om du inte vill betala) i boken "Kärlekens sånger" på biblioteket. "Kärleksvisan" finns på notpoolen.com för 35kr.

• Fru Nordström 2011

Ja absolut ska man väl betala,men vissa sidor är ju hutlöst dyra! Jag formulerade mig lite tokigt där.
    Självklart förstår jag låtskrivarna vill ha betalt, (fast jag är hemmafru förstår jag det)

35 spänn va inte hutlöst iaf Flört

• förlovadflicka

Att köpa vanliga låtar som dem är skitbilligt, annars kostar noter till "klassiska" stycken från 100 och uppåt (om man har tur). Däremot är det lagligt att låna på biblioteket och låta musikerna spela från de böckerna (dock ej kopiera).

• Linnch

Jag funderar också över kärleksvisan, det jag undrar är hur noterna på notpoolen ser ut. Är det bara melodi och text eller är alla noter med, även pianokompet (inte ackord då alltså utan noter, partitur)?

• förlovadflicka
    Linnch skrev 2011-10-17 13:09:32 följande:
    Jag funderar också över kärleksvisan, det jag undrar är hur noterna på notpoolen ser ut. Är det bara melodi och text eller är alla noter med, även pianokompet (inte ackord då alltså utan noter, partitur)?
    Tror inte det brukar vara med något komp, tror standard är melodistämman, text och ackord :)
  • Vichy

Ett tips:
    Har du en bra musiker kan de ofta spela efter ackord.

Då är det bara att googla låttiteln artist och chords...

Svar på tråden Någoon som vet vars man kan hitta dessa noter: