• s83

Stor skillnad på ringstorlek när ni går upp eller ner i vikt? Samt när ni är kalla och varma?

Hej,

Är det stor skillnad på hur förlovnings- eller vigselringarna sitter när ni är kalla eller varma? Hur har det blivit när ni har gått upp eller ned i vikt? Jag ska prova ut storlek på förlovsningsringen imorn. Jag har planerat att gå ned 5 kg till nyår, tror ni att det blir stor skillnad på ringstorleken då?

• Svar på tråden Stor skillnad på ringstorlek när ni går upp eller ner i vikt? Samt när ni är kalla och varma?
  • Mudan

Jag har gått ned 8 kg, skillnaden i ringstorlek blev från 54 till 52.

• LoJ

Mina fingrar ändrar storlek hela tiden beroende om det är kallt eller varmt. Därför har jag köpt ringar som är ganska höga så att fingrarna inte ser så "korviga" ut när de svullnar. Sen tycker jag att det är bättre att de sitter tajt än tvärtom.

• sofi 88

Tror de flesta får svullnare fingrar under sommaren än under iskall vinter och man går utan vantar... Angående vikt och skillnad på fingertjocklek kan jag nog inte hjälpa mig mer än att de 4 kg jag gått upp och ner under senaste året sitter inte ringen varken för tight eller för löst så det är ganska marginell skillnad just där. Däremot har jag under den varmaste tiden i sommar fått tag av mig ringen innan jag ska sova eftersom fingrarna svullnat extra mycket på natten. Välj som sagt en ring som verkligen sitter på plats, hemskt när man är rädd att tappa den hela tiden och knappt vågar ha den när man badar.

• Silketuss

Jag har haft samma förlovningsring trots att vikten pendlat tjugo kg, ungefär, pga graviditet och god mat. Men då var nog ringen lite väl stor i början. När jag var som allra tyngst, kunde jag ändå utan problem få av ringen. Det är nog väldigt individuellt hur mycket man svullnar i fingrarna?

• passionsblomman

Jag väger idag ca 15 kg mer än när vi förlovade oss. Jag har inte en chans i världen att få på mig min ring. Jag kan knappt fatat att den varit lagom.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Stor skillnad på ringstorlek när ni går upp eller ner i vikt? Samt när ni är kalla och varma?