• Annika­611
    Äldre 4 Sep 18:53
    6835 visningar
    25 svar
    25
    6835

    Brud 8 oktober!

    Hej! Finns det fler som gifter sig 8 oktober? Har ni mycket kvar att fixa med? Är ni stressade, nervösa eller bara förväntansfulla?

  • Svar på tråden Brud 8 oktober!
  • Annika­611
    Äldre 5 Sep 18:55
    #1

    Finns det faktiskt inga fler än vi som valt 8 oktober 2011 som bröllopsdatum?

  • Annika­611
    Äldre 5 Sep 20:45
    #3

    Jo, det går alldeles utmärkt! =) Hur går det för er? Mycket kvar att fixa med?

  • Annika­611
    Äldre 6 Sep 08:16
    #6

    Jag känner mig lite stressad. Mest för att det är mycket på jobbet, vilket gör att jag varken orkar eller hinner göra nåt åt bröllopesförberedelserna inne i veckorna, utan det mesta gör jag på helgerna. Men idag ska jag hur som helst gå och titta på underkläder. Jag har t.o.m brudklänningen med idag, för att kunna testa att underkläderna och klänningen passar ihop. Jag ska gå till en riktig underklädesaffär där jag förhoppningsvis på experthjälp för att hitta den ultimata bh:n. =) I vanliga fall köper jag underkläder på Lindex och liknande så det ska bli lite kul faktiskt.

    En annan sak som stressar mig lite är att vi inte har bokat någon träff med prästen. Han är en bekant till oss så det känns som om han tar det lite mera slappt än vad han förmodligen gör i vanliga fall. Att ringa honom och boka en tid är nog det som står följande i tur på to-do-listan.

    Bluppen: Jag kan nog inte rekommendera något vitt vin, men det måste dom väl kunna göra på stället ni ska äta på?

  • Annika­611
    Äldre 6 Sep 20:56
    #12

    Nu har jag köpt underkläder och bokat in träff med prästen. Nöjd! Skönt att få pricka av något på listan. Nästa punkt blir att få tag på kantorn. Jag mailade henne för några dagar sen och berättade vad vi har för önskemål för in-och utmarschen, men hon har inte svarat nåt. Har dessutom hört att hon är nyutbildad som kantor, så det gör mig en smula orolig. Jag är extremt kräsen när det gäller musik, det måste vara bra helt enkelt, så om hon inte klarar av våra marscher så vill jag ha en annan kantor... Återstår att se.

  • Annika­611
    Äldre 13 Sep 12:06
    #15

    Nu har alla gäster tackat ja till bröllopet (vi blir 20 pers totalt). det som vi nu måste sätta oss ner och knåpa med är maten. Vi har bestämt vilken meny vi ska ha, men bland dess 20 pers finns det en vegetarian, 4 allergiker (som alla är allergiska för olika saker; ägg, mjölk, nötter i olika kombinationer) Dessutom har vi en gravid med oss, och i alla rätter ingår något som finns på listor över sånt som gravida inte bör äta. Jag vet inte hur vi ska få ihop det, så att alla får något ätbart. Men det är väl bara att sätta igång och skriva någon typ av lista. 

    För övrigt har vi nu bokat tid för träff med prästen och fått kontakt med kantorn. Dessutom har jag bokat tid för manikyr och färgning och plockning av ögonbryn Jag håller ännu på och knåpar med gästboken, men snart är den nog klar.  

    Mindre än 4 veckor kvar nu... =) 

  • Annika­611
    Äldre 13 Sep 12:53
    #18

    Jag känner mig lugn än så länge. Men jag drömde en natt att jag hade en liten romans med en kille (som i verkligheten är gay). Det kanske är ett tecken på lite nervositet. Men mest tyckte jag att det var lustigt. =)

  • Annika­611
    Äldre 23 Sep 18:18
    #21

    Danna vecka har vi kunnat pricka av några grejer på to-do-listan. Igår tväffade vi prästen och övade lite i kyrkan. Då blev jag plötsligt väldigt nervös. Inte för äktenskapet, utan för att göra fel i kyrkan. Typ knäböja på fel ställe, tappa ringen och sånt... Men prästen k'ndes verkligen helrätt. Skönt! 

    Idag har jag varit till en kosmetolog och färgat och plockat ögonbrynen och så har vi haft kontakt med restaurangen om alla detaljer kring middagen. Känns skönt att saker framskrider. 

  • Annika­611
    Äldre 2 Oct 13:50
    #24

    Igår provade jag hela utstyrseln med underkläder, klänning, skor. Jag konstaterade att eftersom jag gått ner någr kilon  den senaste månaden, så sitter klänningen nu helt perfekt! Blev så lycklig! Dessutom fick jag låna en cape i fuskpäls av en kollega och även den satt helt perfekt. 

    På tal om capen, min ursprungliga plan var att bara ha en vit, stickad sjal som ytterplagg. De senaste vecckorna har jag dock blivit mer och mer bekymrad övar att det faktiskt börjar bli lite kyligt ute. Eller rättare sagt, vissa dagar är kyliga. det var en lördag som det var soligt men vinden var helt svinkall och då insåg jag att en stickad sjal med stora hål i inte kommer att värma ett dugg. Råkade nämna saken för en kollega och hon sa," Jag har en cape i fuskskinn som du får låna om du vill." Om jag vill! Det känns så skönt att inte behöva oroa mig över att jag ska frysa ihjäl.

    Nu är det inte många dagar kvar! 

Svar på tråden Brud 8 oktober!