• käresta

köpa en ring från guldfynd

Har hittat en fin alliansring på guldfynd men vet ej hur kvaliten är nuförtiden. Har inte handlar där på länge.
    Det är en rak skena med flera prinsess diamanter infattade. dock pris runt 10 000kr.
    Vad tycker ni, är det en bra kedja att handla från? eller har kvaliten blivit dålig?
    De har funnits så länge!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden köpa en ring från guldfynd
  • Jolin
    förlovadflicka skrev 2011-09-02 22:07:22 följande:

Ja, men det är ju inte deras egna, trodde det var deras egna sortiment vi snackade om :)

Servicekänslan måste ju variera från butik till butik, i Halmstad där vi köpte ringarna var en gammal danskompis som är världens trevligaste och tjänstvilligaste människa :)

givetvis är det så att det finns bra butiker :) Men kom inte till Gävle och gå in på Guldfynd, då blir du bara ledsen :(
  • förlovadflicka
    Jolin skrev 2011-09-02 22:12:13 följande:
    givetvis är det så att det finns bra butiker :) Men kom inte till Gävle och gå in på Guldfynd, då blir du bara ledsen :(
    Haha, alldeles för långt, ingen risk ;)
  • Sörön10

Gillar inte GF öht! Dålig service, långsam service. Går hellre till en riktig guldsmed, en hantverkare. Har minst 2 GF-butiker här i stan och det är helt sjukt att båda butikerna kan vara exakt lika o-serviceinriktade och långsamma! Går aldrig dit nu för tiden!

• Tessann

Jag har köpt mina från Guldfynd.. jag hittade dom jag var ute efter och till ett pris i min prisklass.. de hade 25% just då så det blev extra "billigt" ;)

Att kvalitén på stenarna är dåliga som jag vet att nån sagt.. finns en annan tråd också om det.. det bryr jag mig faktiskt inte om.. vem ser det?? inte då jag.. och inte dom jag visar ringen för heller.. så vaddå?

Däremot så har dom lång lev.tid tycker jag.. sa att det skulle ta 3v.. glad i hågen går jag dit efter långa 3v.. jo dom har kommit.. men den ena är skickad till smeden för att slå ut den en kvart.. men det skulle bara ta nån dag.. hmm.. det har gått 2v nu och den har inte kommit än :(

• Jag han

Vi köpte våra ringar på guldfynd. Två var schalins ringar och min vigselring var deras egen. Vi är än sålänge jättenöjda!

Och vi fick sån otroligt bra service där vi handlade. Så bra att jag mailade högsta hönset och öste beröm över personalen :)

• Nikkita
    förlovadflicka skrev 2011-09-02 21:37:24 följande:
    Tror nästan det är större risk att man träffar någon med en schalinsring, hehe :P
    Glad
    Sörön10 skrev 2011-09-03 01:30:43 följande:
    Gillar inte GF öht! Dålig service, långsam service. Går hellre till en riktig guldsmed, en hantverkare. Har minst 2 GF-butiker här i stan och det är helt sjukt att båda butikerna kan vara exakt lika o-serviceinriktade och långsamma! Går aldrig dit nu för tiden!
    Jag har aldrig fått dålig service/bemötande på GF här i Malmö! Så det beror absolut på vilken butik man kommer in skulle jag tro  Skrattande 
  • scarlett22

Vi har förlovningsringar ifrån guldfynd och är också nöjda. jag har den Tessan visa till höger och killen min har en blank smal ring i vitguld med gravur. det var inte dyrt och vi är jättenöjda. Jag älskar min lilla bling bling och om stenen är "1 A kvalitet" bryr jag mig inte heller om.

Lycka till!

• Silketuss
    Jolin skrev 2011-09-02 22:12:13 följande:
    Jag har precis kommenterat bemötandet i andra affärer i Gävle i en annan tråd. Varför är folk så otrevliga i just Gävle, egentligen?
  • Sörön10
    Silketuss skrev 2011-09-03 13:22:04 följande:
    Jag har precis kommenterat bemötandet i andra affärer i Gävle i en annan tråd. Varför är folk så otrevliga i just Gävle, egentligen?
    Undvik Uppsala också!
  • Fröken Emma

Håller med flera här!

Bra priser men tråkig personal!!
    Servicen är inte som den borde, eller kunskapen för den delen heller.

MEN!!!!

Har du hittat en ring du tycker om om kan tänka dig att trivas medresten av livet

GO FOR IT!!!

Då vet du ju redan vad du vill och behöver ingen kunnig o trevlig bemötande, utan då är priset det vicktigaste!

• Silketuss
    Sörön10 skrev 2011-09-03 14:39:03 följande:
    Undvik Uppsala också!
    Pratar du om Guldfynd eller butiker i allmänhet? Kanske du har bra tips på bra butiker?
  • Silketuss

Förlåt om jag hamnade ot! :-/

• Jag han

Jag rekommenderar Guldfynd i Södertälje iaf! :) Superbra personal! Om man nu får lägga sig i lite .. hehe

Silketuss skrev 2011-09-03 15:10:05 följande:
    Pratar du om Guldfynd eller butiker i allmänhet? Kanske du har bra tips på bra butiker?
  • Sörön10
    Silketuss skrev 2011-09-03 15:10:05 följande:
    Guldfynd i Uppsala. Beställde min egen ring hos Paula von Weisz på Drottninggatan! Jätteduktig guldsmed! Rekommenderas!
  • käresta

bra att höra att folk haft både bra och dåliga erfarenheter. Tyckte om att ni skrev vilken stads "affär" ni inte var nöjda med. Synd när det blir så! Måste säga att förutom att jag ville hitta en fin ring så är servicen också viktig. Dålig service kan göra att jag iallafall vänder ryggen ganska fort och återkommer inte.

Svar på tråden köpa en ring från guldfynd