• teddy

December 2012?

Hej hej!
    Finns de några som bokat bröllop i december 2012??
    Ska själv bli fru då e tanken! :)
    Jag är nyfiken på hur er planering ser ut för tillfället och va ni ska ha för tema o färger o allt! Och om ni känner er lugna med planeringen? Jag e nervös, men vet att jag inte borde vara det än, haha!

Så alla ni som har bestämt er för december 2012, speak out! :) Jag väntar med spänning... :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 20:16
    Jag uppdaterar detta inlägget nu när det kanske är mer aktuellt! :) Några decemberbrudar mer än jag??? :)

• Svar på tråden December 2012?
  • teddy

Ingen som bestämt dec -12??? 

• teddy

December december december! Härliga december! Någon annan som känner så!?Flört

• arioso

Hej!
    haha, jag känner som du! .. problemet är att min karl inte är helt med på idén än...
    Jag kommer igen om det blir så. December är ju så vackert!
    Lycka till med allt så länge!

• Memsan

Jag blir en decemberbrud nu iår. Vi har nog kommit rätt långt i planeringen ändå. Blivande makens kläder är bestämda. Smycken är inhandlade förutom vigselringen då. Lokaler är tittade på och inväntar offert- samma gäller maten. Brudklänningar är provade. Tema och dekoration är pysslade/inhandlade på loppisar och annat. Gästlistan är skriven, fotografer är kontaktade, tärna & marskalkar är tillfrågade, skor är inhandlade. Inbjudningskort är skissade på.....phu ja du...listan kan göras lång ^^

• teddy
    Memsan skrev 2012-01-17 23:13:02 följande:
    Jag blir en decemberbrud nu iår. Vi har nog kommit rätt långt i planeringen ändå. Blivande makens kläder är bestämda. Smycken är inhandlade förutom vigselringen då. Lokaler är tittade på och inväntar offert- samma gäller maten. Brudklänningar är provade. Tema och dekoration är pysslade/inhandlade på loppisar och annat. Gästlistan är skriven, fotografer är kontaktade, tärna & marskalkar är tillfrågade, skor är inhandlade. Inbjudningskort är skissade på.....phu ja du...listan kan göras lång ^^
    Härligt!
    Själva har vi också fixat en del grejer, men just nu så sitter jag och funderar på vad nästa steg borde vara, hehe...?!

Jo, de blir väl att fundera på maten och att bestämma hur inbjudan o så ska se ut... :)

Men va kul att det är fler som ska gifta sig i december iaf! ;) Vilket datum?

• Melton85

Hej,

Jag gifter mig inte i december men november detta år, är det lugnt om jag hänger med här?

Än så länge har vi bokat, lokal till både vigsel och fest. Fixat min klänning, skickat ut save-the-date-kort (gjorde dessa som julkort med ett litet rim), valt tärna och marskalk samt toastmadames :)

På gång är att undersöka catering :)

• teddy
    Melton85 skrev 2012-01-18 14:21:54 följande:

Hej,

Jag gifter mig inte i december men november detta år, är det lugnt om jag hänger med här?

Än så länge har vi bokat, lokal till både vigsel och fest. Fixat min klänning, skickat ut save-the-date-kort (gjorde dessa som julkort med ett litet rim), valt tärna och marskalk samt toastmadames :)

På gång är att undersöka catering :)

helt lugnt! :)

va roligt... vi skickade ut save-the-dates som "god fortsättnings-kort" precis efter årsskiftet, med rim! :) lite samma tanke där ju! :) 

men det verkar ju ändå som att man ligger lite lika i planeringen nu... 
  • Melton85

Har ni funderat fotograf? Jag hittade en igår som skulle ha strax över 5000 för att vara med under nästan hela dagen, känns ju ganska rimligt :)

• malinax

Hej!! jag är inte decemberbrud men januari 2013 så ganska nära iaf...) hur långt har ni kommit i planeringen?? Jag har bestämt cateringfirma (vetat sen många år=)) kyrka och lokal har vi inte så mkt att välja på då vi bor långt ute på landet å jag har börjat spåna på vilka man skulle kunna bjuda och en rimlig budget vi kan få ihop på ett år.. (ca 60 vuxna och 15 barn) och en budget på ca 40 000, gärna mindre..

tårta och hår är fix då jag har en syster som e bagare och en som är frisör.. dom vet bara inte om det än;)

hur har ni andra satt er budget och på hur många gäster?

är så ivrig att jga vill planera allt NU!! men när är det rimligt att man gör saker och ting?

• teddy

Angående fotograf har jag en kompis som är fotograf så de ordnar sig för mig! :) Vår tanke är ca 80 gäster och vi har en budget på ca 40 000... tror de kommer gå utmärkt! :) Vi har ordnat en fin billig lokal o de gör ganska mycket... lokaler kan ju va skitdyra har jag insett! ...sen sparar man pengar om man gör maten, eller delar av maten, själva. Lyx lyx lyx malinax att du har såna systrar! :) ...jag funderar på att göra sminkning o hår själv. :)

• malinax
    teddy skrev 2012-01-22 22:15:36 följande:
    Angående fotograf har jag en kompis som är fotograf så de ordnar sig för mig! :) Vår tanke är ca 80 gäster och vi har en budget på ca 40 000... tror de kommer gå utmärkt! :) Vi har ordnat en fin billig lokal o de gör ganska mycket... lokaler kan ju va skitdyra har jag insett! ...sen sparar man pengar om man gör maten, eller delar av maten, själva. Lyx lyx lyx malinax att du har såna systrar! :) ...jag funderar på att göra sminkning o hår själv. :)
    ja, vi har oxå en billig lokal. tror den kostar ca 600 kr att hyra=) sminket fundrar jag oxå på att göa själv eller be någon av mina kollegor att hjälpa mig. Jobbar med hälsa, hudvårds och make-up produkter. Har gått en kort kurs för en makeupartist som lärt oss lite om sminket så det skulle vi nog kunna lösa.. annars finns det en makeup artistskola i närheten som säkert har någon elev som vill göra det för en billig peng;)

Har en kompis som inte är fotograf men är vääldigt duktig på foto och har det mer som hobby.. så där kan man nog oxå spara lite pengar.. börjar känna mig mer och mer lugn över ekonomin med tanke på alla saker jag kan spara mycket pengar på. det dyraste för oss blir maten. Alltså själva huvudrätten som blir catering. förrätt och efterrätt fixar vi ihop något själva.. funderar på om man vågar beställa klänning från eby. vad tror ni?? hur långt innan behöver man göra det isf? 
    IVRIG:P
  • teddy

Det där me klänning har jag ingen aning om... finns många här som talar för att beställa och många som talar emot.
    Jag har redan köpt min så jag e nöjd, hehe! :) Jag köpte min i butik...

• Melton85

Jag har också fixat min klänning, visst lite dyrare när man köper i butik här än att beställa men jag tycker det är värt det. Plus att det är ett svenskt företag som gör min klänning :) Vi kommer bli mellan 100-120 personer och har en budget på runt 50-60000, de ska vi nog lyckas med, vi har inte så mycket runt omkring utan kommer ha de ganska enkelt :)

• Evillina

Oj, det var en gammal tråd. =) Jag och mannen min gifter oss den 1 dec på våran femårsdag. =) Börjar bli riktigt spännande. Ska börja göra inbjudningskort nästa vecka. Lokal och kyrka är bokad och sedan har jag börjat fynda lite ljuslyktor på loppis. Det mesta ingår i vår lokal så vi behöver bara fixa dukar och servetter nu. Sedan ska vi väl pynta på nåt vis också. Vi kör limegrön-brun-guld-vitt-svart tema. =) 

• vinterfrost
    Evillina skrev 2012-07-13 21:17:49 följande:
    Oj, det var en gammal tråd. =) Jag och mannen min gifter oss den 1 dec på våran femårsdag. =) Börjar bli riktigt spännande. Ska börja göra inbjudningskort nästa vecka. Lokal och kyrka är bokad och sedan har jag börjat fynda lite ljuslyktor på loppis. Det mesta ingår i vår lokal så vi behöver bara fixa dukar och servetter nu. Sedan ska vi väl pynta på nåt vis också. Vi kör limegrön-brun-guld-vitt-svart tema. =) 
    Finns en annan decembertråd som är mer aktiv, även teddy finns där ;)
     www.brollopstorget.se/Forum-8-116/m4142114.html
    Välkommen!
  • Teza

Halloj här e de oxå December, Nyårsafton till råga på allt hihi, längtar så jag kan dö, men nervös oxå såklart.

Har varit gift förut 94-2004, men det var ett litet oförargligt borgeligt bröllop med minibudget haha, vet inte ens va de skulle va bra för så här i efterhand.

Min nu blivade och jag är som gjorda för varan och denna gång vill jag göra allt tvärt om mot sist, då var de midsommarafton, så då fick de bli vinter och nyår denna gång :)

Har bokat kyrka sen ett år tillbaka, då den kyrkan bara har EN enda tid på nyårsafton, tur jag hade då :)
    Lokal är klar sedan några veckor
    Inbjudningskorten beställda från vistaprint, ligger här nu och väntar på att komma iväg
    Pappa-kock ska fixa med maten, varmrätten: Svampgratinerad fläskytterfile med potatisgratäng, en bror fixar efterrätt: Blåbärspanacotta med vitchokladcreme och mamma fixar snittar till mingel och som förrätt.
    En annan bror håller i kareoke, låter kanske lite wt, men vi älskar de är lixom vår grej så de passar oss superbra och får låna proffsutrustning billigt, ska även sjunga för m2b i kyrkan med hjälp av den hehe
    Vi har Lila, silver och vitt som färgtema
    Och har dessutom maskeradbröllop, inga krav på att va utklädd men detta har vi önskat i stället för presenter, eller att man hyllar vår son i stället som döps samtidigt.
    Kläder är beställda från samma ställe till alla 3, medeltidskläder från http://medeltid-fashion-dreams.com/
    http://medeltid-fashion-dreams.com/medeltida-brudmode/hvid/ där är min klänning, om man skrollar neråt, ser man baksidan oxå, är sååå kär i den.
    Ringar tror jag vi har bestämt oss för ett par som kommer från coiTitanium.com 

Kommit ganska långt tror jag, får se vart de leder härnäst hehe

Svar på tråden December 2012?