• frykis

Festlokal I Taby

Hej,

Jag planerar brollop i Taby nasta ar, 8 September  for att vara exakt. Har forsokt hitta nagra fina fest lokaler nara Taby Kyrka men verkar knappt finnas nagra. Finns det nagon som kan tipsa om en bra festlokal for runt 30-40 personer, dar man kan ta med egen dryck och kanske egen mat. Ska vara fint och gemytligt och helst inte allt for dyrt.
    Tack!

• Svar på tråden Festlokal I Taby
  • Cantaton

Festlokalerna i Täby Kyrkby är ju Såstaholm och Nygårds värdshus, men jag tror inte att någon tillåter egen mat och dryck. Kanske logen i Rönninge by?

• Tittij

Vad heter nu huset bredvid kyrkan vid karby gård? Hönshuset eller nåt sånt.. Det får man hyra och passar för lite mindre sällskap.

• Cantaton
    Tittij skrev 2011-08-31 09:26:15 följande:
    Vad heter nu huset bredvid kyrkan vid karby gård? Hönshuset eller nåt sånt.. Det får man hyra och passar för lite mindre sällskap.
    Det glömde jag! Dock ligger det mycket riktigt vid Karby gård och inte bredvid kyrkan. Mitt emot kyrkan ligger dock Odd Fellow-huset, det vet jag att man kan hyra också...
  • Tittij

Jag menade inte mitt-emot utan att det är gångavstånd från kyrkan, tar ju bara några minuter emellan.

Kollade upp Odd Fellow till vårt bröllop och det verkade inte som om de hyrde ut det längre. Men man kan ju alltid kolla igen!

• Cantaton
    Tittij skrev 2011-09-02 10:31:09 följande:
    Jag menade inte mitt-emot utan att det är gångavstånd från kyrkan, tar ju bara några minuter emellan.

Kollade upp Odd Fellow till vårt bröllop och det verkade inte som om de hyrde ut det längre. Men man kan ju alltid kolla igen!
    Det är lite mer än några minuter från kyrkan bort till Karby... Men visst går det att gå, eller att ta bussen ett par hållplatser :)
  • frykis

Ok tack sa mycket. Har varit pa Karby gard forrut och ar val inte varldens vackraste och storsta plats. Men med ratt dekoration sa. Far leta vidare. Tack tack!

• Cantaton

Sedan finns ju Täby Gård också, förstås. Men Täby Gård och Hönshuset är väl ungefär likvärdiga.

• frykis
    Cantaton skrev 2011-09-02 14:33:11 följande:
    Sedan finns ju Täby Gård också, förstås. Men Täby Gård och Hönshuset är väl ungefär likvärdiga.
    Jag kollade pa Huvudbyggnaden och skrev och fragade hur det var att hyra den istallet for Honshuset.
    Sen kollar jag ocksa pa Kvarntoprsgarden. Verkade vara ett relativt fint stallet. Med ratt dekorationer i alla fall :)
  • Cantaton
    frykis skrev 2011-09-02 16:27:08 följande:
    Jag kollade pa Huvudbyggnaden och skrev och fragade hur det var att hyra den istallet for Honshuset.
    Sen kollar jag ocksa pa Kvarntoprsgarden. Verkade vara ett relativt fint stallet. Med ratt dekorationer i alla fall :)
    Ah, där har jag faktiskt inte varit :)
Svar på tråden Festlokal I Taby