• S2011

    Vem höll tal, hur många och vad sa de?

    vi sa till alla att vi inte förväntade oss tal, oavsett vem man var.
    jag tycker att det är lite småfräckt att kräva att pappa/bästa kompisen/tärnan osv ska hålla tal.
    sånt tycker jag man får lämna över till sina gäster att bestämma själva över hur de vill göra.

    på vårt bröllop var det ändå några som valde att säga några ord.
    min svärfar höll ett jättefint tal om min mans uppväxt och hur han som pappa uppfattat sin son som ung och nu som vuxen,
    min mamma höll ett tal som handlade om några av mina ganska utmärkande karaktärsdrag, om när jag och min man träffades samt om när de fick veta att han friat och vi planerade giftermål,
    min tärna och vår gemensamma väninna höll ett tal till mig om saker som hänt och saker som ännu inte hunnit hända,
    min tärna och min lillasyster drog upp mig för att sjunga "hus i skogens slut" (inkl rörelser) efter ett inledande tal om min barndom och mina favoritsaker,
    och slutligen höll min mans bäste vän (tillika best man) ett tal till min man, samt visade en film från svensexan tillsammans med resten av grabbarna som varit med.

    jag tror att om man släpper på kontrollen vad gäller tal, vem som "ska" hålla tal och när, då får man det allra finaste resultatet. 


Svar på tråden Vem höll tal, hur många och vad sa de?