• Jag han

Visa era bröllopstårtor! :)

Är lite nyfiken på vad alla ni gifta har haft för tårta. Lägg gärna in en bild och skriv vad det var för smak så jag får dreggla lite ;)

Vår var en moussetårta med smak av vit choklad och passionsfrukt.

• Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)
  • Margris

Våra tårtor med Browniebotten, chokladmousse och passionsfruktsmousse.

• Marys

Typ såhär kommer den se ut. Fast mycket större, ca 77 askar Det kommer ligga 2 finare praliner i varje..
  • Madreh73
    Jag han skrev 2011-08-28 10:00:22 följande:
    Tack så mycket! :) Du får hjälpa mig att puffa tråden lite. :) Är så kul att kika tycker jag!
    Håller med och det kan ju bli många tårtor här, jag har till maj 2012 på mig att bestämma mig, eller ja ett par månader innan iaf. Glad
    MySweetShadow skrev 2011-08-28 13:42:08 följande:
    Jag har ju dock inte gift mej än, men kan dela med mej av tårtor jag har bakat till andras bröllop (för inspiration till andra, INTE för reklam!!)

Tycker oxå att det är kul o titta på andras tårtor o smaker Flört

Denna hade smakerna vit chokladmousse o hallonmousse.

O dessa hade smakerna mörk chokladmousse o vit chokladmousse (om jag minns rätt)

Nu vill vi se lite fler tårtor!!
    Jättefina verkligen, blommorna på den översta ser ut som dom jag brukar ha på mina kort jag scrappar!
    brud sept 2011 skrev 2011-08-28 17:53:58 följande:
    här är våra hallon mousse tårtos med marängbotten
    Finfina! Och marängbotten verkar vara inne nu, eller feltolkar jag? Hur är det att ha marängbotten, blir det gott, klibbar den?
  • Silketuss

En underbar tråd, puffar upp den lite grann. *puff*

• Jag han

vad fina tårtor ni har allihop!! Mamma frös in en tårta som blev kvar. Ska nog ta hem en bit när vi "firar" en månad och smaka på den igen. På vår stora dag hade jag knappt någon matlust, så jag smakade bara en liten bit.. Vill ha mer!! haha..

• Madreh73

Måste vara fler som gift sig och har bilder på sina tårtor eller bakelser!

Fler bilder vill vi se och gärna om nån har på bakelser för det är jag intresserad av.....nån som har med fjräilar som dekorarioner??

*puff puff*

• Madelen867

Såhär kommer vår se ut. Fast utan girlangerna på tårtkanten.

Vi har inte bestämt om vi ska köra på vita eller röda rosor.

Det blir moussetårtor med tre olika fyllningar.

• Madreh73
    Madelen867 skrev 2011-09-03 21:24:13 följande:

Såhär kommer vår se ut. Fast utan girlangerna på tårtkanten.

Vi har inte bestämt om vi ska köra på vita eller röda rosor.

Det blir moussetårtor med tre olika fyllningar.

Jättefina! Vad ska ni ha istället för girlangerna på sidorna då....blir det inte lite tomt utan? Och vad ska ni ha för moussefyllningar??
  • Madelen867

Det blir inget istället. Nej, vi tycker inte det blir tomt. Vill ha det enkelt.

Den översta blir svartvinbär/choklad, andra blir passionfrukt/choklad och tredje blir blåbär/vit choklad.

Vi får betala 35 kronor biten. Det är marsipan ovanpå.

Svar på tråden Visa era bröllopstårtor! :)