• Millan1984

    Dela med er av era festhäften

    Trots att det är över ett år kvar sitter jag och funderar på vad ett festhäfte ska innehålla.


    Så hjälp mig (och alla andra här ) med tips och ideér, både med utformning och textinnehåll.

  • Svar på tråden Dela med er av era festhäften
  • Millan1984

    Det där med tv tablån ska definitivt tas med tack för att du delade med dig Bettina

  • Bettina
    Millan1984 skrev 2011-08-28 15:47:25 följande:
    Det där med tv tablån ska definitivt tas med tack för att du delade med dig Bettina
    såg det ok ut? när jag tittar på skickade mail då ser det jättekonstigt ut..text som flyttat sig och förstorade bokstäver. När jag skickar till min mans mail, då ser det bra ut...konstigt
  • Blueberry
    Bettina skrev 2011-08-28 15:40:32 följande:
    Mailat er, vet vad jobbigt det var med detta festhäfte iaf att få ordning på sidorna hahahaha

    Vilket bra festhäfte, det fanns en massa fantastiska tips däri.


    Tack för att du just besparat mig timmar av att slå huvudet i väggen från frustrering!

  • Bettina
    Blueberry skrev 2011-08-28 15:50:18 följande:

    Vilket bra festhäfte, det fanns en massa fantastiska tips däri.


    Tack för att du just besparat mig timmar av att slå huvudet i väggen från frustrering!


    Gött att va till hjälp
  • Millan1984
    Bettina skrev 2011-08-28 15:50:07 följande:
    såg det ok ut? när jag tittar på skickade mail då ser det jättekonstigt ut..text som flyttat sig och förstorade bokstäver. När jag skickar till min mans mail, då ser det bra ut...konstigt
    det såg bra ut blev det fint då man skrev ut? hur gör man (med inställningar) för att få det att skrivas ut på båda sidorna? Har noll koll
  • Bettina
    Millan1984 skrev 2011-08-28 15:55:32 följande:
    det såg bra ut blev det fint då man skrev ut? hur gör man (med inställningar) för att få det att skrivas ut på båda sidorna? Har noll koll
    Ja, det blev fint. Man ställer in dubbelsidig utskrift på skrivaren (dock inte alla skrivare som har) sen vek man det bara.
    Vi krånglade dock till det och hade enfärgad tapet i champanjefärg och då blev det pilligare med vilka sidor som skulle skrivas ut på olika papper. Sååååå glad att festhäftet är över hehe 
  • Millan1984
    Bettina skrev 2011-08-28 15:59:37 följande:
    Ja, det blev fint. Man ställer in dubbelsidig utskrift på skrivaren (dock inte alla skrivare som har) sen vek man det bara.
    Vi krånglade dock till det och hade enfärgad tapet i champanjefärg och då blev det pilligare med vilka sidor som skulle skrivas ut på olika papper. Sååååå glad att festhäftet är över hehe
    Aha på så vis, får ta och undersöka den saken närmare :p Förutom tapeten, vad köpte ni för papper? man vill ju ändå ha lahomt tjock så att det ser bra ut med tanke på att det blir dubbelsidigt....Kommer säkert drömma mardrömmar om festhäften en lång tid framöver :p
  • Bettina

    Vi hade faktiskt vanliga kopieringspapper, funkade jättebra. Häftet är på 24 sid så det blev inte alls konstigt

  • Bettina
    Berlan skrev 2011-08-28 16:24:00 följande:
    Åh, jag skulle hemskt gärna titta på ert också Bettina! Festprogrammen våndar otroligt mycket huvudbry! Min mail är kurs07sb9@student.lu.se :)
    Självklart, du har nu mail
Svar på tråden Dela med er av era festhäften