• Moon River
    Äldre 26 Aug 20:30
    2835 visningar
    11 svar
    11
    2835

    Smekmånad i Florida - tips önskas!

    Jag och sambon ska gifta oss i mars 2012 och vi hade tänkt fira smekmånaden i New York, men har nu bestämt oss för varmare breddgrader. Det är dock fortfarande USA som gäller.
    Är det någon som har några tips på trevliga hotell, ställen osv i Florida?


  • Svar på tråden Smekmånad i Florida - tips önskas!
  • Äldre 26 Aug 21:32
    #1

    Oj finns ju massor i Florida Glad vad vill ni göra, vad har ni för intressen? Äventyr, slappa, shoppa, sola/bada osv... Finns ju såå mkt kul men beror helt på hur ni är som personer Flört

  • Äldre 26 Aug 21:39
    #2

    Universial studios, adventure island & sea world är ju otroligt om man tycker om nöjesparker. (De finns i Orlando). Det finns ett MEGA stort köpcentra som heter "sawgrass mills" i Fort lauderdale, går inte at beskriva hur stort det är! Ni har Miami där man kan åka ut på alligator safari, ligga på ständer & svira på nattklubbar, därifrån kan man även köra över till Key West & gå på Hemingway muséet. 

    Bara några av alla saker det finns att göra, har själv varit i Florida 3 ggr & älskar det!!!
     

  • polkap­inne
    Äldre 26 Aug 22:04
    #3

    Har varit i Miami en gång. Och det är hittills det bästa stället jag varit på. Blandningen av storstad och strand är perfekt!
    Key west är ett måste tycker jag. Mysig atmosfär och många vattenaktiviteter.

    Vi var också på Miami Seaquarium och simmade med delfiner. Det var i bassäng men det finns säkert nånstans som man kan göra det i havet om man vill det.

  • Äldre 27 Aug 11:07
    #4

    Vill ni simma med delfiner rekommenderar jag "Discovery Cove" i Orlando. Det är ett ställe inbyggt som en helt annan ö... Med bla stränder, sötvattens lagun, saltvattens laguner (där man kan snorkla med rockor & andra fiskar). Sen har de stora bassänger som är som riktigt hav där man får simma med delfiner! Man köper ett dags-pass dit & då ingår mat & luncher hela dagen! 
    Helt fantastiskt underbart Skrattande 

  • Äldre 27 Aug 11:30
    #5

    SARASOTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Älskar det stället! Eller bila runt i Florida, det var rätt kul.

  • Moon River
    Äldre 28 Aug 23:04
    #6

    Tack för alla tips! Vi har nu bestämt oss för att sikta in oss på Orlando, ha en hyrbil och åka runt lite.
    Det blir en aktiv smekmånad


  • Äldre 29 Aug 16:19
    #7
    Moon River skrev 2011-08-28 23:04:26 följande:
    Tack för alla tips! Vi har nu bestämt oss för att sikta in oss på Orlando, ha en hyrbil och åka runt lite.
    Det blir en aktiv smekmånad
    OOOhh va kul  Glad För en aktiv smekmånad i Orlando kan jag även rekommendera Skyventure. Det är typ en simulator där man "hoppar fallskärm" utan att hoppa... Man är i en stor trumma där det är en gigantisk fläkt under en, när man lägger sig över fläkten så svävar/flyger man i trumman Skrattande Super häftigt!!! Ganska dyrt för några få minuter men såå värt det Flört
  • Äldre 30 Aug 10:35
    #8

    Slutet på mars och april är vädret oftast riktigt trevligt i Orlando. Det är inte vinter längre och sommarens tryckande värme och fuktighet har inte hunnit komma ännu. Det borde bli ca 25-28 grader som varmast under dagarna beroende på när ni åker.

  • Äldre 30 Aug 14:51
    #9
    2011 skrev 2011-08-30 10:35:28 följande:
    Slutet på mars och april är vädret oftast riktigt trevligt i Orlando. Det är inte vinter längre och sommarens tryckande värme och fuktighet har inte hunnit komma ännu. Det borde bli ca 25-28 grader som varmast under dagarna beroende på när ni åker.
    Håller med dig mars/april eller aug/sept är absolut bästa tiden att åka dit Glad I jun/juli är det dessutom riktigt mkt turister, då det är semester månader överallt... Så undvik gärna de månaderna!
  • Moon River
    Äldre 3 Sep 20:36
    #10

    Nu är resan bokad och klar! 5 nätter på 5-stjärnigt i Orlando och då ska en massa parker besökas och sedan ska vi bila ner till Miami och bo på 4-stjärnigt spa-hotell i 2 nätter. Ser verkligen fram emot mars!


  • Äldre 4 Sep 09:45
    #11

    Ser att ni redan har bokat men ändå :P 
    Har bott i Miami i 1,5 år, hyra bil är ett måste! Så följande få du inte missa

    Stränder:
    *Miami Beach
    * South Beach
    *Hollywood beach (som jag sj tycker är bättre än miami beach och south beach) 
    *Sunny IslesBeach

    Äta:
    * Äta på The Cheesecake factory (har även mat!)
    * Om ni har vägarna förbi Miami Shores finns det en restaurang som heter Mama Jennie's som har tre-rätters för $9.99 om man kommer innan 19.00..mums för deras vitlöksbröd

    Shoppa på:
    * Sawgrass Mills Malls Outlet
    * Ross (finns lite här och där, man måste dock vara tålmodig för att kunna fynda!)
    * Aventura Mall (lyxigt high end! Har även en bio med 24 salonger) som har följande butiker...
    - Victorias Secret
    - J Crew
    - The Body shop (billigare än hemma om jag ej missminner mig) 
    - Wet Seal

    Och om ni vill/kan åka utanför Mia skulle jag rekommendera

    1. Key West, bara resan ner dit är underbar! När ni kommer ner, hoppa på valfri båt och ge er ut på snorkeltur! Ni MÅ S T E snorkla!
    2. Orlando är en ok stad, enda anledning till att man åker upp dit är egentligen för Disney World och allt sånt. Tycker Disney definitivt är värt ett besök, man blir 7 år igen! Skulle inte rek att bila till Orlando, flyg istället. Vägen upp med bil är seg och det finns inget vackert eller exotiskt att se direkt. Spar tid och energi och flyg istället!
    3. Daytona och deras strand!
    4. Everglades och kolla på alligatorer! (Visste ni förresten att det inte är ett träsk utan en flod?!)
     

Svar på tråden Smekmånad i Florida - tips önskas!