Hur ska vi fira? och med vilka? HJÄLP!
Jag och min sambo har varit förlovade i två år och nu har vi bestämt oss för att komma igång med planerna på allvar och gifta oss under 2012. Vill verkligen leva hela livet i nöd och lust med den här mannen för han är världens bästa. Men hur? Vi vill ha en borgerlig vigsel i stadshuset, men sedan då?! Vilka ska vi bjuda och på vad?
Vi har efter mycket velande kommit fram till att inte bjuda släkten då vi egentligen inte har någon relation med dem förutom att prata lite krystat om vädret någon gång om året på nåt kalas. Känns inte värt dom pengarna. Ingen av oss har några syskon, och att bara fira med föräldrarna känns lite väl litet och en aning tråkigt. Vänner har vi såklart men dessa blir i så fall väldigt svårt att avgränsa. Dessutom är jag rädd att det blir lite konstigt att försöka blanda massa vänner i 25-års åldern tillsammans med våra 60+ föräldrar, vilken typ av fest blir det liksom?? Är rädd att det kunde bli obekvämt.
Och var? Har tyvärr ingen tillgång till någon trädgård eller större bostad att ha festen i, detta skulle ju annars kunna kännas mer avslappnat och personligt. Festlokaler känns för opersonliga, finare restauranger blir för dyrt...
Blir så frustrerade av att aldrig kunna bestämma oss!! Skulle bara vilja gå och spontangifta oss en regnig söndag och fira med en BigMac & co. Men stadshuset måste bokas flera månader i förväg, och hur spontant blir det då? Börjar nu allvarligt fundera på att ha fest hemma på våra 35 kvm utan balkong och bjuda på chips. Usch, bröllopsplanering ska ju vara roligt!
Tips, synpunkter, peppning, tröst (skäll?) mottages gärna :)