• Anonym (Trött)

De verkar inte fatta alls....

Uch, jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite här.
    Såhär är situationen:
    Min M2Bs ex var otrogen mot honom ett flertal gånger, och han valde då att avsluta relationen. Han fortsatte att försöka vara kompis med henne, men var mest det för att han kommer från en liten by där alla känner alla, och han kände att han skulle bli stämplad som en dramaqueen om han ställde till med stort bråk. När han flyttade därifrån kände han att han äntligen kunde släppa henne helt, slippa umgås med henne. Dock så började hon höra av sig ofta för att tala om vad som skedde i hennes liv. Han svarade inte på meddelandena, men hon bara fortsatte. Bägaren rann tillslut över när hon skulle börja maila varje dag och berätta om att hon var gravid med sin nya kille (Som hon också var otrogen med när hon var tsms med M2b). M2b skickade då ett svar tillbaka att han inte var intresserad av att umgås med henne, och att gav blanka tusan i vad hon gjorde med sitt liv, och tog bort henne från fb, msn och dylikt och spärrade henne. Detta är väl en ganska normal händelseutveckling, och hyfsat likt mitt uppbrott från mitt ex.

Det jobbiga är detta: När M2B tog bort henne och spärrade henne, så började hon hänga efter hans familj istället.
    Hon ska kalla alla hans systrar för sina "Bäääästa vänner", och hänger efter dem jämt. Och samma är det med hans mamma. Det värsta är, att hans familj köper det. Hans syster har gjort tjejen till gudmor till sitt barn, hans mamma sa att hon skulle bli "mormor" till den här tjejens barn, de festar tillsammans etc, etc.
    Detta är ju udda, men det som gör det ännu mer udda är att den här tjejen ogillade M2Bs  familj när de var tillsmammans, och snackade skit om dem jämt.
    Hela M2B:s familj, utom han och jag, var på hennes bröllop tex, även hans bror, styvfar och styvbror. 

Vi har försökt att prata om det, att det känns olustigt och hemskt, men de ändrar sig inte ändå.
    Och det sitter inte heller i att de ogillar mig, eller att de vill att M2B och exet ska bli tillsammans igen. För de älskar mig och är jätteglada för vår skull.
    Men ändå så fortsätter de vara sjukt engagerade i hans ex.

Nu kanske det bara är jag, men om man som mamma väljer att kalla sig "mormor" till ett barn vars mamma var otrogen mot ens son.... är det inte något som är lite skevt då?

Om m2b och hans ex fortfarande var vänner, så skulle jag kunna acceptera detta, för då är det ju inte jobbigt för M2B. Men jag hatar att se honom skruva på sig och bli illa till mods varje gång någon i hans familj ringer för att han känner sig så sviken.....

Nu blev detta väldigt långt, ber om ursäkt, men jag måste bara få skriva av mig! :/ 

• Svar på tråden De verkar inte fatta alls....
  • Fru Kopparskiöld

Hej!
    Oj, var ska man börja Obestämd Denna sits var inte så rolig.
    Det är väldigt bra tycker jag att din blivande har markerat att han inte är intresserad, tagit bort på FB etc. Det borde hon förstå vad det betyder = no more..

Att hans systrar och mamma umgås med henne efter att hon sårat och svikit deras bror och son är för mig konstigt. Och att din blivande svärmor kallas sig mormor!!! till detta kommande barn? För mig känns det bara lite creepy!

Synd att de ej lyssnar på era känslor.
    Styrkekram!

• Fru Kopparskiöld

Hm,..nu förstår jag inte...skrev ett svar och nu ser jag inte det...?

Man kan se att där finns 1 svar (som jag skrev) men jag ser inte det...

• Fru Kopparskiöld

Nu kom det upp! Kanske en fördröjning, sorry för alla inlägg

• Anonym

Usch! Stackars dig... har inte det precis samma men känner väl igen situationen!

• nawa

Jo, du har rätt, det är absolut skevt! Men du har honom :)

• Silketuss

Hm, det var verkligen underligt att de ska vara så goda vänner, med den bakgrunden. Jag tänker om det hade varit min son, som blivit utsatt för otrohet och hon sedan blivit ett ex, så hade jag knappast velat vara så pass god vän med hans ex, att jag kallade hennes framtida barn för barnbarn. Just pga respekt mot min son! Jag har en exflickvän till ene sonen som vän på fb, men jag blev inte vän med henne förrrän han själv blev det, och först sedan jag frågat om det var ok. Och jag skriver nästan aldrig något på hennes logg, däremot ibland på hans nuvarande flickväns, eftersom jag tycker att hon är så väldigt rar. Nu hör kanske det inte hit, egentligen. Men jag har lite svårt att förstå hur din blivandes familj tänker, eftersom han själv gjort de val han gjort, med att ta avstånd mm. Känns, som Fru Kopparskiöld skriver, lite creepy.

• Anonym

Har ni berättat för mamman att   tjejen var otrogen och  barnets far var killen hon var otrogen med?

Det kanske dags att berätta  sin sambos sida av historien. 

• Anonym (Trött)

Tack så mycket för ert stöd! Jo, vi börjar känna en viss hopplös känsla. Vi har ju försökt prata med dem, men det verkar inte hjälpa. M2B pratar med dem mer och mer sällan, och är uppenbart obekväm när han väl pratar med dem. Han vill inte längre åka upp och hälsa på (3 tim bilfärd), och han stör sig på allt de gör. 
    Han har till och med pratat om att säga upp kontakten helt om de inte fattar snart. Det tycker jag är väldigt synd, eftersom han inte heller har någon kontakt med släkten på sin pappas sida, och det vore så trist om han helt plötsligt inte hade NÅGON.
    Jag är väldigt glad att vi står på samma plan, han och jag, i detta. Att vi tycker lika, och att som Nawa skriver, jag har honom. Men jag blir så ledsen av att se honom bli sviken och sårad gång på gång.

Ex på saker de gjort som sårat oss båda rätt djupt:

1. Som tidigare nämnt att bli "Mormor" och gudföräldrar till detta kommande barn. Ange exet som "syster" på fb, och även skriva om henne som en "syster". 
    2. Bjuda in henne till familje-agelägenheter som födelsedagsfirande med familjen, familjekryssning som ENBART kvinnorna i familjen var bjudna till. Dit bjöd de exet. SEN, efter det bjöd de mig.
    3. De hade "inte råd" att åka ner till vår förlovningsfest, men samma dag var de ute på en riktigt våt krogrunda med hans ex.
    4. Kryssningen blev sen inställd (Det blev lite bråk om exet där, så då beslutade dem att hon inte fick följa med... men sen ställde de in). Istället åkte två av hans systrar upp till exet på "ladies night" på en lokal krog.

Det värsta är att de tycker väldigt bra om mig, välkomnar mig, säger att de bryr sig jättemycket om min M2B, men sen gör de såhär ändå.

• RogerJenny

Fy vad jobbig sits.....men har din M2B verkligen pratat med sin släkt och sagt vad han tycker om alltihop? Om han tycker att det är så jobbigt och känner sig så sviken så rekommenderar jag verkligen att han säger till sin släkt att dom får välja mellan honom och den där ragatan. Då kanske dom får sig en liten tankeställare och kanske kanske dom förstår hur jobbigt han tycker att det är. Hoppas verkligen att det löser sig. Styrkekramar till er båda.

• Anonym (Trött)

Silkestuss: Tack för ditt inlägg, jag håller med till punkt och pricka.
    Jag tog bort mitt ex familj, även om jag tycker om dem, för att han och jag inte riktigt kommer överens, och jag anser att hans familj är HANS familj, och dem ska han få ha ifred! Så jag håller helt med dig där! Det känns verkligen creepy som de håller på!

Anonym: Jag tror inte de vet exakt att det var han, men ryktet sprider sig snabbt i den hålan, så de har defenetivt hört det!
    Men jag håller med! Han har nog inte sagt det rätt ut, och det börjar nog bli dags för det nu! :) Jag måste bara övertyga honom om att han vågar! 

Svar på tråden De verkar inte fatta alls....