• Ekorren

Festlokal för vinterbruk i Östersund

Vi funderar på ett bröllop i mars i Östersund och det utesluter ganska många festlokaler som jag från början tänkte på, tex en loge eller tält i trädgården. Att ha festen på resturang skulle vara väldigt fint och lyxigt men vi är rädda att det blir alldeles för dyrt. Vi letar därför efter en uppvärmd lokal som är stor nog för 50-60 gäster och där man kan ta med mat och dryck själv. Har någon några tips så mottages dessa tacksamt!

• Svar på tråden Festlokal för vinterbruk i Östersund
  • AnnaAK

hm.. hur centralt måste det vara?

Annars finns Rödöns byggdegård, och Rödöns kyrka är underbar, min bror gifte sig där - bra utsikt och trevligt folk och inte lika stressigt som frösökyrka :) men de hade festen på Restaurang hov, förhållandevis billigt tror jag och mkt bra mat. men dit kan man nog inte ta med sig egen mat.

Stocketitt på frösön tror jag man får ta med sig egen mat till, det är fint och rymmer 50-60 personer tror jag. och lite närmare stan.

Mariebys föreningshus kanske, ligger nog fint. Vet inte om det är den men det är någon där i närheten av eller i marieby som har inrett och renoverat en lada till festlokal.. den kanske går att värma upp?

Sök på bygdegårdar så finns det säkert flera runt om östersund... http://www.bygdegardarna.se/brextra/Kundsok.asp?LanNR=22

gamla toralla har en bygdegård. men för max 50 pers.

man kan säkert söka på festlokaler östersund på eniro. eller bylokaler.. eller  google :)

• Ekorren

Vi har nog redan bestämt oss för Frösö kyrka för min fästman är från Frösön. Tror inte det är så stressigt där i mars, eller? Tack för tipset om bygdegårdarna! Hade glömt flera av dem :) Kyrkås bygdegård är stor med bra kök och allt! Ska fundera på det! Resturang Hov är enligt mig hur vackert som helst, superfint. Det är lite dyrt, maten är ju kanske normalpris men som alltid på resturang så kostar drycken sjukt mycket jämfört med att handla på systemet, än mindre om man åker till tyskland. Men det vore lite av drömmen att hamna där, speciellt min fästman älskar det stället :) Har du hört om någon som hyrt någon av de andra salarna på Jamtli, tex lignellssalen?

• AnnaAK

nä det har jag inte. men det finns något nummer att ringa om man går in på jamtlis hemsida tror jag. Jag funderade på Hov för vår del för det va verkligen fint och trevligt. för vi tänkte inte åka till tyskland och så.
    Testa och ring. jag har mailat och inte fått svar.

• AnnaAK

och nä. i mars är det nog inte stå stressigt i frösö kyrka :)

• MalinMattias

Vi kommer ha vår bröllopsfest i Kyrkås Bygdegård och vi är 60 personer. Jag kan visa bilder sedan hur det blev. ;)

• Ekorren

Jag var in och kollade på Jamtils hemsida förut och funderade på de salarna. Vi har ett bra tag på oss innan vi måste bestämma oss, framför allt måste vi bestämma en budget så vi vet vad vi ska utesluta och inte! Just nu är jag ute på rekogniseringstur :) MalinMattias: Visa gärna bilder på hur det blir i Kyrkås!

Svar på tråden Festlokal för vinterbruk i Östersund