• Blueberry

Köpt min vigelring!

Detta är bara en sån där "jag måste få uttrycka min lycka" tråd.

Har äntligen köpt min vigselring, vi har letat efter rätt ring i 3 år nu och det känns helt fantastiskt. Har inte haft råd med så mycket bling som jag ville ha.

Men lyckades fynda denna ring på tradera för 4050:- med 0,8 carats diamant.

Ibland ler livet mot oss alla.

• Svar på tråden Köpt min vigelring!
  • car1021

Har du fått din ring än??
    Är nyfiken på om du är nöjd med den.

• Blueberry

Säljaren är på semester och min ring ska skickas så jag får den i mitten/slutet av Oktober. Skriver i den här tråden hur allt har gått när den dyker upp. :)

car1021 skrev 2011-09-30 16:33:49 följande:
    Har du fått din ring än??
    Är nyfiken på om du är nöjd med den.
  • joråsåatt

Hoppas att allt går bra, har också funderat på Sweetrocks. Hör gärna av dig och säg hur det går!!

• Drömmaren

Jag har haft mycket kontakt med Sweetrocks och bland annat haft hemma provringar för att testa olika modeller och kombinationer. Allt har hittintills fungerat bra. Han ger även pengarna tillbaka garanti och alla stenar har antingen EGL eller GIA certifikat... säger han åtminstone.

Jag har ännu inte vågat beställa, är något som känns läskigt med att göra det via nätet.

Så blueberry din recenssion kommer vara guld värd!

• Minuz

Hittade också min ring på tradera. Helt ny! Med 18 små små diamanter.
    Kostade mig inkl rek. frakt: 2358 kr.
    Är helnöjd.
    Sedan hittade jag en likadan fast utan diamanter till mannen på Kaplands auktioner, också den ny, för endast 1400 kr inkl rek. frakt. 

• Jane
    Minuz skrev 2011-10-14 11:05:59 följande:
    Hittade också min ring på tradera. Helt ny! Med 18 små små diamanter.
    Kostade mig inkl rek. frakt: 2358 kr.
    Är helnöjd.
    Sedan hittade jag en likadan fast utan diamanter till mannen på Kaplands auktioner, också den ny, för endast 1400 kr inkl rek. frakt. 

Hej Minuz, jättefin ring, något sånt jag är ute efter och utan stenar till min man. Men jag förstår ingenting, vad är kaplands? okej det är en auktion, men vart hittar man den? hur fungerar det och hittar man billigare ringar där? Hur vet man om det är ens storlek? tack för svar
  • Minuz
    http://www.kaplans.se/kaplans/

Finns både auktioner och vissa kan man handla direkt, vilket jag gjorde. Självklart står all info om ringarna man behöver för att veta om man vill ha den eller inte.
    Där kan man göra fina fynd.

Ringstl = Du mäter över ringens insida så får du fram rätt mm mått.

LYCKA TILL!
  • Blueberry

Många har väntat på mitt svar nu på hur allting har gått.

Och tyvärr måste jag säga att jag inte kan med mig att rekommendera säljaren.

Fick följande mail idag:

Hej Isabelle

Ledsen för mitt sena svar.
    Efter att jag fått hem en ring med I klarhets diamanter till en kund som liksom du valt att inte göra några uppgraderingar så kan jag berätta att den ringen såg inte alls vacker ut. Kunden blev inte alls nöjd heller. Så istället för att jag ska göra en ring som du blir missnöjd med om som vi som företag inte känner att vi kan stå bakom så skulle jag vilja att vi avbryter köpet. Känns inte alls roligt att leverera en ring som du inte blir nöjd med.
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt detta men jag gör hellre så här än att du får en ring som du inte tycker om och vi levererar en ring som vi inte känner oss stolta över.
    Återkom med dina tankar
    Mvh
    Anders
    På grund av detta mail har jag valt att dra mig ur affären och kan därför inte säga något om kvaliten på ringarna.
  • Berlan

Åh vad tråkigt, jag förstår verkligen att du är besviken. Dock tycker jag att säljaren verkar väldigt seriös som faktiskt själv inte vill sälja en undermålig vara eftersom du då kommer att bli missnöjd. Hade du hellre velat att han skickade en ring som du inte tyckte om?

• Arlanda2011
    Blueberry skrev 2011-10-26 20:21:05 följande:

Många har väntat på mitt svar nu på hur allting har gått.

Och tyvärr måste jag säga att jag inte kan med mig att rekommendera säljaren.

Fick följande mail idag:

Hej Isabelle

Ledsen för mitt sena svar.
    Efter att jag fått hem en ring med I klarhets diamanter till en kund som liksom du valt att inte göra några uppgraderingar så kan jag berätta att den ringen såg inte alls vacker ut. Kunden blev inte alls nöjd heller. Så istället för att jag ska göra en ring som du blir missnöjd med om som vi som företag inte känner att vi kan stå bakom så skulle jag vilja att vi avbryter köpet. Känns inte alls roligt att leverera en ring som du inte blir nöjd med.
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt detta men jag gör hellre så här än att du får en ring som du inte tycker om och vi levererar en ring som vi inte känner oss stolta över.
    Återkom med dina tankar
    Mvh
    Anders
    På grund av detta mail har jag valt att dra mig ur affären och kan därför inte säga något om kvaliten på ringarna.
    Negativ som jag är: Tror du inte att dom gjort på detta sät då dom anser att dom fick för lite för ringen på tradera?
  • Blueberry

Jag är övertygad om det.

Men å andra sidan känner jag att jag inte vill göra affärer med en säljare som alltigenom kännts så oseriös.

Det värsta för mig är att den 23e September sa han att ringen redan var klar och att den skulle skickas.

Men något bra kommer i alla fall från detta. Jag vet nu hur min drömring ser ut.

Arlanda2011 skrev 2011-10-27 13:15:57 följande:
    Negativ som jag är: Tror du inte att dom gjort på detta sät då dom anser att dom fick för lite för ringen på tradera?
  • 070831

vilka tjusiga ringar ni har fyndat.. men hur gör ni med gravyren?? jag får nog pröjsa mitt pris för min ring på 4230 kr då det är 3 safirer och 2 diamanter i min den jag ska ha och den finns i denna stad ska in  dit i nästa vecka och kolla på den :D IRL

Svar på tråden Köpt min vigelring!