Min syster ( fam) förstör mig-behöver råd
Hej
Jag är en 30 + och har en stora syster som är 10 år äldre än mig, en bror som är 8 år äldre sen pappa kvar i livet. Mamma är tyvärr inte längre kvar och inte mormor & morfar. Jag har 4 st syskonbarn. det här är min familj ( förutom maken) Min syster och jag är väldigt olika varandra.Hon är mera pojkflicka som vägrar sätta på sig en kjol och har max mascara på sig som make up. jag är en sån som sminkar mig, gillar höga klackar ( inte jämt) och fixar med håret
Jag vet nu inte hur jag ska bete mig längre eller göra för jag mår så fruktansvärt dåligt utav min familj, men man BEHÖVER ju ha en familj med. Men kanske inte en familj som trampar på en.
Därför skriver jag här för jag behöver råd hur jag ska bete mig. jag hoppas ni orkar läsa Ska försöka förklara hur min syster och fam är.
Min syster är sån som av någon anledning ser ner på andra och speciellt mig, hon skiftar i humöret väldigt fort och höjer rösten,så man vet aldrig vart man har henne.Rätt som det är blir nått fel och hon vräker ur sig nått spydigt och detta händer rätt ofta
Så jag tror inte hon mår så bra egentligen MEN jag tycker inte det ger henne rätten att behandla andra Ink mig som skit. På nått sätt tror jag att hon har en psykist störning!
Mig behandlar hon så respektlös, som om jag inte kan någonting,som om jag bara ljuger och inte kan lita på..man känner sig väldigt liten och skör när man umgås med henne och rädd att säga nått.
Jag får ont i magen bara jag tänker på henne! Och många får det!
Dom flesta Ink hennes barn ser henne som tråkig,sur och bitter och sällan glad.Dock har hon alltid varit hela släktens favorit och min bror och jag har kommit i 2dra hand.Dock är min bror och hon väldigt nära, hon tar alltid min bror under sina vingar. Så har hon aldrig varit med mig! Tom hennes sambo fick lida många gånger pga hennes närhet till min bror.Ett ex på det är att min bror älskar att meka med bilar.Nu bygger syrran ett dubbelgarage för över 150 tusen ute i stugan( med lån på köpet) fast hon inte behöver bara för att han ska vara där med henne.
Dock är jag och hennes dotter väldigt nära och jag tror inte hon gillat det!
För några år sedan fick jag nog och skrev ett brev och förklarade hur jag kände och jag sa då upp bekantskapen med henne.Det brevet sa hon att hon hånskrattade åt.Vi tog en paus och försökte umgås iaf.För så är det, någon dummar sig mot mig men jag kommer alltid tillbaka för annars är jag ju bara löjlig& barnslig.
Jag har trots hennes elakheter försökt att finnas där för henne och min bror.Har även försökt att prata med min pappa om det här, men det går inte.Det känns som om jag inte blir förstådd. Jag känner mig så olik min familj för jag pratar känslor och det gör inte dom.Jag bryr mig om och vill att alla ska ha det bra. Det gör inte dom.
Jag fick cancer och blev inlagd för operation. INGEN i min familj kom och hälsade på.Dom ringde inte ens förutom min pappa som ringde på fyllan när jag precis vaknat upp ur narkosen.
Min syster skulle vattna mina blommor och jag kommer hem till döda blommor.Jag kan inte få barn efter detta och äter medeciner resten utav livet, men får inget stöd!
Borde man inte vara MER rädd om varandra efter en sån här händelse ? Jag hade vart det med dom!
Nu när jag skulle gifta mig så sa hon att vi pratar inte om ditt bröllop för då blir vi osams ? jag frågar då varför och hon skriker VA TYST ANNARS BLIR VI OSAMS!!! Jag fattar ingenting varför ( möjligtvis avundsjuka). Bad henne baka bröd för att hon skulle få känna sig delaktig och sa att RING om du inte bakar så fixar vi det.Hon ringde inte och kom inte med något bröd.Då tänkte hon nog inte på att det inte bara va mig det drabbar. Hon skrev inte ens ett grattiskort, men dök upp.
Vi hade hyrt en buss för alla och pappa skulle åka med den till kyrkan, men min syster övertalade honom att åka med henne istället!
Min ena tärna hoppade av samma vecka vi skulle gifta oss och utan att veta bakrunden( fattar knappt själv) säger min syster att hon förstår henne.Det verkar som hon tror att jag va nån slags bridezilla som bestämde allt själv.Så va verkligen inte fallet. Att hon inte ens FATTAR hur sårande sånt där är !!
DET gjorde inte min bror .Jag försökte förklara hur mycket det betydde för mig att ha honom där men Nä han bara sket i mig. gav honom en chans till 2 dagar innan bröllopet och skickade ett sms där jag skrev att jag är ledsen att det blitt såhär och avslutade med " jag älskar dig brorsan". Fick inget svar
Jag förstår inte, för innan jag gick ut med att jag ska gifta mig så va allt bra.Men så fort alla fått veta så beter sig min familj som muppar och är spydiga och elaka mot mig-Varför ? Dom gillar ju maken så där kan inte felet ligga
Hur som helst så tänker jag bara skita i att höra av mig till min syster-Bara kapa banden för jag bara orkar inte med hennes sårande komentarer & spydigheter längre.
För det går ju inte att prata med henne-Hon verkar ju inte förstå själv hur illa hon beter sig
Eller hur hade ni gjort ?
Min bror och jag har varandras dörrnycklar så vi måste ju byta med varann.Men sen dör nog kontakten där med honom och hans 12 åriga dotter.Jag får hälsa på min pappa medans finns kvar i livet. Jag tror nämligen inte han finns kvar länge till då det känns som han håller på sörjer ihjäl sig efter hans fru ( inte mamma ) gick bort för några månader sen.
Jag funderar Tom på att byta stad eftersom jag inte har mkt kvar hemmavid. Så mycket tankar och funderingar och jag behöver hjälp att reda upp dem.
Jag fick en make med miste min familj och så ska det inte vara tycker jag!
Tack för att ni orka läsa och det va jätteskönt att skriva av sig!!
Ps.. va gärna ärliga men håll tråden sansad om ni förstår