• petitemoi

Ni som har gift er, får jag se er bordsdekoration?

Behöver inspiration till bordsdekoration.
    Och som rubriken lyder undrar jag om jag kan få se era? Om någon annan har bra bilder som ni hittat någonstans som inspiration så ser jag gärna dem också:)
    Tack!

• Svar på tråden Ni som har gift er, får jag se er bordsdekoration?
  • Fossing77

Vår sal kommer med grunddukning... Så vi behöver väl eg bara lägga till lite grann :) Så här ser grunden ut

• Anna197401
    SnartFruSir skrev 2011-08-22 12:11:16 följande:
    Hej! Vi gifte oss i lördags. Har inte fått bilderna från fotografen ännu, men jag kan dela med mig hur det såg ut innan blommor kom på plats. Vi hade turligt nog tvärgående balkar i taket, så därför kunden vi klä in taket med odlingsväv och för det fick vi väldigt mycket beröm:)

Före:

Efter:

Närbild dukning

Bilderna kan jag tyvärr inte ändra storlek på av någon anledning.. Men hoppas det går bra ändå!

Men ÅÅåååå vad fint! Hur har ni gjort det i taket? =)
  • SnartFruSir
    petitemoi skrev 2011-08-22 13:18:07 följande:
    Oj så fint:) taket var ju helt otroligt, synd att vi inte har bjälkar i taket:P
    Vad hade ni för sorts blommor då?
    Tack för att du visade bilderna:)
    Tack så mycket :) Vi köpte 10-pack rosor som vi klippte av så att endast rosenknoppen var kvar. Tog lite av bladen och satte ner i en vattenfylld  värmeljushållare från Ikea (minns inte namnet, men säljs i 4 pack för 9 kr). Sedan rosen ovanpå bladen. Skall leta och se om det finns några bilder. Tror det blir enklare än att försöka förklara... :)
  • SnartFruSir

Rosi skrev 2011-08-23 07:50:31 följande:
    hur lyckades du få upp det i taket... hur fint som helst.. =)
    Anna197401 skrev 2011-09-19 07:45:13 följande:
    Men ÅÅåååå vad fint! Hur har ni gjort det i taket? =)

Stege är ett hett tips;) Balkarna sitter på 3,5 m, så högre upp hade kanske varit svårare.

Först och främst så var det tvärgående balkar i taket, som ett E utan rygg. Sedan spännde vi upp en lina på de två sidor som saknade balk för att göra en "ruta". Därefter började vi med att sätta ut julgransbelysningen som ett X, för att den skulle komma ovanpå väven och bli som en slags "stärnhimmel".

Sedan fäste vi bara odlingsväven med klädnypor (den väger inget!) i antingen balk eller snöre och spännde på diagonalen över till andra sidan, med en extra snurr i mitten. Allt som allt är det 4 paket odlingsväv som sitter fäst på 8 punkter. I mitten hängde vi sedan upp en liten diskokula :)

Hade det här som inspiration, men vi var som sagt inga proffs:

• Happy

Vi hade rött och vitt som tema. Så här blev vår dukning. Det som fattas på bilderna är våra höga femarmade kandelablar. Vi hade 2 stycken på varje bord totalt 8 st. Det va pricken över i:et. Vi fick mycket beröm för en vacker dukning.

Vårt

• brudflickan

så här såg vår dukning ut...

• lilja
    brudflickan skrev 2011-09-24 19:52:46 följande:
    så här såg vår dukning ut...

Hade ni festprogrammen som spiralblock? Häftigt!!
    Vad kostar att göra sådana?
    * 21 juli 2012 *
  • brudflickan
    lilja skrev 2011-09-24 21:32:54 följande:
    Hade ni festprogrammen som spiralblock? Häftigt!!
    Vad kostar att göra sådana?
    * 21 juli 2012 *
    Tack =) Vi hade dem som bordsplacering också, grymt smidigt och så blir det inte så plottrigt på bordet!
    Hmm vet inte riktigt, var en av mina värdar som hade kontakten med tryckeriet. Men tror inte det kostade så mycket extra faktiskt! Vi är väldigt nöjda=) 
Svar på tråden Ni som har gift er, får jag se er bordsdekoration?