• gastin81

Vad tror ni om denna buffen

Gifter mig nu i slutet av september och vi har bestämt oss för kall buffe. Tänkte bara höra om ni tycker det ska tillkomma ngt mer.

Är inte riktigt hundra vilken marinad köttet o det blir

kycklingfilé
    fläskfilé
    nötkött, lutar åt tjälknöl
    rökt lax

3 dressingar
    tzatziki
    thousand island
    dill sås eller ngt annat som passar till laxen

potatis cheececake

Tomat och mozarellsallad
    Grönsallad med fetaost

marinerade champinjoner
    oliver
    o ev lite mer tilltugg

Frallor, smör och ost

senare efter buffen tänkte jag ta fram ostbricka med kex och lite frukter.

Tror ni att jag ska ha ngt mer som kanske paj eller pasta sallad. Potatissallad ska vi ej ha.

• Svar på tråden Vad tror ni om denna buffen
  • Kattpoet

Ni har ju redan potatis cheese cake så det behövs ingen pasta sallad.  
    Jag skulle inte lägga till en paj utan jag skulle  lägga  någon form av grönsaker till och sedan skippa att ha feta osten i grönsalladen  utan servera marinerad  feta ost vid sidan om.

Vad ska ni göra med kyckling och fläskfilen? 

• gastin81

Kycklingen är jag lite inne på ciderkokt och fläskfilen lutar åt honungsmarinerad ugnsstekt.

Grönsaker kanske ngn form av bönor eller är det tråkigt?

• Kattpoet

Jag håller på att kolla igenom olika roliga recept.
    Såsen  till laxen , gör en med dill, finhackad  salladslök  och grekisk youghurt.

http://www.fontana.se/recept/bonsallad-fasolia-salata/ 

Det mesta du har till är ju mer år medelhavs hållet,  jag ska kolla med   mina italenska och grekiska  vänner  om det har något  gott och enkelt.

När det kommer till oliver, ta en koll i närmaste butik efter  oliver, de har större utbud och oftas för en billigare penning,  jag hittade kanon goda kalamata oliver  och soltorkade. 

• gastin81

den där bönsalladen såg jättegod ut.

då kanske man skulle göra köttet åt lite mer medelhavshållet kanske kycklingen med soltorkade tomater eller ngt liknande

• Kattpoet

Om jag var du så skulle jag cider marinera kyckling file och sedan ungsbaka, skiva  tunt och servera.
    Jag tror du har en bra  buffet om du lägger till bönsallad,   rostade  paprikor skurna i tunna strimlor( finns att köpa i glasburk), det borde funka.

Om du vill vara lite mer äventyrlig prova  vindolmar,  testa dem hemma först så du vet att du gillar dem.

Byt ut frallan mot foccica eller ciabata  och  osten till, det finns en vit ost i plåtrör som är väldigt god, sedan du har parmesan flingor och någon mer  medelhavs ost.

• gastin81

Tack så mycket för inspirationen nu har jag lite mer o gå på.
    Nu blir det o provlaga en del rätter :)

• Kattpoet

Jag ska prata med mina vänner och se vad de kan komma på för små rätter till som du kan ha.

• vifyra

OJ! Vad mycket! OCH gott :)

Vad tror ni om detta då?

Vi hade bara tänk och ha:
    Rostbiff
    Kycklingfilé med ostfylling
    Parmaskinka
    Potatisgratäng
    Bröd ost
    grönsallad
    Frukt och ostbrika..

vi var inne på att byta ut kyckligen mot fläskfile men blir det kaka på kaka alltså både med rostbiff och fläskfile?

• vifyra

Okej! Nu har vi bestämt:
    flöskfile med basilika och edelost i inlindat med bacon.
    Rostbiff
    potatisgratäng
    grönsallad
    bröd ost
    Fruk o ost fat
    något vegitariskt

räcker det tro?

Svar på tråden Vad tror ni om denna buffen