• Melind­a
    Äldre 20 Aug 20:07
    3603 visningar
    13 svar
    13
    3603

    Problem med hans syster!!

    Hej!
    Jag har problem med min fästmans syster.Rynkar på näsan
    Jag kommer inte överens med henne om någonting alls.
    Det har varit så sen vi har fått lära känna varandra.
    Lite tips på vad jag borde göra för att lätta upp stämningen mellan oss.
    Hon kommer ju trots allt att bli min svägerska i framtiden. 

     

  • Svar på tråden Problem med hans syster!!
  • Nanna
    Äldre 20 Aug 20:16
    #1

    Känner lite igen det där. Är det något särskilt som gör att det "skaver" mellan er? Se om ni kan hitta på något tillsammans. Det gjorde jag med min. Det blev inte bästa förhållandet efter det men det mycket bättre. Annars så får man nog bita ihop de gånger man ses. Man kan inte komma överens med alla (tack gudskelov).
     

  • Melind­a
    Äldre 20 Aug 21:14
    #2
    Har ni sett/läst Twilight?
    Edwards adoptivsyster Rosalie gillar inte Bella.
    Samma sak här... 
  • Melind­a
    Äldre 1 Sep 18:38
    #3

    Behöver akuthjälp....Gråter

  • 123ost
    Äldre 1 Sep 19:04
    #4

    Hur dåligt är det mellan er? Vad är det som gör att ni inte kommer överens?
    Skulle vara bra att få svar på dessa frågor annars blir det lite svårt att komma med tips.

    Min blivande svägerska är lite annorlunda, inte alls som mig. Vi tycker olika om precis allt, men ofta håller jag tyst (om det nu inte är något personligt). Vi har varit iväg några gånger och shoppat då våra karlar har varit iväg på annat och det har gått bra, gäller bara att försöka hålla saker inom sig och inte säga precis allt man känner och tycker.

    Lycka till!

  • anders­son197­0
    Äldre 1 Sep 19:08
    #5

    Varför ska man tvinga sig till en kompisrelation om det inte funkar? Man kan inte älska alla, och alla funkar inte ihop. Bara att gilla läget. Visa respekt & hänsyn, ödmjukhet & vänlighet när ni träffas, så flyter det mesta. Var rak & ärlig, men trampa inte på tårna och slå inte under bältet. Man kan umgås fast man inte är bästisar och bara för att ni är svägerskor måste ni ju inte hänga ihop i ur och skur.

    * säger en som tom gjort slut med sin mamma *

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Sep 19:12
    #6
    andersson1970 skrev 2011-09-01 19:08:17 följande:
    Varför ska man tvinga sig till en kompisrelation om det inte funkar? Man kan inte älska alla, och alla funkar inte ihop. Bara att gilla läget. Visa respekt & hänsyn, ödmjukhet & vänlighet när ni träffas, så flyter det mesta. Var rak & ärlig, men trampa inte på tårna och slå inte under bältet. Man kan umgås fast man inte är bästisar och bara för att ni är svägerskor måste ni ju inte hänga ihop i ur och skur.

    * säger en som tom gjort slut med sin mamma *

    Fast de flesta är ju väldigt måna om att komma överens med familjen så bra det bara går...


    Ni kanske kan hitta på lite roliga saker, du, din fästman, hon och någon till. Något som båda gillar? Prata med din fästman också, han känner ju er båda och kanske förstår vad som gör att ni inte kan komma överens. Beroende på hur hon är kanske du kan försöka säga att du är ledsen/tycker det är synd att ni inte är så bra vänner och att du skulle vilja att ni slöt fred och verkligen försökte vara kompisar. Funkar nog inte mot alla personer, men jag skulle smält... Ok, är aldrig otrevlig och ovän med någon så det kan jag ju inte veta egentligen, men jag borde ha gjort det :P


  • Melind­a
    Äldre 2 Sep 16:16
    #7

    Jag hat talat med honom flera gången men han säger att det beror på att hon har svårt att släppa taget om honom och att hon avundas honom. 
    Hur dum kan man vara?! 
    Hon gratulerade inte mig, kom inte på förlovningsmiddagen och varje gång vi (hon,jag,min fästman och en del släkt) ska träffas så trampar hon på en öm punkt.
    Som förra månaden: Hon började prata om att hon inte respekterade oäktingar fast min man har sagt att mina föräldrar inte var/är gifta. Och jag märkte att en del började skruva på sig och en del " gick på toa". Jag kan inte komma över det än. Men skyll inte på min fästman, han är som en ängel. Jag har hört honom skälla på henne själv men hon skärper inte sig.  HJÄLP.....Rynkar på näsan

    PS. Jag är inte den typen som bråkar. Ganska tystlåten av mig...Oskyldig

  • 123ost
    Äldre 2 Sep 16:55
    #8

    Om hon beter sig så dumt så strunta i henne helt och hållet! Det hade då jag gjort i alla fall.

  • Melind­a
    Äldre 2 Sep 18:54
    #9

    OK...Obestämd

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Sep 18:58
    #10
    Melinda skrev 2011-09-02 16:16:23 följande:
    Jag hat talat med honom flera gången men han säger att det beror på att hon har svårt att släppa taget om honom och att hon avundas honom.
    Hur dum kan man vara?!
    Hon gratulerade inte mig, kom inte på förlovningsmiddagen och varje gång vi (hon,jag,min fästman och en del släkt) ska träffas så trampar hon på en öm punkt.
    Som förra månaden: Hon började prata om att hon inte respekterade oäktingar fast min man har sagt att mina föräldrar inte var/är gifta. Och jag märkte att en del började skruva på sig och en del " gick på toa". Jag kan inte komma över det än. Men skyll inte på min fästman, han är som en ängel. Jag har hört honom skälla på henne själv men hon skärper inte sig. HJÄLP.....Rynkar på näsan

    PS. Jag är inte den typen som bråkar. Ganska tystlåten av mig...Oskyldig
    Fy vad taskigt, det måste ju vara därför hon pratade om det... Men vadå, det är väl inte ditt fel att dina föräldrar inte var gifta, det kan väl inte du göra något åt? :S
  • Melind­a
    Äldre 2 Sep 19:13
    #11

    En del fattar bara inte det!!
    Man kan inte skylla nåt på nån om man inte var född då... 

  • Anasta­sia
    Äldre 25 Sep 20:05
    #12
    Melinda skrev 2011-09-02 19:13:35 följande:
    En del fattar bara inte det!!
    Man kan inte skylla nåt på nån om man inte var född då... 
    Håller med dig!
    Strunt i henne...
    Har ni hört ordspråket " Gifter man sig med en man gifter man sig även med hans mamma".
    Och inte han syster Skål 
  • queene­lin
    Äldre 26 Sep 11:19
    #13

    Men oj, vilket osunt förhållande den systern verkar vilja ha till sin bror! Och vilken idiotisk sak att klanka ner på, att du är "oäkting", big deal!

    Jag brukar alltid säga att man ska gå ur fighten med flaggan i topp, d.v.s., gör ingenting som hon kan vända tillbaka mot dig, var bara korrekt, artig och neutral, säg ingenting, gör ingenting som gör att hon får en legitim anledning att inte tycka om dig. Självklart kan du säga ifrån om hon går åt dig personligt och du blir ledsen, men säg då "Jag blir ledsen när du säger så" Istället för att bli förbannad och ge något syrlig kommentar tillbaka. Det kan vara svårt, men jag tror att man vinner på det. Om man aldrig ger den andra en egentlig orsak att hata en, då blir det hon som får stå som ett dumhuvud, både inför din blivande man och hans släkt.

    Jag glädjer mig åt att din man tar ditt parti och säger ifrån. Men mer kan ni nog tyvärr inte göra, om ni inte vill göra "slut" på riktigt med henne, och det innebär ju i sin tur en del svårigheter.

    Stort lycka till! Var stark!

Svar på tråden Problem med hans syster!!