• mli84b

Lokal i örebro, kumla området?

Hej!
    Nu har vi varit runt i 3 lokaler till festen efter bröllopet, men är inte helt nöjda med någon. Har varit i Gällersta forngård och det kändes inte som våran stil. Vi har även varit på officersmässen, men den loklaen gillade inte min sambo. Sen var vi och kolla på Sköllersta tingsgård och den loklane gillade vi, men det var så väldigt tråkiga stolar där. Har ni några andra förslag på lokaler i området som inte är för dyra? Är det någon som vet om man kan hyra stolsöverdrag för en skaplig penning också?

Mvh emelie

• Svar på tråden Lokal i örebro, kumla området?
  • Ziroz

Jag är precis nyinflyttad till Örebro så jag är inte så bra på geografin här än, men måste fråga om officersmässen du menar är det den i Sannahed eller finns det någon mer i Örebro? Om det inte är den så kan ja rekomendera att ni kollar på den. En barndomskompis till mig gifte sig där i sommras. Dom hade fått det jätte fint och mysigt där inne, gifte sig vid hembygdsgården raktöver vägen, nära och bra :) Men som sagt var det kanske är den ni redan varit och kollat på och inte vill vara i :P

• JeJy

Rekommenderar att du kollar med de svenska kyrkorna/församlingshemmen i stan, tex OlausPetri och Nikolai församling. Brukar inte vara jättedyrt.

Vilka är det som driver officersmässen? Låter intressant för min del.

• Lysdioda

Ska ni ha med egen mat och alkohol eller kan det vara ett ställe som har det?

OM man ska ha med eget så är församlingshemmet i Nerikes Kil trevligt, om man har ett lite större bröllop och det är fullt utrustat kök med porslin och de har linnedukar och sånt.

OM man kan tänka sig att betala för att nån annan fixar mat och dryck så kan jag rekommendera Mat på Stubben i Örebro. Det ligger vid svartån, på väster, och är precis nyrenoverat i vitt. Det är skitbra kockar och bra folk att ha och göra med. Det behöver inte alls bli dyrt att ta mat och dryck till maten där, och så får folk betala för sig själv efter middagen - det är ungefär samma pris som att själv stå för all mat och all dryck hela kvällen. (Det var så för oss i alla fall med 60 gäster).

Alltså, det beror ju på hur många ni är också. Högströmska gården inne i Örebro är också en rolig festlokal, fast sliten.

Hur petig man är med stolar och sånt är ju väldigt individuellt.

Vad exakt är det du söker?

• Viccan
    Hej Emelie,

När ska ni vigas?
    Har Ni bokat kyrka än?

Jag och min sambo är precis i startfasen för våra bröllopsplaner.
    Vi bokade kyrka idag. Så vi skall vigas på S:t Nicolai Kyrkan den 28 Juli 2012.

Jag letar också efter en lokal som passar oss och som inte är för liten och helst inte ligger för långt bort från Örebro. Jag har ringt och kollat med Bunnsparken (Globen) och kollat även Naturenshus.

Hur många gäster blir Ni?
    Hur går det med att hitta lokal? Några tips till oss kanske?

/ Victoria
  • asac

Det finns en riktigt bra lokal i Dylta bruk, lite utanför stan.
    gå in på www.dyltabruk.se
    Där får du plats med max 150 personer.
    Vi ska ha vår bröllopsfest där.

Svar på tråden Lokal i örebro, kumla området?