• Soffan44

Festlokal i Sthlm där man får ta med egen dricka!

Hej alla!

Är i behov av lite tankar och idéer från er erfarna medlemmar ;) Jag ska gifta mig sommaren 2012 och letar nu lokal som tar c:a 70-80 personer i Stockholm. Det viktigaste är att man får ta med egen dryck, mat får gärna beställas via festlokalen/catering. En annan viktig del är att man får vara kvar till 02-03 tiden. Har tittat runt i forumet och hittat en del bra alternativ men det är så svårt att få en uppfattning om vilka lokaler som är trevliga och inte blir vansinnigt dyra.

Har ni några tips vore jag evigt tacksam  :)

• Svar på tråden Festlokal i Sthlm där man får ta med egen dricka!
  • Aniara4

Vi kommer att vara på www.nybohovsrestaurang.se/ , där får man ha med egen dricka och vara kvar till 2 i alla fall. Omgivningarna är inte de mest pittoreska, men lokalen är fin och har schysst utsikt över Reimersholme och Kungsholmen. Det finns en priskalkylator på sidan så man kan få en uppfattning om vad det kostar.
    Möjligen är den i minsta laget, den ska visserligen rymma 100 personer, men vi tycker nästan det blir tillräckligt trångt med dryga 60 som vi ska vara.

• Soffan44
    Aniara4 skrev 2011-08-19 11:54:30 följande:
    Vi kommer att vara på www.nybohovsrestaurang.se/ , där får man ha med egen dricka och vara kvar till 2 i alla fall. Omgivningarna är inte de mest pittoreska, men lokalen är fin och har schysst utsikt över Reimersholme och Kungsholmen. Det finns en priskalkylator på sidan så man kan få en uppfattning om vad det kostar.
    Möjligen är den i minsta laget, den ska visserligen rymma 100 personer, men vi tycker nästan det blir tillräckligt trångt med dryga 60 som vi ska vara.
    Tack för tipset!

Det var ju ett ganska bra pris också, även om man valde 3-rätters måste jag säga. Vet du hur det ser ut i lokalen med dansgolv? Har ni trerätters eler buffé? Funderar lite på om servering ingår i priset när man väljer 3-rätters.. Lokalen såg trevlig ut och trevlig med en sådan utsikt!
  • Soffan44
    hysch skrev 2011-08-19 12:42:28 följande:
    Vi ska vara  här www.langholmens.fhsk.se/Lusthuset.aspx. Musik får man spela till 01, men man får stanna hela natten om man vill. Lokalen är mycket finare IRL, och läget är jättefint och bra!

Åh Långholmen är ju så oerhört mysigt! Lite trist att man inte får spela musik längre, men skönt att man inte måste utrymma lokalen redan kl 01.  Har du fått någon uppfattning om hur dyrt det blir, lokalhyran låg på 12 000 såg jag, funderar på om slutnotan kan bli rätt dyr om man lägger till catering. Finns det något bra dansgolv i lokalen eller flyttar man undan bordet efter middagen?
  • BlomAnna
    Herrejisses vad prisvärt! Synd att man inte ska gifta sig i Stockholm
  • hysch
    Soffan44 skrev 2011-08-19 13:53:11 följande:
    Åh Långholmen är ju så oerhört mysigt! Lite trist att man inte får spela musik längre, men skönt att man inte måste utrymma lokalen redan kl 01.  Har du fått någon uppfattning om hur dyrt det blir, lokalhyran låg på 12 000 såg jag, funderar på om slutnotan kan bli rätt dyr om man lägger till catering. Finns det något bra dansgolv i lokalen eller flyttar man undan bordet efter middagen?
    Vingen aning om cateringen, tyvärr, vi kör egen mat. Tror dock att Annorlunda catering har avtal med lokalen, så kolla där isf. Lokalen är ganska rymlig, uteplats tillhör också. Vi räknar med att kunna ha 60 middgsgäster och scen utan att behöva flytta mer än ett bord eller två för att få plats med dansgolv sen.
  • ElinFalk85
    Mycket bra prisvärdig alternativ =).
    vi tänkte på det först, men beslutade oss för att ha på restaurang.
  • Aniara4
    Soffan44 skrev 2011-08-19 13:45:04 följande:
    Tack för tipset!

Det var ju ett ganska bra pris också, även om man valde 3-rätters måste jag säga. Vet du hur det ser ut i lokalen med dansgolv? Har ni trerätters eler buffé? Funderar lite på om servering ingår i priset när man väljer 3-rätters.. Lokalen såg trevlig ut och trevlig med en sådan utsikt!
    Precis, maten blev inte alls dyr. Personal ingår inte, mer än en lokalvärd som finns på plats. Men de förmedlar personal för 150:- i timmen plus en förmedlingsavgift, så det var klart värt det.

Dansgolvet är litet, och är man lite fler får man fömodligen möblera in på det också, men det går ju att skjuta undan borden lite när man ska dansa. Man får en ganska bra bild från 3D-filmen, möjligen ser dansgolvet "djupare" ut än det är i verkligheten.

De som driver lokalen är jättetrevliga, särskilt systern, och det går bra att komma och titta innan man bokar. Det är en av de saker som känns bäst med lokalen faktiskt, efter alla skräckhistorier man har hört här - de verkar väldigt proffsiga och erfarna och har stenkoll på alla frågor man kan tänkas ha.
  • ElinFalk85

jag vill annars slå ett slag för enskde värdshus.
    deras meny 1 är buffé, 3 glas öl/ vin till maten, bröllopstårta, mousserande med snacks som brudskål, vickning 750kr per person. det är billigt tycker jag.

• Soffan44
    ElinFalk85 skrev 2011-08-19 19:14:43 följande:
    jag vill annars slå ett slag för enskde värdshus.
    deras meny 1 är buffé, 3 glas öl/ vin till maten, bröllopstårta, mousserande med snacks som brudskål, vickning 750kr per person. det är billigt tycker jag.
    Det var ju mycket billigt, håller med! Vill gärna bjuda på fri bar bara.. annars lät det ju riktigt bra!
Svar på tråden Festlokal i Sthlm där man får ta med egen dricka!