• Meabus

Hjälp mig reda ut trådarna

Vi håller på att fundera på bröllop.
    Men var ska man dra gränsen för vilka som är närmast sörjande?
    Måste man ha dans efter eller kan man ha lite mys och mingel efter middagen?
    Vem betalar husrum?
    Finns det nåt mysigt ställe man kan ha bröllopet på i närheten av Hudiksvall, som har boende på samma ställe för ca 30-40 personer?
    Tacksam för tips!!!

• Svar på tråden Hjälp mig reda ut trådarna
  • andersson1970

Vi kommer att ha ett bröllop modell billigare.
    De vi bjuder kommer att vara närmsta släkten dvs mammor & pappor & syskon med sina vuxna barn.
    Sedan kommer närmsta vännerna bjudas. Vi kommer landa på runt 60 personer.

Vem som är närmast är ju ibland svårt....umgås man med sina kusiner & kusinbarn, mostrar & fastrar kan ju de tyckas självklara.
    Vi träffar sällan släkten och har dålig kontakt med de som kommer efter mor & far. Mormor, morfar, farmor och farfar är döda.

När vi bjuder så har vi satt gästerna till att vi i allafall ska ha en viss kontakt, gärna ganska mkt kontakt. En och annan släkting har slunkit genom för att den personen har betytt speciellt mycket på ett eller annat vis.

Det viktiga för oss är att ha personer omkring oss vi faktiskt känner, inte alltid en självklarhet bara för att man är släkt.

Det finns lika många varianter på bröllopsfest som bröllop.
    Thebröllop, då har man mottagning med tårta och kaffe tex.
    Ni lägger själv upp er agenda. Skriv mingel på inbjudan ist för fest?

Vissa brudpar bjuder på husrum, andra gör det inte.
    Det är nog lite vad man har råd med. Man får hänvisa till hotell i sin inbjudan ( infoblad ) och där berätta om hotell eller vandrarhem så får gästerna själva avgöra om de tackar ja eller nej till bröllopet. För många blir det ju en stor kostnad och har kanske inte råd.
    Jag var bjuden på bröllop en gång, det skulle kosta mig 3000.- bara i flygbiljett & hotell, det fanns ingen möjlighet för mig att gå på ett sådant bröllop. Tilllkommer kläder & present....hu!
    Så vill man hemskt gärna ngn ska komma får man kanske ordna husrum till dem eller inte bli alltför besviken vid ett nej tack.

Ja ja nog svamlat, som sagt...det finns lika många bröllopsupplägg som bröllop....how to do it?? Flört

Svar på tråden Hjälp mig reda ut trådarna