• Fröken Emma

Är din ring likadan som din partners?

Är din ring likadan som din man/fru?

Jag funderar på att han ska få välja sin efter hans personlighet, och så väljer jag mina. För då är vi nöjda båda två. Är det toligt?

• Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?
  • Erika83
    Sara1291 skrev 2011-08-18 14:38:14 följande:
    Jag och min blivande ska förlova oss i november. Jag har tänkt att vigselringarna ska vara släta silverringar men min förlovningsring vill jag helst ha i vitguld. Är det någon som vet ifall man lätt ser skillnad på dessa två material? Tacksam för svar
    Jag köpte silver förlovningsring då vi tyckte att det blev dyrt med två vitguldsringar. Min sambo ska ha en och samma hela tiden (mao ingen ny vigselring) så vi tyckte att han skulle ha en i vitguld. Jag valde att lägga mer pengar på nästa ring (vigselringen) så dem gjorde en behandling med min ring så den ser ut precis som en vitguldsring. Den passar därmed ihop men min sambos ring samt min kommande ring. Tror att det kallas rhodiering.
  • Sara1291

Okej jag förstår. Man kanske ska låta ringen rhodieras då... Men du som sett silver o vitguld tillsammans. Tycker man ser jättestor skillnad ?

• Ankis88

Våra ringar är väldigt lika, båda i platina och släta, förutom att min förlovningsring har en diamant "sänkt" i ringen, så att mina ringar är lite "högre" så att diamanten får plats.

• S2011

nej, jag har blanka silverringar med stenar och min man har en mattpolerad titanring.
    för oss kändes det viktigast att vi bägge kände oss nöjda och glada med ringarna och därför valde vi ut ringar efter våra respektive önskemål om dessa. 

• Erika83
    Sara1291 skrev 2011-08-18 15:08:20 följande:
    Okej jag förstår. Man kanske ska låta ringen rhodieras då... Men du som sett silver o vitguld tillsammans. Tycker man ser jättestor skillnad ?
    För mig kostade det inget att få gjort den behandlingen så det är kanske nåt att fundera på. Nä jag tycker inte att det är jättestor skillnad men när man ser dem tillsammans så ser man att det är nyansskillnad. Vitguld är lite djupare (mörkare) än silver.
  • Sara1291

Någon som kan visa bild på solitärring med 0,10ct sten ? Vill ha en uppfattning om hur den ser ut på fingret.

• SloveP
    andersson1970 skrev 2011-08-18 09:41:30 följande:
    Appropå vigselring till din.....om jag har fattat rätt hur din ser ut, vilket jag tror så kanske:
    En ring som den delen med prickarna bara, men istället för blanka prickar byta ut det mot stenar i samma färg som den du har nu, röd. Och inte oxiderat utan blankt. ( kanske ) började genast själv göra ring i huvudet när jag såg era...jättefina, verkligen.
    Ja vi betalade 4500:- för bådas ringar. Då fick vi komma och välja ut stenarna också, hon tog hem ett antal så vi fick se. Jo mina tankar har väl också gått lite i de banorna som dina, problemet är att oxidering inte håller superbra. Min ring är fortfarande mörkare än vanligt silver, men den har blivit ljusare i och med att det slits med tiden. Det skulle vara snyggt med en "blank" ring till tror jag.
    Och ja, det är den delen med prickarna bara som är min ring och jag har den stenen tvärsöver också. Och blanka prickarGlad
  • Aniara4

Hm... båda ringarna är i rödguld...
    Nej, vi upptäckte att han passade bäst i en ring med raka kanter och jag med runda, så vi tog olika. Min förlovningsring var dessutom smalare för att få plats med en ring till sen.

• Chicita

Vi har samma skena, så att på håll ser dom likadana ut.
    Vi har också samma font på gravyren på våra ringar, men det står inte exakt samma saker på dom.

Ringarna vi har valt är väldigt personliga för oss, med många minnen förknippade med designen. Men inga flaschiga saker.
    Skulle du fråga någon annan om våra ringar så skulle dom säga att dom är likadana, förutom att jag kommer få en vigselring också i samma stil men med två nedsänkta diamanter.

Men frågar du oss så är ringarna olika Flört 

Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?