• bride to be 2012

Festlokal i Göteborg

Vi ska gifta oss nästa sommar och jag har letat efter en trevlig festlokal i Gbg med omnejd (Även Halland, Marks kommun och Bohuslän) i flera veckor nu, en där man kan ha mat och dryck med sig själv, för mellan 50-60 pers. Jag börjar misströsta... Tittar väldigt brett och har nog spanat på ca ett 50-tal och varit i kontakt med ca 25, men det har hela tiden varit något som gör att det inte fungerar. Behöver lokal från fre-sön i juli-aug och ska helst inte kosta skjortan..

Någon som kan ge några nya otippade tips?

• Svar på tråden Festlokal i Göteborg
  • BrudiMaj2012

Vi ska troligtvis vara på överås slott, ska dit och titta imorgon.. det kommer kosta oss ca 4500:- inkl disk av lånat porslin och städning

• bride to be 2012

De har jag försökt att få tag på men det var nog mitt i semestertiderna och jag fick för mig att det bara var kuvertpris där så jag släppte det. Men ni kommer bara betala lokalhyra då och köra egen mat och dryck? Det var ju riktigt bra pris i så fall och att det ingick disk och städ.

• BlomAnna
    bride to be 2012 skrev 2011-08-17 20:35:07 följande:
    De har jag försökt att få tag på men det var nog mitt i semestertiderna och jag fick för mig att det bara var kuvertpris där så jag släppte det. Men ni kommer bara betala lokalhyra då och köra egen mat och dryck? Det var ju riktigt bra pris i så fall och att det ingick disk och städ.
    Överås kostar olika beroende på vilka rum man väljer att använda. Det kostar sedan lite xtra för disk och sophämtning vill jag minnas. Har en prislista nånstans. Det kostar också extra för ljudanläggning mm.
    Och vill ni ha fre-sön kostar det för varje dag. Men det är helt klart prisvärt med tanke på vad man får för pengarna.

La Cuvee i Göteborg kanske kan vara intressant?

Gräfsnäsgården?

Svårt att tipsa när man inte rikigt vet vad ni är ute efter
  • BlomAnna

Varbergs fästning kanske kom jag på när jag såg att ni även kan tänka er Halland.

• Styrka

I Marks kommun, Rydal, finns ju även Wärdshuset Spinnaren som är jättevackert! De ordnar allt i ett paket till ett pris som gör oss Göteborgare gröna av avund.
    Det har dessutom en bröllopssvit och kan ordna boende till gästerna om man vill det, plus att det ligger ett vandrarhem precis intill där flera kan sova över. De kan dessutom ordna busstransfer för gästerna om man vill det. Mycket vacker park om man vill ha vigselceremonin där.
    www.spinnaren.se/

• bride to be 2012

Tack för alla fina tips!

Har varit i kontakt med Överås, och det känns väldigt bra så långt.
    Men spinnaren var ju helt klart intressant också så får nog ta och räkna på det lite grann.

Varbergs fästning har jag haft som en liten backup, är lite off egentligen för oss om man kan välja.
    Gräfsnäsgården pratade jag med tidigare i veckan men de skulle renovera från midsommar till slutet på aug nästa år så det gick inte...

• BrudiMaj2012

Vi var på överås idag och är helt sålda, vilket ställe! helt otroligt fint och jättetrevligt folk som jobbar där vi hamnar på ca 13000:- för 45 personer.. Städning ingår, men man får diska efter sig, finns restaurangdiskmaskiner att tillgå

• bride to be 2012

Vilket "rum" har ni valt då, eller är det hela?
    Ni har möjligtvis inte bilder från insidan av slottet? Jag bor nämligen i Norge och kommer inte ha så många möjligheter att komma hem till Gbg för att titta... Blir det aktuellt får jag givetvis be min mamma eller nån att åka och titta, men jag tänkte jag kunde fråga dig iaf. Det var inte så mycket bilder på deras hemsida på rummen som de hyr ut. Jag blev så ivrig över detta men när jag ringde och sökte henne idag hade hon gått och är tillbaka först på måndag...

• BrudiMaj2012
    bride to be 2012 skrev 2011-08-18 21:05:16 följande:

Vilket "rum" har ni valt då, eller är det hela?
    Ni har möjligtvis inte bilder från insidan av slottet? Jag bor nämligen i Norge och kommer inte ha så många möjligheter att komma hem till Gbg för att titta... Blir det aktuellt får jag givetvis be min mamma eller nån att åka och titta, men jag tänkte jag kunde fråga dig iaf. Det var inte så mycket bilder på deras hemsida på rummen som de hyr ut. Jag blev så ivrig över detta men när jag ringde och sökte henne idag hade hon gått och är tillbaka först på måndag...

Aaw, stackare...
    Vi ska vara i Stora salongen som tar 76 personer..
     När man hyr det rummet så "ingår" den fina trappan och mysiga "hallen"
    så vi med våra ca 45 gäster kommer nog att klara oss på den ytan fint :)
    Vi blev väldigt glatt överraskade, helt fantastisk miljö, perfekt för ett bröllop..
    Vi tänkte ha lite fyrverkerier sent på kvällen, och då kan gästerna gå ut på balkongen som finns i anslutning till stora salen..
    Bor din mamma i göteborg?
    Annars skulle jag kunna åka upp dit och fota lite åt dig :)
  • planeringsdax

Om du kan tänka dig att vara runt kungsbacka så kan jag rekomendera älvsåkers gården stor och bra lokal med ett STORT kök om man vill laga maten där och porslin till 100 pers med alla glas man behöver ha, uppläggningsfat mm mm mm

• Elila

Oceanen som ligger inne i centrala Göteborg

• schmock

Kan man beställa mat på Överås slott?

• BlomAnna
    schmock skrev 2011-08-19 09:32:55 följande:
    Kan man beställa mat på Överås slott?

Nej man få anlita egen catering.

• bride to be 2012

BrudiMaj2012 - Tack va söt du är som erbjuder dig att ta bilder, det uppskattas verkligen!!
    Jag tänkte dock ta kontakt med henne på Överås först och höra med henne om de inte har bilder att skicka över, annars får jag nog be min mamma som bor i Gbg att åka dit. Det känns iaf väldigt spännande nu för det känns som detta kan va stället!
    Det låter som ni kommer få det väldigt fint!!

Tack ni andra också!

Svar på tråden Festlokal i Göteborg