Liv skrev 2011-08-17 23:17:57 följande:
17:e september här med! En borgerlig vigsel där vi kör vigsel och fest på samma ställe. Ca 65 gäster. Å jag, eller vi, har jättemycket kvar att fixa!
Träffa vår DJ och välja musik återstår.
Har ej gjort vigsel/bröllops-program.
Bordsplacering kvar.
Ej ordnat med dekor för vigselplats eller borden, ska i och för sig inte dekorera så mycket men ändå..
Brudbukett är ej vald
Frisör och håruppsättning återstår
Smycken har jag inga ännu.
Ord till varadnra för vigseln och tal för middagen har jag inte ens börjat på.
Underkläder har jag inte tänkt på, men har nog nåot redan som duger.
Naglar och smink gör jag själv.
Fotograf (min syster som tar otroligt vackra kort ska fota, men ska även be en till foto-intresserad vän om att vara med)
Fotoplats.
Filmning av åtminstone vigsel, men gärna middag och fest också. Ev. hyr vi utrsutning eller låter någon mer professionell göra det.
Som sagt mycket kvar. När jag berättar för min omgivning blir alla skitstressade. "Jag blir svettig, det är ett helt års planering kvar", sa min moster för någon vecka sedan. Men jag är lugn som en filbunke. Ja någorlunda i alla fall. En sak i taget bara. Det viktigaste är ändå klart. Plats och tid, hindersprövning och vigselförrättare, samt att hela min familj kommer. Min pappa och syster bor nämligen utomlands. :)
Hahaha.. Vad skönt att någon är ännu mer efter....

Vi har också borglig vigsel med fest på samma plats!
Vi har inte gjort varken festprogram, fått hindersprövningen, pratat med vigselförättare, hittat fotoplats eller bestämt om vi ska ha vigsel inne eller ute..... Flygeln står inne och går ju inte att flytta ut, så vill vi vara ute blir det tyst.....
Maten är inte spikad och vi har inte köpt all dricka! Jag har inte gjort tal eller löfte, och har heller inte bestämt om jag ska prata svenska/engelska eller spanska. Alla pratar ju inte alla språk så det är jättekrångligt!