• Margaux

17 september! Är vi klara??

Tänkte att det nog säkert var några fler som ska gifta sig den 17/9? Kanske ni vill bolla lite idéer och planer.....

Jag ska ha fest i 3 dagar och 58 gäster som mest. De allra flesta övernattar i närheten eller på samma plats som oss!
    Vi är nog ganska klara med själva lördagen men resten är kaos!

• Svar på tråden 17 september! Är vi klara??
  • toastmadame80

Wooohooo jag hakar på... Vi är inte klara, men inte helt oklara heller! 

3 dagars fest?!  Det var inte dåligt!  Skrattande

Min lokal jag ska hyra är toksliten men jag har köpt ca 200 m2 fiberduk som jag ska hänga i takbalkar och på väggar så det blir nog bra...  Skulle så gärna vilja åka dit och provdekorera men  ähhh! 

Jag har tur som har världens bästa vänner som gör festpogrammet och andra små presentpåsar mm och DET är ju guld värt! 100 gäster har vi! Står inte ut att vänta längre vi har sååå många överraskningar för våra gäster, he he he!

Vad är det som är kaos..? Kan jag hjälpa med ideér?! 

Nedräkningen börjar!  Solig

• Margaux

Oh så trevligt!!
    100 gäster var måååånga det!!
    Vi har rätt långväga gäster(typ interkontinentala) så det blir ett ännu mera utdraget upplägg... Flera kommer nästan 10 dagar innan bröllopet!
    På fredag så har inte alla kommit men rätt många som då snällt får hjälpa till med att duka etc.
    Vi måste naturligtvis ordna middag till detta och det har vi inte ens börjat tänka på!
    På söndag ska vi ha brunch för kompisar och de gäster som inte måste resa tidigt! Där har jag satt mamma på att göra piroger och vi ska nog grilla hamburgare tror jag......? Sallad och gott bröd till det och tårta naturligtvis!
    Vet inte helt hur mkt man kan räkna med blir kvar från lördagen så vi måste väl ha ett nytt uppsätt??

Vad ska ni ha för favours?

• toastmadame80

Oj oj oj å JAG tycker att det är svårt att planera EN dag ha ha! Jisses! 
    Börjar bli ganska så trött på mig själv nu när jag börjar krångla till saker & ting, man blir bara mer och mer perfektionist ju närmare man kommer, saker som är klara börjar jag förbättra mm, hmm!

17 sep verkar vara ett lugnt datum...

Nähepp nu blir det till att utforma viselprogram tills man somnar! Lycka till!  Skrattande

• Liv

17:e september här med! En borgerlig vigsel där vi kör vigsel och fest på samma ställe. Ca 65 gäster. Å jag, eller vi, har jättemycket kvar att fixa!

Träffa vår DJ och välja musik återstår.
    Har ej gjort vigsel/bröllops-program.
    Bordsplacering kvar.
    Ej ordnat med dekor för vigselplats eller borden, ska i och för sig inte dekorera så mycket men ändå..
    Brudbukett är ej vald
    Frisör och håruppsättning återstår
    Smycken har jag inga ännu.
    Ord till varadnra för vigseln och tal för middagen har jag inte ens börjat på.
    Underkläder har jag inte tänkt på, men har nog nåot redan som duger.
    Naglar och smink gör jag själv.
    Fotograf (min syster som tar otroligt vackra kort ska fota, men ska även be en till foto-intresserad vän om att vara med)
    Fotoplats.
    Filmning av åtminstone vigsel, men gärna middag och fest också. Ev. hyr vi utrsutning eller låter någon mer professionell göra det.

Som sagt mycket kvar. När jag berättar för min omgivning blir alla skitstressade. "Jag blir svettig, det är ett helt års planering kvar", sa min moster för någon vecka sedan. Men jag är lugn som en filbunke. Ja någorlunda i alla fall. En sak i taget bara. Det viktigaste är ändå klart. Plats och tid, hindersprövning och vigselförrättare, samt att hela min familj kommer. Min pappa och syster bor nämligen utomlands. :)

• Margaux
    Liv skrev 2011-08-17 23:17:57 följande:
    17:e september här med! En borgerlig vigsel där vi kör vigsel och fest på samma ställe. Ca 65 gäster. Å jag, eller vi, har jättemycket kvar att fixa!

Träffa vår DJ och välja musik återstår.
    Har ej gjort vigsel/bröllops-program.
    Bordsplacering kvar.
    Ej ordnat med dekor för vigselplats eller borden, ska i och för sig inte dekorera så mycket men ändå..
    Brudbukett är ej vald
    Frisör och håruppsättning återstår
    Smycken har jag inga ännu.
    Ord till varadnra för vigseln och tal för middagen har jag inte ens börjat på.
    Underkläder har jag inte tänkt på, men har nog nåot redan som duger.
    Naglar och smink gör jag själv.
    Fotograf (min syster som tar otroligt vackra kort ska fota, men ska även be en till foto-intresserad vän om att vara med)
    Fotoplats.
    Filmning av åtminstone vigsel, men gärna middag och fest också. Ev. hyr vi utrsutning eller låter någon mer professionell göra det.

Som sagt mycket kvar. När jag berättar för min omgivning blir alla skitstressade. "Jag blir svettig, det är ett helt års planering kvar", sa min moster för någon vecka sedan. Men jag är lugn som en filbunke. Ja någorlunda i alla fall. En sak i taget bara. Det viktigaste är ändå klart. Plats och tid, hindersprövning och vigselförrättare, samt att hela min familj kommer. Min pappa och syster bor nämligen utomlands. :)
    Hahaha.. Vad skönt att någon är ännu mer efter.... Vi har också borglig vigsel med fest på samma plats!

Vi har inte gjort varken festprogram, fått hindersprövningen, pratat med vigselförättare, hittat fotoplats eller bestämt om vi ska ha vigsel inne eller ute..... Flygeln står inne och går ju inte att flytta ut, så vill vi vara ute blir det tyst.....
     Maten är inte spikad och vi har inte köpt all dricka! Jag har inte gjort tal eller löfte, och har heller inte bestämt om jag ska prata svenska/engelska eller spanska. Alla pratar ju inte alla språk så det är jättekrångligt!
Svar på tråden 17 september! Är vi klara??