• Nuu

Festlokalen lägger ner sin verksamhet...

Fick idag ett mejl från vår festlokal att de lägger ner sin verksamhet! 2 månader kvar till bröllop, allt annat är bokat och gästerna har valt hotell utifrån den lokalen... Så surt! Idag har vi inlett jakten på ny lokal men det är inte det lättaste! Alla tips på lokaler i Stockholm tas tacksamt emot, centralt eller ett billigare alternativ utanför stan så att vi får pengar över att hyra buss till transport?! Ville dessutom skriva av mig lite... Antar att man ska drabbas av någon motgång i planeringen men hade hellre tagit nåt annat än just festlokalen!!!

• Svar på tråden Festlokalen lägger ner sin verksamhet...
  • Fröken Emma

Din stackare!!

Lider fruktansvärt med dig!!

Hur många gäster?
    Är det catering med bara mat, eller ingår porslin o möbler oxå?

vilken sida av stan vill du ha?

Du måste ge mig mer att gå på! :)

• marimekko86

Jag skulle brytit ihop.! Tur du inte är som jag så att du istället fokuserar på att lösa problemet.! Hoppas det löser.! Kan tyvärr ingenting om STHLM, bara önska er lycka till att allt fixar sig till det bättre förhoppningsvis.!

• Blizz

Vi gifter oss nu på lördag i Eriksbergs Festvåning (www.eriksbergscatering.se) i centrala Stockholm. Har ju inte haft festen än men hitills är vi supernöjda med all kontakt vi har haft med dem. Lokalen är lämplig för 50-100 personer och vi betalar 850kr per kuvert och då ingår fördrink med tilltugg, 2-rätter plus tårta och vin till maten. De skräddarsyr menyn efter era behov så ni väljer såklart själva hur dyrt det ska bli. Ingen kostnad för själva lokalen.

Lycka till!

• Geogaddi

Usch, vilken pers! Det är ju verkligen en stress man inte har räknat in i planeringen. Det kommer säkert att lösa sig på ett bra sätt till slut, på något konstigt sätt brukar det ju det fast det ser mörkt ut i vissa perioder.

Jag vet inte om det kan vara till hjälp, men den det finns ett ställe som heter Marholmen, de driver verksamhet och jag har bara hört positivt om dem. Det ligger vid havet nära Norrtälje.

Det finns en firma som hyr ut buss med förare till riktigt bra priser i Roslagen, men tyvärr har jag tappat namnet. Hör bara av dig ifall det blir aktuellt.

• Eileme

Vill bara skicka en styrkekram!

Hoppas att det löser sig för er!

• Nuu

Tack, tack allihopa :) Jo, här är det fullt fokus på att lösa problemet! 

Fröken Emma skrev 2011-08-15 16:39:46 följande:

Din stackare!!

Lider fruktansvärt med dig!!

Hur många gäster?
    Är det catering med bara mat, eller ingår porslin o möbler oxå?

vilken sida av stan vill du ha?

Du måste ge mig mer att gå på! :)

Det är ca 60 gäster, restaurang med kuvertpris eller lokal med catering funkar lika bra. Kraven har som sänkts lite nu... Vi skulle gärna ha söder om stan, förra lokalen låg vid Globen, och vi gifter oss i Enskede. Men som sagt, allt är av intresse :)

Tur att det finns så många snälla och hjälpsamma här!

• Tittij

Men usch vad surt!!! Fördelen du har är att det är ju lite off-season så hittar du bara en lokal du gillar så är chansen ganska stor att den är ledig.

Enskede värdshus då?

• Fröken Emma
    Tittij skrev 2011-08-15 17:48:09 följande:
    Men usch vad surt!!! Fördelen du har är att det är ju lite off-season så hittar du bara en lokal du gillar så är chansen ganska stor att den är ledig.

Enskede värdshus då?
    Precis vad jag skulle föreslå!!

Ätit julbord där fler år, supernöjd.
Svar på tråden Festlokalen lägger ner sin verksamhet...