Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda

Varför inte göra  en klassisk bröllops kafferep?   Minns någon kafferepens tid eller är jag för gammal?

Enkel och folk brukar  tycka det räcker och vad du behöver är  7- 99 sorters kakor,  de ska inte vara större än  en  5 krona och inte hand stora som idag,  sedan   mjuk kaka, bulle  och sedan bröllopstårta.

Och sedan lovar jag att folk kommer att stanna och snacka med er i mer än 30 min.  Om du vill  så vill kan du ju bjuda  på smörgåstårta innan fikat.

• Kattpoet

Visserligen om har har det på alla kalas så kan det bli tråkigt men en fika kan man ju ha så sent som 8 på kvällen. 

Hur mycket har ni i matbudget,  jag nämligen väldigt bra på att skapa  billiga men  med dyrt utseende  middagar och om jag hade en aning hur många och vilket kostnad ni max skulle kunna lägga per portion så skulle jag säker hitta något   redigt bröllopsaktigt och gott. 

• Kattpoet

Billig meny.  

Förätt:  Ost Våffel hjärta med  antigen  skinkröra ( då är det gouda i smeten)  eller  laxröra  ( svecia i smeten)

Huvudrätt.  Tjärlknöl på skinkstek  (mycket billigare än ko och du kan även använda karre, kronkottlett  eller bog istället för skinka),  kokt potatis, varm sås och en sallad.

Efterätt. Hemjord bröllopstårta  med kaffe.  ( man behöver inte två efterätter, tårtan duger gott och väl) 

• Kattpoet

Men vad är din favorit mat?

• Kattpoet

Jag vet inte var ni bor men ska ni ha det billigt så finns det oftas samlingslokaler och bydgegårdar som man kan hyra, jag vet en i Växjö trakten som går för 500 kr.

Svar på tråden Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda