Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

    Hjälp jag har bråkat med min blivande svärfar (långt)

    Känner som om du berättar en händelse ur mitt liv!! Mina svärföräldrar är totalt hopplösa. Haf jag fått välja så skulle jaginte bjuda dom. Men men, dom är ju ändå farmor o mfarfar till mina barn, fast barnen inte vet hur dom ser ut när vi bara träffas 1 fånf omårdet o det är mindre än 10 mil mellan oss. ( dom har 10 barn barn och 6 av dom ska vara glada om dom får ett kort på födelsedagen.


    Oj, lite för mycket om mig själv. sorry.


     


    Men BUMBIBJÖRN. Det var helt rätt av dig att ringa. Och tyvärr kan man inte komma överäns med alla, fast man verkligen verkligen vill det. Jag vet, jag har försökt. Och blivit så fruktansvärt sårad.


    Jag ser ist dom jag har och dom jag älskar, så får svärföräldrarna bara finnas där i skuggan.

  • Fröken Emma
    bumbibjörn skrev 2011-08-21 13:57:03 följande:
    Ja glada tankar har vi men detta är som ett moln på mörk himmel! Tror inte svärmor kommer göra något... Hon är som hon är, speciell helt & hållet egocentrerad. Smsa blivande i helgen att de va länge sen de hördes & fråga hur svensexan va. Blivande blev sur & muttra va fan tror hon! Önskar att problemet vore så enkelt att det bara va psykopat svärfar men icke. Men orkar inte med dem. Tror vi kommer få det toppen med alla andra som är där. De blir lite som statister i bakgrunden nu eller något sånt. Tycker mest synd om blivande. Dock har både svärfar o svärmor tidigare sagt att de ska vara nyktra, så vi får väl se men det är ju alltid nätit då de verkar ha bättre koll på sig själva då. Tack alla snälla för era stöttande ord!
    Ja, hoppas oxå på att mina svärisar håller sig nyktre på vår dag.
    Men jag är lite tveksam, eftersom vi kommer befinna oss på annan ort, så då kan dom inte supa till när dom kommer hem. Hans mamma brukar vara duktig, men svärfar brukar ofta somna efter maten. :(
  • Fröken Emma
    Houdini skrev 2011-08-22 10:29:39 följande:

    Se det possetiva i att han somnar då ställer han inte till med några pinsamheter eller så hooppar det några grodor ur munnen på honom ;)


    "en som sover syndar inte ;) "


    Ibland får man försöka att lite desperat att försöka hitta det possetiva i det mst negativa, jag lovar man mår bättre då. Även om det låter skitlarvigt jag har inte ens varit medveten om att jag gör så, förens det var några som påpekade det för mig för några år sedan att jag alltid kunde hitta något possetivt i en negativ situation. Det kommer nog av min uppväxt plus att jag är kroniskt sjuk och jag orkar inte vara deprimerad jämt det är så tråkigt ;)


    Ja visst är det så!! Ska ge honom en stol på hjul så vi kan rulla in honom i en vrå eller nåt 'asg*
Svar på tråden Hjälp jag har bråkat med min blivande svärfar (långt)