• Erika83

Festlokal i Kristianstad?

Jag söker en festlokal i Kristianstad/Åhus/Vä- trakten, eller gärna i Österslövstrakten. Den ska rymma 60 pers. Jag vill ha en lokal där jag kan fixa mat o dryck själv, med gott om plats för dans, gärna lite rustik känsla (typ lada, stenhus). Den får gärna ligga lite avskilt. Och helst inte för dyrt...  Det ska vara tillåtet att servera alkohol. Bröllopet kommer troligtvis att stå i maj månad.

Eller om någon har tips på något mysigt ställe som serverar mat men som inte är så himla dyrt (max 30 000 kr).

//Erika

• Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?
  • Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 19:10:40 följande:
    Nej, 30 000 kr är bara för lokal, ingår inget annat
    Ok, ett slott eller en herrgård då eller?
    Ja vi funderar på att det hade varit mysigt att ha det i en bygdegård eller liknande. Hade passat oss jättebra och hade nog passat in i vår budget och det vi är beredda på att lägga på den pusselbiten av bröllopsdagen. Solig
  • Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 19:19:22 följande:

Här är det vi ska ha festen: www.jungshovedpraestegaard.dk/
    =)

När ska ni gifta er?

Verkligen jättefint! Skrattande
    Det ser ut som det kommer bli i maj 2013.
  • AnnaJacob

Tack! Jag ser verkligen framemot det! =)

Så har du ju rätt mycket tid på dig att planera! Har han nyligen friat? =)

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 19:34:56 följande:

Tack! Jag ser verkligen framemot det! =)

Så har du ju rätt mycket tid på dig att planera! Har han nyligen friat? =)

Förstår det. Glad När ska ni gifta er?

Ja det är god tid, vill bara ha lite koll på budgeten så vi kan sätta ett datum.

Ja han friade för ca 3 veckor sedan. Solig 
  • AnnaJacob

Vi ska gifta oss den 30/6 2012, så det är också ett tag till. Men det är bra att vara ute i god tid, för då kan man göra mycket själv och hinner kolla runt med priser och sånt.
    Jag har tex handlat mycket på rean nu och sparat en hel del..=)

Grattis till frieriet! =)
    Har ni varti tillsammans länge?

Jag var på ett bröllop i kristianstad förra året, som de hade på en idrottsplats inne i kristianstad, hetter parkvägen om jag inte minns fel.
    Det var en väldigt fin lokal (för att vara en idrottsplats) Kanske kunde vara något!?

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 19:41:49 följande:
    Vi ska gifta oss den 30/6 2012, så det är också ett tag till. Men det är bra att vara ute i god tid, för då kan man göra mycket själv och hinner kolla runt med priser och sånt.
    Jag har tex handlat mycket på rean nu och sparat en hel del..=)

Grattis till frieriet! =)
    Har ni varti tillsammans länge?

Jag var på ett bröllop i kristianstad förra året, som de hade på en idrottsplats inne i kristianstad, hetter parkvägen om jag inte minns fel.
    Det var en väldigt fin lokal (för att vara en idrottsplats) Kanske kunde vara något!?
    Klokt att vara ute i god tid. Det känns som det är då man kan spara lite pengar och kanske lägga dem på annat.
    Tack! Glad Ja vi har varit tillsamamns i 8½ år. Vi ville att vi skulle förlova oss genom att han friade. Men det har varit en del som ska stämma... Vill ej ha en lång förlovning, max 2 år. Utbildning skulle vara klar, båda ha fast jobb, huset klart osv. Vill som sagt spara ihop till bröllopet själva. Bidragen från våra föräldrar får vara en bonus...

Ja det skulle jag kunna kolla upp. Tack! Tyst

Hur länge har ni varit tillsammans? Hur länge förlovade? Är någon av er från Danmark, eller varför bröllop där?
  • AnnaJacob

Vad härligt att ni äntligen har f'örlovat er!
    Har ni tänkt ha kyrkobröllop? =)

Vi har varit tillsammans i 6,5 år och Jacob friade till mig på juldagen. Vi hade länge pratat om att gifta oss, men jag blev överraskad...=) Så han gick ner på knä i snön och fiade, vi ska gifta oss utomhus på samma plats som han friade på!

Hur friade din?

Jacob är dansk, så därför vi ska gifta oss där..=)

• hannahsofia

hej och grattis :)

mina vänner hade sin bröllopsfest i en lokal på ällingavägen som hyrdes ut via nåt handikappsällskap eller liknande... attans att jag inte kommer på vad den heter! annars vet jag att man kan hyra sommarlust som är folkets park men dit får man inte ha med mat. och lite utanför finns en jättefin lokal där några andra vänner hade sin fest men attans vad mitt minne är som ett såll! jag ska kolla upp det lite nogrrannare så återkommer jag :)

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-14 08:53:36 följande:

Vad härligt att ni äntligen har f'örlovat er!
    Har ni tänkt ha kyrkobröllop? =)

Vi har varit tillsammans i 6,5 år och Jacob friade till mig på juldagen. Vi hade länge pratat om att gifta oss, men jag blev överraskad...=) Så han gick ner på knä i snön och fiade, vi ska gifta oss utomhus på samma plats som han friade på!

Hur friade din?

Jacob är dansk, så därför vi ska gifta oss där..=)

Åh vad romantiskt att gifta sig på samma ställe som han friade!
    Gå gärna in och kolla påmin profil, där har jag skrivit en berättelse om frieriet på förlovningssidan. Så långt att skriva det här... Skrattande
Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?