Vi med har vårt bröllop i Umeå med många resande från södra Sverige och Norge. Nu har vi inte särskilt många vänner med småbarn, de som har barn har barn från 0-1½ år med undantag för min bror som har en dotter på 4 år.
Eftersom vi kommer ha liveband, servera alkohol och majoriteten är i ålrarna 20-30 + de äldre släktingarna med vuxna barn så kommer det kunna bli rätt så mycket party och där passar inte barn in så vi har ett barnfritt bröllop. Inga barn på vigseln heller.!
Enda undantaget är min brors dotter på 4 år + de nyfödda som ammas. Vi träffar så sällan brorsan och hans familj så därför vill vi att hela den familjen kommer, de kommer inte heller stanna mycket längre efter middagstid utan då knata hemmåt mot hotellet
barnfitt eller inte måste man ju bestämma sig för vad som känns bäst, vad som passar bäst. Vilket typ av bröllop man vill ha
Som sagt, jag varken vill elelr kan fixa extra för en massa barn och dessutom finns det knappt några på gästlistan med barn, så beslutet för oss blev ganska enkelt.