• längtaar

Vad har era tärnor på sig?

Undrar var era tärnor har på sig? Har de en färg som återkommer i eran klänning eller som matchar buketten? Så svårt att få exakt samma färg. Eller är det någon som har sin tärna i vitt? Har de lång eller kort klänning? Uppsydd eller köpt någon annan stans?
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Vad har era tärnor på sig?
  • Lanin

Mina tärnor kommer att ha korta axelbandslösa klänningar i mörk silver. Det är den andra färgen som vi har. Vi har även vinrött vilket finna i min klänning. De kommer att matcha marskalkarna (de har slips i samma färg), samt att min blivande kommer att ha silvrig väst :)

Så på så vis får vi en helhet utan att de har samma färg som i min klänning. Jag vet det är sjut svårt att hitta en färg i exakt samma nyans.

Hittade faktiskt klänningarna till tärnorna på H&M innan nyårså det var bara att slå till.

• Triton77

Min tärna fick välja färg själv och sedan utgick ifrån den.

Hon valden en rosa långklänning som vi köpte ifrån milanoo.com även min brudklänning köpte vi där ifrån.(bilder finns i mitt galleri)

Vi matchade sedan brud- och tärnbukett med rosa rosor, brudnäbben hade också rosa klänning och vid dukningen hade vi rosa placeingskort(hjärtan) och rosa ljus och gerbera på borden

• BlackWIngedAngel

Tärnor brukar inte ha vita klänningar, men däremot är det ju vanligare att burdnäbbarna har det.

Vi har ett färgtema bestående av två olika färger och den ena kommer tärnorna ha i klänningarna och marskalkarna i kravatterna. Den andra färgen kommer finnas i blommorna, brugummens kravatt. Men kravatterna är i siden och klänningarna i satin så det kommer inte bli exakt samma nyans, men det tycker jag heller inte är så viktigt, så länge det går åt rätt håll.

Har man ex gult och ljusrosa så tycker jag inte det gör något om det varierar i nyans, så länge man fortfarande ser att det är gult och inte orange osv.

• 2011bröllop

Vår tärna o bruddnäbb har matchade klännningar i samma färg och sen har bestamannen o min pappa o vår lilla ringbärare samma färg på deras slipsar   o jag kommer med att ha den färg lite  i brud buketten medSkrattande  

• KirsiLaa

Vårt färgtema går i lite mörkare rött just nu. 

MIn klänning kommer att vara röd och jag tänker mig att mina tärnors klänningar blir antingen gammeldagsrosa eller lite mörkare champagnefärgade. Modellen på klänningen får de välja själva.

Jag tänker sen att min mans slips (eller vad det nu blir han har om halsen) matchar min klänning, medan marskalkernas slipsar matchar tärnornas klänningar.

Brudnäbbarna kommer nog att ha samma färger som tärnor resp. marskalkar. 

• AnnaAK

Vi har vinrött som temafärg och det kommer vara färgen på min tärnas klänning, kommer vara axelbandslös som min klänning men annars inte lika, knälång för att hon vill det. sen kommer mina rosor i buketten vara vinröda. men min klänning är helvit.
    min tärna ska ha en liten bukett med sammar rosor som jag har. och mina brudnäbbar kommer ha vita klänningar med röda prickar på (Supersöta!) och få varsin vinröd blomma att hålla i handen.
    Vår marskalk ska ha vinröd slips. min blivande man har sin militärmässdräkt, men med en ros som corsage.

• hannahsofia

Våra tärnor kommer ha svarta långklänningar med guldpaljetter på axlarna, så jäkla snygga och de känns inte ett dugg "sorg" som svarta klänningar kan kännas :)

• ClaraH

Min tärna fick välja vilken som helst. Det enda vara att jag inte ville att den skulle vara både axelbandslös och kortkort. Nu blev det en kort som är v-ringad i ryggen, korallfärgad. Jag har vit klänning och vit bukett. I dukning osv. har vi färgtemat lila vitt och silver, men jag känner inte att tärna måste ha t.ex. lila klänning.

• marimekko86

Mina tärnor har klänningar i grått. Gifter mig nu i höst och valde bort väldigt ljusa och somriga färger. Hade gråa inbjudningskort, mannen ska ha grå väst och kravatt, marsalkarna gråa slipsar osv. Så vi har lite färgtema grått. men till dekorationerna i lokalen kommer inte allt vara grått.  Slänger in vitt, cerise, ljusgrönt.

Deras klänningar är axelbandslösa, draperade upptill och lätt utsvängda nertill i chiffon. Knälånga FINA.

• 2 0 1 2

Mina tärnor kommer ha olika klänningar i blått, i liknande stil med denna (som vi köpt, men det finns såååå många liknande modeller i samma färg så alla får välja vilken de vill ha).

• längtaar

Låter mycket bra! Alla verkar ha olika idéer. Själv har jag vit (ivory) klänning med ljusrosa, ljusgul och champagne i buketten. Min m2b har gråbrun/nougat kravatt och jag har en sjal i samma färg. Tips?

• butterfly

Jag köper tyget åt mina tärnor. Det kommer att vara isblått och lite tunnare. Sedan får de göra riktigt vilken klänning som helst åt sig av det tyget. Några av dem syr själv eftersom de är duktiga på det och för de som inte själv kan har jag fixat en väldigt väldigt billig men erfaren sömmerska som gör klänningen precis som de vill (jag tänker alltså be dem själv betala för sömmerskan). Om de vill ha något extra som tyll eller andra dekorationer på klänningen så har jag lovat att betala för det. Mina tärnor är väldigt olika både till utseende, kroppsform och peronslighet så på det här viset får de alla något som passar deras kropsform och personlighet. Färgen som jag valt är också vald så att den inte skall se hemsk ut på någon av dem.

• Hanna05

Jag funderar på dessa tre... vilka tycker ni?

Jag tycker den sista är finast men heltk lart dyrast... :/
  • lycka2012

jag gillade den första! vad har du hittat den?

• daniiel

Axelbandslösa klänningar med band i midjan, vad-långa. Till det en kortärmad bolero i samma färg som bandet i midjan. Exakt likadana klänningar, boleros, skor och buketter. Allt inom färgtemat.

• fruhgan

Min tärna fick välja klänning själv och eftersom vi har samma smak var det inga problem Hon valde precis den klänningen jag hade velat och i precis den färgen som jag ville.
    Vårt färgtema var vitt,rött och blått men vi var inte jättenoga med att allt skulle vara i exakt samma nyans och jag kan säga att det gjorde ingenting snarare tycker jag att det blev mer liv i färgtemat med lite olika nyanser av tex blått. Sen ska det kanske inte vara dussintals olika nyanser av samma färg men några olika nyanser gör inget, tycker jag.

Svar på tråden Vad har era tärnor på sig?