Inlägg från: moonias |Visa alla inlägg
  • moonias

    Fler som gifter sig 14/07-2012

    Vi ska också gifta oss då! :)
    Har kyrka, lokal, mat, frisör, smink, färgtema, roller på dagen o lite annat smått fixat. Ska ta tag i inbjudningarna seriöst nu i veckan, har iaf skickat ut "save the date"-magneter runt nyår så de som kommer bli bjudna är redan förvarnade ;).
    Klänning ska beställas i veckan, blir en kinaklänning o även kläder till m2b blir nog från Kina, ska bara få tag på ett måttband så vi kan ta mått på honom... Det blev samma pris för honom som att hyra kläder o då kan vi lika gärna köpa så har han som han kan använda fler gånger.
    Guldsmeden, som är vän till familjen, funderar på design till ringar o ska sätta igång med dem snart.
    Resa, Island :) ska vi boka nu i veckan, ska bara få klart från jobb när vi kan va lediga. 

  • moonias

    Hej brudar!
    Lite mer än 2 månader kvar nu bara! Vad sysslar ni med inför den stora dagen just nu? Själv håller jag på och jagar servetter, beställer diamanter till min ring och funderar på vilken musik vi ska ha i kyrkan...
    Klänningen kom från Kina för några veckor sedan, tärnklänningarna fattas fortfarande därifrån. I övrigt har jag det mesta av min utstyrsel fixad, letar bara efter en fin brudkrona... Nån som har tips? De på ebay är för blingiga, annars finns där fina tiaror men jag tycker det hade varit kul att ha krona :). 

  • moonias
    Fangoria skrev 2012-05-06 02:17:02 följande:
    www.diadema.se/kronor-c-29.html

    www.kronbruden.se/smycken/galleri/brudkronor/...

    www.brollopssmycken.se/brudkrona-snodroppe-sv...

    annsofienylund.nordicshops.com

    Du kanske redan har kollat på dessa sidor, är ju verkligen varierande priser och stil men jag tänkte att jag länkar. =)
    Tack för länkarna! Föll pladask för en krona hos kronbruden men 2000kr är lite väl mycket för en krona :S. Hittade dock en annan på en av de andra sidorna som jag ska fundera på... :) Han köpt en tiara på ebay, tänkte vänta tills den kommer hem o sen bestämma mig.
    Fangoria skrev 2012-05-06 01:56:32 följande:

    Servetter har nyss kommit hem till oss, vi ska beställa ringarna i veckan, jag har klippt ut dotterns tärnklänning...I helgen ska vi åka och söka kläder till sambon och sonen. Tänkte testa att provlaga lite ur menyn snart också, vi ska ha buffé med kall marinerad fläskfilé bla. =)


    Provlagar också lite olika grejer när jag har tid, vi ska också ha buffé o bl.a. brödet o småkakor till kabuffén hade jag tänkt baka själv. Ska även baka egen tårta så där testas det friskt också med olika sorters fyllning...
    Fangoria skrev 2012-05-06 02:36:05 följande:
    moonias: Det är ju förresten du med de otroligt vackra klänningarna från Visa din klänning-tråden! Tyckte jag kände igen namnet. =)
    Tack :)
    tweety skrev 2012-05-06 16:25:43 följande:
    Hejsan!

     vi har kommit en bit nu.

    För tillfället håller jag på med att göra egna placerinskort, klura ut hemliga uppdrag till gästerna,dekorera gästboken och provbaka tårtorna och införskaffa alla praktiska saker som knoppalakan, servetter, kaffe, cider mm.

    Mitt STORA problem är vad jag ska ha för smycken och hur jag ska ha håret?  trodde jag hade dett klart för mig men när jag provat hela ytstyrseln så var smycken och håret inte alls passande som jag trodde :)
    Dela gärna med dig av dina hemliga uppdrag, hade också tänkt ha något sånt men har så dålig fantasi... 
    Jag älskar smycken från Pilgrim så jag har hittat smycken därifrån, har dock inte testat med klänningen än men det SKA funka :P. Du kanske har någon favoritdesigner som har någon kollektion som passar? Det finns ju så sjukt mycket att välja på bland smycken, för mig blev det mycket enklare när jag väl bestämt mig för Pilgrim :).
     
  • moonias

    När har ni sista OSA datum? Vi har nu på tisdag 15/5, för att jag inte ska bli för stressad :P. Jobbar mkt på vardagar så jag har bara ork/tid att fixa med bröllopet på helger. Än så länge fattas 3 svar, fick 2 idag :). De flesta kommer dock, några enstaka som fallit ifrån pga bra anledningar.

    Fick hem stenar till min ring igår, kan tipsa om att beställa egna diamanter på diamantia.com och sen låta guldsmeden sätta dem i ringen bara. Mycket billigare än att köpa stenarna med ringen! Fick med äkthetsintyg på alla stenar samt certifikat på den största stenen! Ska till guldsmeden med dem på fredag :).

    Har beställt lite diverse saker på ebay som kan va bra att ha; stolsrosetter, organzaband, diamantkonfetti, klänningspåse, tiara och ett armband. Har redan fått hem en massa grejer och faktiskt varit nöjd med allt! :D

  • moonias
    Happy Bride skrev 2012-06-01 17:31:47 följande:
    Hur många gäster har ni bjudit? Vi har bjudit 93 st, sista O.S.A är idag, men bara 43 har tackat ja och 23 stycken nej. Rästen har inte svarat än!! Känner mig en aning ledsen och besviken! Som att inte de skulle vara nog, den ena serveringspersonalen fick hoppa av pga annat jobb. Så nu måste vi jaga en till.... Känns bara så jobbigt just nu!! Vill bara skita i allt, för de blir bara skit av all planering känns de som! (vet att vi ej gifter oss för festens skull, men de känns ändåså så j*vla B) Kan inte liksom göra någonting föräns man vet exakt hur många som har tänkt sig komma. Varken beställa maten, tårta eller köpa dryck! Varför måste folk vänta in i det sista innan dom hör av sig eller kanske tilloch med dagen efter. Skickade liksom ut inbjudningskorten i slutet på april. Och innan de save the date korten i februari. *Gahhhh* Känns lite meningslöst att ha fest med dj och så efterråt med bara 43 pers....
    Känner samma känsla just nu. Har 2 ur serveringspersonalen som hoppat av, vänner som plötsligt skulle annat... :/ Blev lite huvudbry där ett tag men har nog lyckats fixa andra från stället där vi ska va... O min brors sambo ska/skulle sminka mig + hennes mamma fixa blommor, nu har de gjort slut så jag vet inte var de står och om jag kan räkna med att få hjälp med smink och blommor därifrån eller inte :S. O så en massa andra lösa trådar som hänger överallt o ont om tid :S. Ska iaf träffa prästen på söndag så då får vi iaf ordning på den biten :).

    Vi hade också några som inte osat i tid o fick jaga, de flesta ville komma men hade totalt glömt svara. En har vi bara hört på omvägar att inte kommer, känns ganska respektlöst när man lagt ner tid och pengar på att skicka ut save the date kort och sen inbjudan o så bemödar sig folk inte ens att höra av sig även om de inte tänker komma...
  • moonias

    Många som blev hippade i helgen, kul! Min hippa skulle också varit i lördags men min syster hade fått för sig att jag skulle iväg med jobbet, hur hon nu lyckats få för sig det... Har sagt ända från början att jag inte skulle med på den utflykten... Vet dock att det blir helgen efter midsommar, hon råkade försäga sig (när vi va små visste man ALLTID vad man fick av henne i julklapp/födelsedagspresent, hon är kass på att hålla hemligheter!) att hon skulle komma o prova sin tärnklänning då o att jag inte fick boka in något annat den dagen... Min m2b o andra tärna blev rasande på henne att hon sagt så (planen va att m2b skulle se till att jag va upptagen) så igår fick jag ett brev om att det va bokat ett tandemhopp för mig den 7/7 men det gick jag minsann inte på! Syrran som försökt rädda situationen genom att försöka lura i mig att de flyttat allt till helgen efter men det va så många fel i brevet (olika typsnitt, stod bara datum, ingen tid eller plats för hoppet, felskriver företagsnamn, samt att enligt hemsidan så skickar de MAIL o inte brevpost...!!) så jag genomskådade det! Hehe :P. (Sen har jag hela tiden sagt att helgen innan får de absolut inte lägga det!) Vet dock inte hur jag ska göra nu, berättade för m2b, hade kunnat spela med mot syrran eftersom hon bor långt bort men min andra tärna bor jag granne med o henne kan jag inte gå runt o fejka mot i 3 veckor :S.

  • moonias

    Blev hippad igår! Lite blandat får man väl säga... Har hört att det varit en hel del turer fram o tillbaka med planeringen och det blev visst inte som det först var tänkt (synd, då första planen lät riktigt bra). Kan iaf börja med att berätta att jag varit ganska tydlig (trodde jag iaf) med att jag verkligen inte tycker att det är kul att skämma ut mig, ok att göra småpinsamma saker men inte något förnedrande...
    Började iaf med att tjejerna kom hem till mig och hade världens lista med sig på saker som jag skulle packa, både saker som jag faktiskt skulle använda, och onödiga saker. Sen åkte vi iväg till ett stort köpcentrum där jag blev utrustad med reflexväst och pannlampa under tiaran som jag fått när de kom. Sen skulle jag går runt och fråga folk om de var nöjda med sin parkering o lära dem lite om reglerna som gällde på parkeringen. De skulle sen få göra en quiz på det de lärt sig och för "lektionen" så var priset 20kr o jag skulle även be att få ta en bild med mina "gamla elever". Jag fick poäng för varje elev som jag utbildade. Pinsamt, men ganska roligt ändå (jag är trafiklärare).
    Sen åkte vi vidare och satte oss o hade picknik och under tiden som de dukade fram så fick jag måla en tavla som föreställde det jag tänkte på när jag tänkte på mitt i min sambos förhållande. Sen hade vi picknik o jag fick svara på lite frågor om när vi träffades, det bästa/sämsta med honom m.m. så de som inte hört de historierna fick veta lite mer.
    Sen blev det mindre kul... Jag fick en lista på en massa saker som de ville att jag skulle göra o varje sak gav då poäng o beroende på hur många poäng jag fick så skulle jag i sin tur göra något annat. Det var knappt nånting på listan som jag ens tyckte skulle vara lite småkul att göra, det var ganska förnedrande saker i mina ögon alltihopa... Jag skulle dock börja med att klä på mig rolerblades (sånna gamla med hjulen 2 o 2) som var 2 storlekar för stora o med helt utsliten broms så jag kunde knappt komma nånvart i dem + diverse olika skydd. Sen skulle jag åka fram till folk o malligt säga något i stil med "min mamma tycker att jag är den vackraste isprinsessan i världen". Jag fick på mig alla grejerna men sen gick det inte längre. Där gick gränsen. Jag åkte en liten bit ifrån de andra men kunde verkligen inte samla mig, det kändes SÅ förnedrande.... Utstyrseln var inte så farlig men att sen konfrontera folk på det sättet, det var där det inte funkade. Stod även o tänkte på alla andra saker som de efter detta skulle försöka få mig att göra o som jag verkligen inte någonstans tyckte var roliga :(. Så då bröt jag ihop. Kände mig så otacksam med tanke på all tid o engagemang de lagt ner på att komma på alla sakerna men å andra sidan också lite smått besviken att de inte respekterat den jag är o vad JAG tyckte kändes ok... De insåg dock då att det kanske inte skulle vara så kul med alla uppdragen så då spelade vi kubb o krocket med strut på huvudet o lite andra saker istället.
    Efter det bar färden vidare till en dansstudio där vi dansade poledance vilket var väldigt kul! Är öm i hela kroppen, full av blåmärken (främst på insidan av låren) o har nog upptäckt några nya muskler! Efter en snabb dusch så gick vi sedan ut o åt o sen fick jag välja om jag ville fortsätta ut o dansa eller åka hem. Klockan var över elva då o jag hade knappt sovit natten innan (visste om att det skulle bli av) så jag var helt slut, o såg på många av de andra att de också var trötta så då åkte vi hem.

  • moonias

    Uuuusch måste bara gnälla lite på vädret som utlovas... :( Regn o runt 15 grader som mest! Hoppas verkligen det ändrar sig!!!

  • moonias

    Har slitit i två dagar nu med tårtan! Tänker göra min egen trevåningstårta...! Alla våningar är bakade, fyllda och täckta och ligger i frysen, puh! Nedersta våningen är 45cm i diameter så den blir rejäl! Bara kvar att stapla och dekorera på fredag! Sen ska all mat lagas. Vi får tillgång till lokalen i morgon så då börjar vi fixa där! Festprogram klart idag, ska bara skriva ut o vika vigselprogram. O sen ska klänningen ångas. O så måste vi se till o träna på våran dans, vi har klippt ihop en samling låtar så det blir lite spex av det hela :).

  • moonias

    Vilken otrolig dag! Och vilken tur vi hade med vädret! Inte en droppe regn på oss i nordvästra skåne utan snarare massor med solglimtar och relativt varmt! Regnet kom inte förrän sent på kvällen men det gjorde inget. Bifogar en liten mobilbild, den enda jag sett från dagen än så länge :).Hur gick det för er andra?!


Svar på tråden Fler som gifter sig 14/07-2012