• Anna88

Kan vi skriva så här? Tips tack!

Personligen tycker jag att den sista meningen "Barn är en gudagåva..." låter fel, kanske provocerande för någon men sen känner du ju dina gäster bättre än jag gör. Jag skulle kanske byta ut det mot något i stil med att brudparet önskar att barnen stannar hemma... Tycker att det finns mindre risk för misstolkning, en viss känsla av att barnen får komma men tydligt och klart att ni önskar att de stannar hemma och att det blir en fest för vuxna. Den lilla valbarheten barnfamiljerna då får gör ofta att de är mer positiva att leta efter barnvakt och låter barnen stanna hemma.

men det är bara min åsikt...

• Anna88

Jo det är sant att det är en risk att ge föräldrarna en känsla av att barnen får komma. Tycker ändå att man också måste respektera de som av en eller annan orsak verkligen inte kan lämna sina barn hemma. T.ex. barn som är så små att de ännu ammas, gäster som bor långt borta och har barn. De flesta respekterar ju ändå brudparets önskan och lämnar barnen hemma. Ifall det skulle vara mitt bröllop skulle jag ändå se att mina vänner skulle komma till bröllopet med sina barn även om det är barnfritt än att stanna hemma och inte komma alls eftersom man inte kan lämna barnen.

Men det här är en helt annan diskussion i en helt anna tråd. Är det så att man vill ha 100% barnfritt så är det ju inte så stor skilnad hur man skriver bara det är tydligt men vill man att det låter lite vänligare så skulle jag inte använda den ursprungliga texten..

Sen saknas ju datum, kan vara bra att ha ;)

Svar på tråden Kan vi skriva så här? Tips tack!