• TheAndieGirl

Vi som gifter oss i Varberg 2012

Här tänkte jag att vi som ska gifta oss på fina fina Västkusten kan prata lite om allt möjligt, stötta och hjälpa varandra...

Själv så ska vi gifta oss den 26/5-2012 i varbergs kyrka.

Jag är Stockholmare och har ju inte alla hemma där, varför vi gifter oss just i Vbg är för att min sambo kommer där ifrån, men dock så vet ju inte han vart allt ligger eller vad man kan göra mm,mm...

Så denna tråd är dock inte just för mig utan alla, tanken var väl att alla kan hjälpas åt och komma med förslag till alla eller om man har frågor just om dessa områden....

Väl Mött

• Svar på tråden Vi som gifter oss i Varberg 2012
  • wictory

Hej!

Jag är också en kommande Varbergsbrud 2012 den 28 juli! Kul med en annan att diskutera med!

Vi gifter oss i Träslövs kyrka och ska ha bröllopsfesten i närheten.

Hur mycket har ni planerat hittills? Har ni bestämt er för en lokal ännu?

Vi har kommit ganska långt i planeringen, dvs vi har diskuterat mkt men sedan är det svårt med beslut om t ex färgtema, tärnklänningar, vilka vi ska catera mat från, frisör, boende på bröllopsnatten och liknande. 

Jag hittade just idag en fotograf från Varberg som jag vill använda och ska förhoppningsvis få kontakt med henne i början på veckan - kan tipsa dig om det faller väl ut ;)

Trevlig kväll! 

• TheAndieGirl
    wictory skrev 2011-08-14 21:17:12 följande:
    Hej!

Jag är också en kommande Varbergsbrud 2012 den 28 juli! Kul med en annan att diskutera med!

Vi gifter oss i Träslövs kyrka och ska ha bröllopsfesten i närheten.

Hur mycket har ni planerat hittills? Har ni bestämt er för en lokal ännu?

Vi har kommit ganska långt i planeringen, dvs vi har diskuterat mkt men sedan är det svårt med beslut om t ex färgtema, tärnklänningar, vilka vi ska catera mat från, frisör, boende på bröllopsnatten och liknande. 

Jag hittade just idag en fotograf från Varberg som jag vill använda och ska förhoppningsvis få kontakt med henne i början på veckan - kan tipsa dig om det faller väl ut ;)

Trevlig kväll! 
    Hej! vad kul å hitta någon som ska oxå gifta sig i varberg:)) Vi gifter oss 26/5-2012 i varbergs kyrka och ska ha festen på Träslövsgården.

Vi har kommit rätt så långt i planeringen, Kyrkan bokad, festlokal bokad, Hotel till dom som åke härifrån stockholm har vi ocå bokat.

Temat har vi valt blev vinrött, Vi tänkte oss ljusrosa innan men tillslut så blev det vinrött...

Boende på bröllopsnatten tog vi på Varbergstats hotel, tyckte att dom hade bäst erbjudande, Om man bokar ett bröllopspaket där som kostar inkl rum ca 2300. så fick man när man kom dit på natten lite Champange med fruktkorg mm, och självklart frukost och så fick man något på spaet dom har där...

Jag tror att jag ska anväda mig av monicas som ligger mitt inne i stan, tänkte på att det låg nära kyrkan.

Nu när vi åker ner i jul så ska vi boka M2B kostym, Blommor och tårta.. läste på en tråd här om man vill ha billiga blommor så ska man andvända sig av Monicas handelsträdgård som ligger i göteborg, så jag tänkte ringa till henne i morgon och kolla vad hon ska ha för pris på alla blommor.))

Vad är eran anledning att ni gifter er i varberg???

Ha en trevlig kväll:))

Andrea
  • wictory

Tjena! Vi bor i Gbg men gifter oss i Vbg eftersom vi är uppvuxna där - var ganska självklart val :) Jag funderar på Agaton sax som frisör - verkar mysigt då man får frukt o skumpa, hehe... Bokade fotograf igår - Don't blink som ligger på norrgatan. Kolla på deras hemsida, vi pratade m Karin Linde och hon var super trevlig. Vi fick direkt förtroende för henne, så skönt att bocka av det på listan ;) Vi funderar också på att bo på Stadshotellet, blir nog bra. Hur tänker du m klänning? Jag har redan köpt en som jag lät sy upp i Kina för inga pengar alls - så fin! Men ska ändå kolla runt på andra här hemma. Ska till Svahns i Kungsbacka idag o kolla kläder till m2b - puh, det kommer att bli spännande... Vinrött som tema, fint! jag är just nu inne på vitt, svart och ljusrosa.. Men diskussionen med mannen väntar, hehe... Träslövsgården är ju perfekt som festlokal - har du varit där? var där för första gången förra veckan - kommer bli grymt m rätt dekorationer :) Hur har ni tänkt m brudfölje?

• TheAndieGirl

Heej! Ja det var ju självklart att ni ska gifta er i Vbg, för oss var det oxå lika självklart eftersom min m2b är uppvuxen där och bodde där tills han flyttade till sthlm.

Ja, jag funderade oxå på Agaton sax tills jag kom till Monicas, för Agaton sax gav mig ett pris på 1500 och uppåt beror på vad för uppsättning man vill ha och om man behöver löshår mm och sen kostar brud make -upen oxå på det... så jag kände kanske att det kunde springa iväg lite i pengar... Monicas har ju ett brud paket som kostar 3000.- oavsett vad man ska ha för uppsättning och där ingår även smink, löshår (om man behöver det) , bubbel och frukt... men dock så har ju min m2b en tjejkompis som gör grymma uppsättningar och smink och hon skulle ta 1500.- men jag vill ju sitta i en salong på våran stora dag, att sitta hemma hos någon känns som det tappar charmen lite ;) hehehe

Våran fotograf är min arbetskompis, som arbetar med det på fritiden, Hon ville göra det för oss sa hon men det gick vi inte riktigt med på, så vi kom överäns om att vi ska betala för hennes mat och uppehälle.

Jag hade ju hittat en sida på blocket som sålde klänningar från kina, åkte till henne och beställde min klänning, skulle bara kosta 1900.- klänningen kom och jag blev så besviken:(

Vi kom ju överens om, skulle inte klänningen sitta bra så skulle jag få köpa annat utav henne.
    Men där fick jag mina fiskar varma... jag kontaktade henne efter jag hade varit där och provat klänningen och sa att jag inte var nöjd.

Får inte mina pengar tillbaka eller får handla något av henne... som tur är så la jag bara 700.- till en början som jag skulle få tillbaka om jag inte tyckte om klänningen enligt henne. men nu får ja inget... lite irriterad är man.

men nu så hittade jag en klänning på blocket som är så himla fin, så den kommer till mig nästa vecka. Blev så lycklig när jag såg den... den hade allt jag bara önska :)

ÅÅÅ vad roligt att kolla på klädet till han, min m2b blev så nervös när han provade sin klädsel så han kunde knappt knäppa knapparna:) heheh

Svart, vitt och ljusrosa, det lät väldigt fint, älskar dom färgerna:)

Ja, visst är det än sån fin lokal Träslövsgården, Vi var där för en mån ca, och nu på lördag ska vi dit för Jockes kompis gifter sig... ska bli spännande och se hur dom har gjort med lokalen :)

Ang brudföljet så tänkte vi köra det Amerikanskt, pappa som leder mig.

Jag har 4 st tärnor och så har jag mina barn som brudnäbbar, min äldsta ska vara ringbärare.

Han har 3 st och dom ska stå framme redan vid altaret och även ta hand om gästerna som kommer:)

Hur hade ni tänkt er ???

Hur har du tänkt dig med håret, slöja eller inte???

• wictory

Hej!

Hmmm nu har du gett mig lite att tänka på när det gäller frisör.... Monicas låter ju ändå ganska bra där med att man får hela paketet... Och att det är samma pris oavsett frisyr! Ska nog tänka om lite där tror jag..

Berätta gärna hur det gick med blommorna från Handelsträdgården i Göteborg! Har kollar runt lite hos florist i Varberg men en bra deal är alltid roligt att göra.

Utöver den "officiella" fotografen ska en kompis till min m2b följa med oss hela dagen/kvällen och ta kort - han tycker sånt är så kul. Bra för er att du ha en kollega - kan nog vara lite mer bekvämt under fotograferingen :)

Åhhhh! Vad tråkigt att höra om din första klänning!!!! Vilken människa! Tur att det inte var mer än 700 kr som du gick miste om men pengar är alltid pengar.. Kul att du hittat din klänning "of your dreams"  Glad Lägg gärna upp en bild när du får den så jag kan se den också ;) Jag har ju också redan köpt en klänning och ska försöka lägga upp den så snart som jag får det att funka här - har varit knepigt på sistone..

Skriver mer senare - min m2b stressar mig med att vi ska ut o gå o sen till stan... Puh!

TTYL  Skrattande

• wictory

Tja!

Nu har temat ändrats till vitt, silver och STRAND ;) Blir nog bra, ska börja plocka på mig massa snäckor!

Här är mina klänningar som jag har bestält:

Köpte den nedersta först och sedan den översta i förrgår - kunde inte låta bli - de är ju så billiga! 1 500 kr och sedan 1 200 kr ;) Lovely. Kanske blir en tredje - den som som är finast använder jag, den andra som trashthedress! 
  • FinLisa

Gör ett försök att blås liv i denna tråd då vi precis börjat planera vårt bröllop som blir i varberg. Är ni kvar och finns det kanske fler så vi kan tipsa varann. Vi bor inte heller i varberg o det vore toppen att få massa tips!!

• wictory

Hej igen!

Var ett tag sedan!

Jag har haft en paus i planeringen av bröllopet eftersom jag jobbat så mycket... Men nu har vi beställt inbjudningar som kommer lagom till julledigheten då vi ska skicka ut dem till alla nära och kära :)

FinLisa: Hej! Hur långt har du kommit i planeringen hittills? 

• FinLisa

Vi har inte kommit längre än att vi bestämt oss för varberg, i sommar :) Det är så svårt att veta var man ska börja! Vi är åtminstone inne på kyrkbröllop och att antingen vara på en restaurang eller hyra personal om vi hyr någon annan lokal. Vi blir dock inte så många (vi bjuder 50 gäster, inkl några barn och räknar med inte alla kan) så jag tror inte att man får boka en hel restaurang under högsäsong då. Jag tänkte kika in i ett par buktiker innan jul och se vad de har för klänningar. Hår och smink låter ju jättedyrt men som ni säger vill man ju vara på salong även om man har kompisar som kan.

Känns som vi är lite sent ute men det ska nog ordna sig :) Hur stora bröllop kommer ni ha och hur gör ni med mat och dryck?

• wictory

Vi kommer vara ca 80 gäster (pendlar troligtvis mellan 70 och 90.... fler än vi tänkt..). 

Avseende mat och dryck har vi redan bokat en kock som kommer att fixa en grillbuffé. Träffade honom i oktober - i god tid innan. Skönt att slippa tänka på det mer :)

Dryck köper vi till störst delen i Tyskland och gör en lite weekend av det i juni. Vi kompletterar m systemet så att vi kan lämna tillbaka eventuellt överflöd.

Längtar till tusen tillsammans med fantastiske m2b - ska bli så otroligt roligt!

Temat kommer vara Strand men inte vara tydligt (inte fastklistrad sand eller snäckor mm..). I lokalen kommer vi ha vita dukar, vita segel i taket, vita och mörklila kinesiska rislampor i olika höjd i taket och krukor med lavendel på bordet  (med brunt gammaldags papper runt krukan som hålls uppe med grövt snöte som liknat tamp).  

Vad har ni för tankar? 

Svar på tråden Vi som gifter oss i Varberg 2012