wictory skrev 2011-08-14 21:17:12 följande:
Hej!
Jag är också en kommande Varbergsbrud 2012 den 28 juli! Kul med en annan att diskutera med!
Vi gifter oss i Träslövs kyrka och ska ha bröllopsfesten i närheten.
Hur mycket har ni planerat hittills? Har ni bestämt er för en lokal ännu?
Vi har kommit ganska långt i planeringen, dvs vi har diskuterat mkt men sedan är det svårt med beslut om t ex färgtema, tärnklänningar, vilka vi ska catera mat från, frisör, boende på bröllopsnatten och liknande.
Jag hittade just idag en fotograf från Varberg som jag vill använda och ska förhoppningsvis få kontakt med henne i början på veckan - kan tipsa dig om det faller väl ut ;)
Trevlig kväll!
Hej! vad kul å hitta någon som ska oxå gifta sig i varberg:)) Vi gifter oss 26/5-2012 i varbergs kyrka och ska ha festen på Träslövsgården.
Vi har kommit rätt så långt i planeringen, Kyrkan bokad, festlokal bokad, Hotel till dom som åke härifrån stockholm har vi ocå bokat.
Temat har vi valt blev vinrött, Vi tänkte oss ljusrosa innan men tillslut så blev det vinrött...
Boende på bröllopsnatten tog vi på Varbergstats hotel, tyckte att dom hade bäst erbjudande, Om man bokar ett bröllopspaket där som kostar inkl rum ca 2300. så fick man när man kom dit på natten lite Champange med fruktkorg mm, och självklart frukost och så fick man något på spaet dom har där...
Jag tror att jag ska anväda mig av monicas som ligger mitt inne i stan, tänkte på att det låg nära kyrkan.
Nu när vi åker ner i jul så ska vi boka M2B kostym, Blommor och tårta.. läste på en tråd här om man vill ha billiga blommor så ska man andvända sig av Monicas handelsträdgård som ligger i göteborg, så jag tänkte ringa till henne i morgon och kolla vad hon ska ha för pris på alla blommor.))
Vad är eran anledning att ni gifter er i varberg???
Ha en trevlig kväll:))
Andrea