• MsChevy

Bröllopsfest när Alvastra, Östergötland??

Hjälp!!! Letar efter en stor lokal som är nåt över det vanliga  närheten av Alvastra (Vadstena, Ödeshög, Skänninge, Motala, m.m.)
    Nån som vet om nån sjysst lokal? Och ni som gift er där, hur har ni gjort? Vill gärna se bilder från era bröllop!!! 

• Svar på tråden Bröllopsfest när Alvastra, Östergötland??
  • Tilia

Vi gifte oss där! =) Helt fantastiskt ställe!! Har ni fått atg i fotograf? annars kan jag tippsa er om en jätte bra! =)
    Vi hade festen hemma hos min mans föräldrar i Väderstad. Maila gärna om du vill se bilder eller diskutera något! =)
    e.nockmar@gmail.com

• Syrinx

Åh, Alvastra är fantastiskt!
    Vilseberga bränneri utanför Borghamn ska vara väldigt vackert, det är mitt bästa tips. I Vadstena har bl. a. Klosterhotellet bröllopsfester. Kanske att Ladugård 206, på väg 206 mellan Vadstena och Skänninge, också ordnar bröllopsfester? Det är en jättehäftig lokal iallafall och de gör supergod mat!

• Tilia

Turisthotellt finns ju oxå och det är ju nära o bra!

• MsChevy
    Tilia: Jag vill jättegärna se bilder!!! Åh, va spännande!!!
    Vi har avskrivit Turisthotellet, är inte riktigt "oss" (men tack för tipset!)

Syrinx: vet du var jag kan hitta bilder på Vilseberga Bränneri eller hur jag kommer i kontakt med dom? Hittar dom inte på nätet... Ska kolla upp Ladugård 206, låter rätt fränt...

Aleta:
    har du nån uppfattning om pris på klosterhotellet? Är ju så vackert där!
  • Aleta

Tyvärr har jag ingen aning om priser, jag var bara gäst.

• Syrinx
    MsChevy skrev 2011-08-15 20:26:48 följande:
    Syrinx: vet du var jag kan hitta bilder på Vilseberga Bränneri eller hur jag kommer i kontakt med dom? Hittar dom inte på nätet... Ska kolla upp Ladugård 206, låter rätt fränt...

Här på Rådhuskällarens (i Vadstena) hemsida finns en bild av utsidan iallafall, tillsammans med kontaktuppgifter till dem på Bränneriet.
    www.radhuskallaren.com/main.php&link_type=0&link_parent=49b0f32e09b47&lang_id=0 

Länk till Ladugårds kontaktsida:
    www.ladugard206.se/v5/Kontakt/index.asp

Vad gäller Klosterhotellet, så ligger de ganska högt i pris om jag minns rätt. Vi kollade på dem för vår bröllopsfest men det kostade för mycket, och även om jag nu ser att de gjort om menyerna lite var det inte riktigt i vår smak heller. Vi ska ha festen på församlingshemmet inne i Vadstena och caterar mat från Restaurang Hörnet! 
Svar på tråden Bröllopsfest när Alvastra, Östergötland??