• lenalong

Begravningkänsla på kortet?

Ser det här ut som ett begravningskort? Jag ville hålla det enkelt o tyckte det blev fint men fick då kommentaren att det såg ut som ett begravningskort!?
    Ska tilläggas att det bara är baksidan, inne i kortet blir det mer färg..

• Svar på tråden Begravningkänsla på kortet?
  • Rollon

Hmm ja jag skulle nog hålla med om att det ser mer ut som sorg än glädje men det står ju bröllopinbjudan på så det vore bra underligt om någon trodde något annat. Jag tycker ni kan behålla korten som dom är.

• MrsT2011

Jag hade färglagt stämpeln, till exempel rosa eller röd ros beroende på ert tema samt gröna blad.

• Pinkgrape

Jag tycker det ser jättefint ut :) Om det är mer färg inne i kortet, så borde det väl inte vara några problem? :) Kör på det du själv tycker är fint!

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • marimekko86

Jag gillar ju såndär enkel och stilren design så för mig är det en bröllopsinbjudan, men jag kan förstå att folk ändå förknippar det med sorg då det är svart, vitt, utan rosetter, glitter och annat grejs. Om man hade texten i svart glitter skulle den  genast se mer bröllopsaktig ut, eller en rosett eller nåt...men som sagt jag tycker den är FIN

• Rollon
    MrsT2011 skrev 2011-08-09 12:23:25 följande:
    Jag hade färglagt stämpeln, till exempel rosa eller röd ros beroende på ert tema samt gröna blad.
    Bra idé.
  • hjgs

tycker den är fin, behöver inte vara nå mer tänker inte på begravning när jag ser den

• Cantaton

Jag tänker vackert, romantiskt och gammeldags. Jättefin. Jag sjunger ofta på begravningar och sådär brukar varken eventuella inbjudningar eller program se ut

• lenalong

Ja jag har prövat att färglägga men tycker det tar bort det där stilrena, vill att folk ska få en överaskning när de sedan öppnar kortet o det är en massa färg.. Men jag skall nog ha ett färgat band med rosett runt när jag skickar det så det kanske lyfter upp det lite?

• Kattpoet

Jag tycker det ser fint ut och inte som begravning. 

De begravnings inbjudan jag har fått har haft mycket mer färg, aldrig rosor och  mer guld på än denna. 

• passionsblomman

Jag tror du fått kommentaren pga den svarta ramen runt kortet. Förr var det så, att om man fick ett "brev med svarta kanter" så var det ett dödsbud. Du har kanske hört uttrycket att något kan ha "sorgkanter"? Då är det svart i kanterna.
    När man jobbar som florist och gör sorgarrangemang, så har man särsilda kort för de sista hälsningarna. De har en svart ram. Än idag alltså, och det är ett BIG no-no att ta de korten att skriva hälsningarna i andra buketter. Just för att de är sorg-kort.

Det tror jag är förklaringen till den reaktion du fått.

Sedan innebär ju inte det att du fördenskull måste ändra kortet. Men det kan ju vara bra att veta varför någon händelsevis kan reagera. Kanske särskilt äldre. Men det behöver du ju inte alls låta styra ditt val.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Begravningkänsla på kortet?