• MrsT2011

    Tips till er som gör egna tackkort!

    Denna design utvecklade jag efter att ha kollat i en inspirationspärm på Panduro. Så nöjd!



     


  • Svar på tråden Tips till er som gör egna tackkort!
  • MrsT2011

    Pappret ser lite gråaktigt ut på bild märker jag nu, i själva verket är framsidan lika ljusgrön som blommorna i min brudbukett!

  • MrsT2011

    Ha ha, nej för tusan! Ta er tid att smälta intrycken innan ni börjar tänka på tackkorten! Jag var ganska snabb, köpte allt material två veckor efter bröllopet och skickade ut korten knappt två månader efter bröllopet.

    Tror att etiketten säger att de ska skickas ut senast tre månader efter bröllopet. Gott om tid alltså! =) Lycka till på lördag!

  • Pinkgrape

    Haha okej, skönt att höra.. då kan jag pusta ut en aning! Känns ju samtidigt skönt att få det gjort inte alltför långt efter, men då kan vi gott ta det drygt en månad efter iaf :)

    Man skickar till alla som var med på bröllopet? Skickar man till andra, som kanske uppvaktat en men inte var med på själva bröllopet?

    Tack så mycket :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Annooo

    Åh vad bra., Har ju inte alls tänkt på detta med tackkort men givetvis måste man ju skicka ut sånt :)

    tack för påminnelsen, denna lägger jag i favorit trådar så man inte glömmer av det tills dagen är gjord! dock ett bra tag till men ändå hehe.. :)

  • MrsT2011

    Ja alltså, detta skickade vi till alla som var med på bröllopet plus de extremt snälla släktingar som skickade present trots att de inte var bjudna.

    Till de som skickade telegram, vanligt kort eller liknande, samt till kollegorna som ordnade mini-hippa (de var inte bjudna) gjorde jag en enklare variant men med samma foto på insidan. (50 utskrifter på matt papper för 70 kr på www.smartphoto.se, tidigare ExtraFilm.)

    Här är den enkla varianten, ett glansigt A4 som veks dubbelt och dekorerades:


  • Aniara4
    Pinkgrape skrev 2011-08-09 11:51:35 följande:
    Man skickar till alla som var med på bröllopet? Skickar man till andra, som kanske uppvaktat en men inte var med på själva bröllopet?
    Ja, man tackar ju inte för att folk var med på festen utan för uppvaktningen/presenterna. Så om någon har skickat ett telegram eller gett en blomma eller present, så får de ett tackkort. I ert fall har ni ju fått själva festen i present, så då tackar ni förstås för att de gjorde festen möjlig osv.

    Och glöm inte att skicka kort till alla på Bröllopstorget och tacka för bröllopsnatten! Flört (pics or it didn't happen!)
  • Pinkgrape
    Aniara4 skrev 2011-08-09 12:12:53 följande:
    Ja, man tackar ju inte för att folk var med på festen utan för uppvaktningen/presenterna. Så om någon har skickat ett telegram eller gett en blomma eller present, så får de ett tackkort. I ert fall har ni ju fått själva festen i present, så då tackar ni förstås för att de gjorde festen möjlig osv.

    Och glöm inte att skicka kort till alla på Bröllopstorget och tacka för bröllopsnatten! Flört (pics or it didn't happen!)
    Haha ja, det var precis det jag tänkt. Att man bör ju som tacka alla som uppvaktat en på något sätt. Kanske inte de som bara sagt grattis på jobbet, men de som du säger, skickat ett kort, gett en blomma eller liknande. Vi har någon som inte kan komma på festen och har valt att ge oss en bröllopspresent istället, så tänkte att man bör ju som skicka ett kort till den också.

    Jag kommer lägga upp massor med bilder! :D Hade jag haft adresser till alla, så hade jag inte tvekat på att skicka riktiga tackkort till hela bunten :) Fy bubblan vad det finns snälla personer här inne alltså!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Tips till er som gör egna tackkort!