• Lollan01

    Skelleftebrudar 2012

    Åh va kul att det finns en Skellefteå tråd!
    Jag hakar oxå på här,
    Vi ska gifta oss borgeligt och tänkte gifta oss & ha festen ute på en ö där vi har släkt som har stuga.
    Vi planerar att hyra ett 5X10 tält men frågan är bara hur många som rymms där utan att det blir för trångt..som det ser ut nu så blir vi kring 40 pers.
    Men vi hoppas såklart på kanonväder så man slipper stänga in sej i tältet och kan ha öppet (bara använda taket)

    Har ni varit och kikat på klänningar  här i stan?

  • Lollan01
    Mei Lin skrev 2012-02-19 12:32:28 följande:
    Lollan01: Nej har inte kollat i Skellefteå utan föll för min direkt på ebay, men jag ska ta en tur till atelje Elisabeth Viktoria för att kolla om dom har någon fluffig underkjol som passar.

    Ja man får hoppas på fint väder, men det är nog bra att ha en reservplan för den svenska sommaren är ju ändå den svenska sommaren...Obestämd
    Ok, jag har oxå hittat superfina klänningar på nätet till en bra peng...men jag tänkte att jag borde fara och prova klänningar som är i samma stil som de jag har fastnat för, så att man ser om man passar i modellen =)
    Jag har hört väldigt gott om Cinderella i Pite så jag tänkte mej dit en sväng för de har tydligen väldigt bra utbud.

    Är det bara Atelje Elisabeth vi har i stan? Visst fanns det nån Desiree oxå?
  • Lollan01
    JohannaLun : Vilken fin klänning du hittat!!
    Joo, jag läste oxå nått om mellan 0,75 kvm - 1kvm..
    Nu när vi kikat igenom gästlistan så blir vi lite fler än vad vi tänkt från början (om nu alla kan komma)
    så det blir förmodligen så att vi köper ett tält, typ 5x12 eller liknande för att få plats med alla.
    Att köpa ett tält var inte så mycke dyrare än att hyra ett i storleken som vi behöver.
    Nu hoppas vi ju att det är fint väder så man inte behöver vara i tältet så jättemycket och att man då även kan ha "väggarna" öppna. Vi funderade även då på att låna ett lite mindre tält av nåra bekanta där man kan ha maten & musikanläggningen.
    Vi tänkte gifta oss den 7/7, nidå?

    daniiel: Ja, vi tror det blir superbra ute på ön Bredskär, oftast är det riktigt bra väder där så vi får välla hoppas att vädergudarna är med oss då!

    Till veckan ska jag åka upp till brudbutiken i Pite för att prova lite olika modeller på klänningar sedan blir det att fördjupa sej ännumer i sidor på nätet..
  • Lollan01
    daniiel skrev 2012-02-23 21:49:29 följande:
    Aha, där är det ju verkligen jättefint :) Min faster och hennes familj har stuga där, så vi har spenderat ett antal midsommrar där ute :) Ja, vi har ju varit där annars också men.. ja. Hoppas verkligen att ni ska ha tur med vädret :) Hur löser ni det annars?
    Okey, ja då vet du ju hur fint det är =)
    Vi hoppas på tur med vädret, annars så får man väl vara inne i tältet om de skulle regna..de e därför vi känner att det kan vara klokt att hellre ha för stor tält än ett för litet =)
  • Lollan01
    Wedding12 skrev 2012-02-24 21:57:17 följande:

    Hej!

    Vi ska också gifta oss under  våren 2012 i Skellefteå.

    Vi funderar om någon av er, vet någon bra musiker till vigseln? Ni är väl i samma sits som oss, vi har läst igenom det flesta trådar om detta och har ej hittat något i Skellefteå trakten.

     En sak till är det fina transsportmedlet mellan kyrkan och festen något tips? Det vi har hittat där är bilformedlingen.se. Någon som känner en med fin bil alt häst med droska.


    Vad vill ni ha för slags musiker?
    Trubadur, trubadurer, eller ett band kanske?
    Jag kankse har lite tips, men det beror på vad ni e ute efter =)
  • Lollan01
    Wedding12 skrev 2012-02-26 18:24:14 följande:

    Tanke kring musiker är en sångare med kompande gittar, fast det är inte skrivit i sten. Kantorn spelar in- och utgångsmusik samt psalmerna. Musik valet kring låtar är: Ainbusk och Chicago, samt en egen komponerad låt. Alla förslag välkommnas.


    Mitt tips är dessa: http://www.voicebox.se/ (typ samma stuk som real group) Om ni inte vill ha hela gruppen så kan säkertligen dom sjunga solo eller duetter. Alla i gruppen är superduktiga!
  • Lollan01

    Igår var jag upp till Pite för att gå på Cinderella brudaffären och jag hittade klänningen med stort K!
    Min tanke var egentligen att åka dit och prova olika modeller för att se vad jag skulle passa i och sedan beställa en på nätet.
    Men nu blev det ist att jag köpte en klänning därifrån!
    Hon avrådde starkt från att beställa från nätet, typ "kina-klänningar"
    Hon hade haft många som varit in till henne för att få hjälp att fixa till sådan klänningar som inte alls var såsåom dom hade tänkt sej när de beställde...Vissa hade varit nöjda, men större delen missnöjd.
    Sen upptäckte jag att de modeller som jag trodde jag skulle passa i inte alls var lika fina som jag hade tänkt mej..så att PROVA måste man nästan göra ( ja om man inte är typ180m, pinnsmal och passar i allt! )

  • Lollan01
    daniiel skrev 2012-02-29 21:51:59 följande:
    Jätteroligt att du hittat dig en klänning :) Vad blev det för någon? :)

    Och förlåt men.. någon som driver/jobbar i en brudbutik, vad ska hon säga om "kinaklänningarna"? ;P Säger hon att de är bra, så riskerar hon ju att försätta sig själv i konkurs om det ryktet sprids. Dessutom så träffar hon de brudar som är missnöjda, men vad vet hon egentligen om antalet brudar som är nöjda? De kommer ju knappast in med sina klänningar och berättar hur nöjda de är ;) Jag menar inte att alla "kinaklänningar" är toppenbra, men jag skulle aldrig avråda någon faktiskt :) Jag är dessutom inte pinnsmal eller 180cm lång, prövade inte en enda klänning, men jag tycker själv att klänningen jag valde (kinaklänning) är både väldigt fin och smickrande för min kropp :D Nåja, jag tänker inte sätta igång en diskussion kring denna saken, har varit alldeles för många sådana redan här. Huvudsaken, tycker jag, är att man hittat en klänning man är nöjd med, har råd med och känner sig fin i - oavsett varifrån den är!
    Jag sitter på jobbet nu å försöker hitta klänningen på nätet, men hittar ingen bild..Så jag lägger in den imorgon ist så får ni se vad de blev =)

    Oj, alltså jag menade inte att starta en disskusion om det kinaklänningarna.
    De e säkert många med dej som blivit nöjda med inköpen =)
    Jag ville väl mest bara påpeka att jag kände själv att det var så värt att ha varit och provat modeller för att se vad man kan passa i, vad som är mest smickrande för ens figur =)
    Sen är det ju självklart så att hon konkurerar mot andra företag, men hon berättade att hon varit i branchen i typ 30 år och mött många som varit missnöjda ..men även endel nöjda.
    Jag ville egentligen ha tag i en billigare klänning på nätet eftersom jag inte "behöver en kyrkofin klänning", men jag blev helt kär i en klänning och kände att även om jag nu betalade ca 4000kr så bör jag kunna få tillbaka ca 2000kr när jag säljer den.. Å att ha lagt ut 2000kr på en klänning som kommer att vara tillsydd efter mej e ju ändå helt ok =)
  • Lollan01
    daniiel skrev 2012-02-29 22:11:51 följande:
    Okej, väntar med spänning! :D Jag äääälskar brudklänningar! haha

    Nej, förlåt, det var verkligen inte min mening att starta en diskussion kring det heller. Jag menade mest bara att kinaklänningar överlag har lite oförtjänt dåligt rykte faktiskt. Jag har full förståelse för att man vill pröva modeller innan, även för att man vill köpa i butik. Jag menade inte på det sättet, att jag skulle tycka det var onödigt eller dumt, inte alls. Som sagt, huvudsaken att man hittar sig en klänning man är nöjd med, oavsett vart den kommer ifrån :) Det är vad jag tycker.
    Okey, ja jag har läst runt på olika forumtrådar och de verkar vara delade meningar om kinaklänningarna..å jag hade säkert beställt en själv oxå om jag inte hade blivit kär i kläninngen jag provade igår
    Men ja, som du skriver att det är ju huvudsaken att man blir nöjd själv
    Imorron ska jag iväg och kika lite mer på ringar...ännu en grejj man måste besluta sej om...Jobbigt med att många ta en massa beslut

    Bilden kommer imorrn så håll ut tills dess
  • Lollan01


    daniiel skrev 2012-02-29 22:23:27 följande:
    Haha ja, då var det nästa sak då ;P Har du något speciellt som du är ute efter i ringväg? :)

    Ja, jag får försöka ;) hihi
    Joo, jag har en tanke hur den ska se ut, men vi får väl se i slutändan hur det blir =)
    Våra nuvarande förlovningsringar är i vittguld med rundad form, så jag tänker mej att
    jag ska fortsätta i samma stil och lägga in nå blingbling som "sneddat i ringen"

    Här är ialfall klänningen som jag har köpt, såklart mycket snyggare i verkligheten än på bild..
    Sen ska den ju sys upp och till när det närmar sen bröllopet för att den ska sitta som ett smäck på mej  =)
  • Lollan01
    daniiel skrev 2012-03-01 17:03:26 följande:
    Okej, ja det låter ju som en bra idé :)

    Jättefin klänning! :D Roligt också att det inte är den mest vanliga modellen tycker jag, utan lite annorlunda (tex inte axelbandslös A-linje, som också är fint iofs) och den ser väldigt romantisk ut :)
    Ja, den var lite annorlunda och åt det romantiska hållet =)
    (det är bhbandet som syns närmast kameran)
    Men blommorna går att fortsätta med över den bortre axeln om man vill..och det kommer jag att vilja =)
  • Lollan01



    Såhär ser den ut bakifrån (blomstergrejjen på axeln ligger ju inte exakt som den ska vara utan är bara slarvigt ditsatt =)
    Den är draperad bak & har lite släp i orginalmodellen, men jag kommer förmodligen inte att ha något släp eftersom det blir lite bökigt att ha på ön vi ska vara på, så den blir nog golvlång..


    daniiel skrev 2012-03-01 18:40:58 följande:
    Ahaa, så det är som en one shoulder då? Snyggt! Och blommorna var väldigt fina tycker jag :) Hur ser den ut baktill? Är den draperad där också? Har den släp eller är den golvlång? :)
  • Lollan01

    Var ju och kikade lite på ringar idag, och detta är dagens favorit!
    Det är lixom en överliggande ring som fint går ihop med förlovningsringen.
    (om det blir denna så ska den ju vara precis i samma bredd som andra ringen)

    Egentligen hade jag tänkt en annan slags ring..men just idag blev denna favoriten
    De e ju jäääättesvårt med ringar
    ( hade kanske varit lite lättare om man hade en budget på typ 20.000 på en ring dock )

    Va tycks?


  • Lollan01
    Johannalun skrev 2012-03-02 09:56:41 följande:

    Jag har ju beställt en kina klänning, men de har inte kommit än. Så jag återkommer med synpunkter då den dykt upp;)


     


    Lollan01: Fin kklnning och super snygg ring!:)


    Åh, ok. Vilken har du beställt?
    Hoppas den kommer att passa dej som ett smäck!
  • Lollan01
    daniiel skrev 2012-03-02 12:32:56 följande:
    Lollan01 - Klänningen var väldigt vacker bakifrån också :) Jag förstår om du inte vill ha släp, blir ju betydligt enklare att röra sig då och ska man vara utomhus.. ja, då hade inte jag heller valt att ha släp :P Ska du ha någon underkjol till klänningen?

    Ringen såg väldigt fin ut. Jag tycker det är snyggt med såna överlappande :) Haha ptja, jag hade varit glad om jag hade haft en budget på 5000kr för en ring ;P

    Johannalun - Just ja, du hade beställt från ebay va? :) Det är verkligen till att ha is i magen att våga det! Det hade jag aldrig vågat :P Jag hade valt något av de mest rekommenderade kinaföretagen, men det finns ju faktiskt brudar som fått hem jättefina klänningar från ebay också, så det kommer nog bli bra :D
    Jorå, den e mycket fin baktill oxå, fint fall på hela klänningen =)
    Haha..nä precis, är ju svårt att partaja till på en ö om man ska ha långt släp!
    Nja, jag tror inte att jag kommer att behöva ha någon underkjol, för den är inte så genomskinlig,..men ska undersöka saken närmare så man int står å flashar baken

    Jaa, jag hade inte ens tänkt en överlappande design, men där ser man hur det kan bli när man går i affärerna och provar
    Hur ser din ut daniiel?
  • Lollan01

    Johannalun: Den såg superfin ut klänningen, hoppas du blir nöjd med den =)

    Jag har själv beställt saker från ebay för att tillverka inbjudningskort men det har snart tagit 2 veckor för vissa saker att komma så jag börjar känna mej lite småstressad för jag hade tänkt att vi skulle börja skicka ut dom tillveckan. Nu är det ju bara 4v månader kvar innan the big day!

    Hur långt i planeringen har ni andra kommit?

  • Lollan01
    Cattadefea skrev 2012-03-07 20:32:09 följande:
    Vilken härlig klänning. Ser helt underbar ut. Vad är det för tyg i den?
    Ja den e alldelles underbar =)
    Den är både i Chiffong & satin
  • Lollan01
    Johannalun skrev 2012-03-07 19:47:34 följande:

    Ja, jag hoppas de me, väntar med spänning!


    Jag beställde lite smink som skulle ta 10-25 dagar och de tog närmare 25 dagar, så du ska se att de snart kommer.


    Vi gifter oss om 5 månader. Har bokat festlokal och kyrka, valt tärnor och marsalkar, valt färg tema, beställt små "favours" till gästerna, beställt min klänning, valt klänning till tärnorna som ska beställa snarast.


    Har en kompis som ska fixa mitt hår, min bästa kompis är kock och ska styra maten, min syster ska göra tårta så den ska vi provsmaka nu i helgen.


    Och vi hoppas på att få ut inbjudningskorten innan månaden är slut.


    Okey, då kanske jag kan lugna mej ett tag då med att kontakta posten för att efterlysa paketen

    Du verkar ha hunnit med mycket och ligger bra till i planeringen=)
    Ska ni ha ett stort bröllop? Var ska ni ha festen?
  • Lollan01
    Jolaa skrev 2012-03-22 19:43:40 följande:
    daniiel: Nää, jag är rätt ny här på bröllopstorget och de här är första tråden jag skriver i :)
    Men va intressant, att nån fler ska gifta sig där! Vem är hon då?

    Aha, vart på ön har dom sin stuga? Får man fråga vad dom heter?
    Jag har inte varit in här på ett tag och blev alldells full i skratt när jag läste att det var en till brud som skulle gifta sej på Ön Bredskär i Juli, Bredskär är ju inte så stort och vad är oddsen lixom

    Men som det ser ut nu så kommer vi att skjuta på vårat bröllop till någonannan sommar för att vi har nyss fått veta att vi väntar smått!! Och eftersom både jag och min fästman ville ha en partyfest med våra vänner så vill inte jag vara gravid när vi ska gifta oss =)
    Så jag har sparat allt vi planerat till festen och klänningen ligger fint i garderoben och väntar
Svar på tråden Skelleftebrudar 2012