• Nikkita

    Mörklila som temafärg - fler än vi?

    Vi kommer att ha olika nyanser av lila som huvudfärg sen vitt & görnt för att kompletera Glad
    TS de lila skorna är ju bara såå snygga, vet du vart man kan hitta dem & vad de kostar?
    Här kommer lite fler inspirationsbilder SkrattandeBröllopskamera, Ljuslila med hjärtaPlaceringskort Fjäril, LilaBordslöpare, LilaDekorationsblomma stor, LilaRosenblad, LilaOrganzapåse, Lila

    Ni som ska ha gröna äpplen. Har ni sett bordsplacerings"korten" där man har ett grönt äpple & skriver namnen på pappersblad? Tycker det är super häftigt.

  • Nikkita

    Eftersom alla här inne har lila som färgtema. Är det någon som har samma färger i sina inbjudningskort & hur ser de i så fall ut? Bilder uppskattas som alltid Glad Jag har försökt hitta i rätt färger & med motiv som passar oss, men tycker inte att det finns några jag vill ha på nätet... Måste kanske designa själv! 

  • Nikkita

    Har nu köpt dessa underbara fjärilar & väntar på att de ska komma med posten! Vi ska dekorera tårtan med dem & kanske använder jag några i min håruppsättning oxå Glad

  • Nikkita
    Just Me skrev 2011-09-07 20:46:53 följande:
    Snygga!

    När gifter ni er?
    Jag har inte kommit så långt som att tänka på tårtan ännu Gifter oss om 11 mån
    Vi gifter oss först 30/6 2012, men planerar för fulla muggar Glad Vi har inte bestämmt tårtan än, men var tvungen att köpa dessa iaf då de är så fina. Passar ju till vilken tårta det än blir Flört
  • Nikkita
    imdelicate skrev 2011-09-13 21:00:02 följande:
    Åh, vad fina de är! Vart har du köpt dem?
    Jag har köpt dem från ebay.com, men blev lite besviken då jag fick hem dem nu... Det är bara genomskinliga plast fjärilar som man viker upp vingarna på... Hoppas på att de ser finare ut då det är många på en tårta än när jag har vikt en & håller i handen Glad 
  • Nikkita
    Cakemaker skrev 2011-10-13 12:26:21 följande:
    Har äntligen fått reda på bilder jag tagit under tiden vi fixat. Långt ifrån allt men ett litet urval :)

    Fjärliar som jag ska ha i håret.


     


     


     


     


     


    Är dessa fjärilar i plast? Hur fäster du dem? Har beställt några liknande som jag ev oxå tänkte ha i håret, men vet inte hurt de ska fästas i så fall!
  • Nikkita
    Brudiframtiden skrev 2011-11-07 06:31:34 följande:
    Det blev lite väl tomt. Vi funderar (eller kanske mest jag i dagsläget om jag ska vara helt ärlig) på att göra en konstig blandning och blanda in lite detaljer i rött...Blir det jättefult typ? Tänker typ min bukett och så...
    Jag tycker att det fungerar. Om det är din bukett du vill ha röd så behöver du ju inte ta in mer rött i annat, blommorna behöver ju inte matcha med er övriga dekoration. De är ju inte en del av dekorationen i rummet & så. Vad hade du mer tänkt ha i rött i så fall? Är det bara dina blommor så ser jag inget problem med det!
    Beror ju kankse lite på nyanser i er lila & röda färgval oxå Flört
  • Nikkita
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-06 19:32:39 följande:
    Åh tack! Den är såå härlig i färgen :)
    Happy to help Skrattande
  • Nikkita

    Vi har nu beställt våra inbjudningskort & placeringskort Glad Kan tyvärr inte få upp en bild men här kommer länken, hoppas den fungerar! Blev billigt så vi orkade inte sitta & göra dem själv iaf Flörthttp://www.vistaprint.se/vp/ns/easypath/studio.aspx?pf_id=A42&combo=210703.142.1.210424%7c210424%7c137%7c0&uei=312533&icparts=yes&ag=true&combo_id=376504&ssc=1&ag_category_id=1620&filter=9%3a10013%7c%7c1%2c24%3a10073%7c%7c1%2c24%3a100

  • Nikkita
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-17 19:39:53 följande:
    Har era kort kommit? Vore kul att se foto!!
    Nej jag tog det billiga alternativet för frakt vilket är ca: 21 dagar! Så om 2 veckor kanske Glad Fixar en bild då!
  • Nikkita
    Cakemaker skrev 2011-11-26 09:56:36 följande:
    Finns det någon som är intresserad av att köpa mörklila sidenband? Vi har kvar en hel del sen vårat bröllop. Färgen är "Eggplant". Bandet är ca. 4.5-5 cm brett. Har eventuellt en smal version av samma färg kvar också. :)


    Jag är eventuellt intresserad av den smalare varianten :) Hur mycket har du & till vilket pris?
  • Nikkita
    Cakemaker skrev 2011-11-26 11:38:05 följande:
    Den smalare är ca 2 eller 4 mm bred och jag har väl en 2/3 rulle kvar av 91 m. Tänkte mig 60 kr för den rullen. Blir då ca. 1 kr/meter ;)
    Haha jasså du har så mycket kvar, jag behöver typ max 10 m :) Ska nämligen bara knyta runt såpbubblorna!
  • Nikkita

    Det fungerade visst inte att länka till enbart de lila skorna, men man väljer själv detta lätt på vänstra sidan. Där kan man oxå välja vilken höjd på klacken, material, storlek mm...

Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?